Gyurkity Péter
Az internet felé nyit a New York Times
A napilapok és az internet helyzetének változását jelzi, hogy a népszerű lap a jövőben nem köti előfizetéshez a teljes online elérést. Az archívum egy része továbbra is fizetős marad, ám a jövőben ez is módosulhat.
A New York Times közleményben jelezte, hogy az eddig sziklaszilárdan támogatott TimesSelect program a jövőben megszűnik és helyette az internetezők teljesen ingyenesen érhetik el a frissen megjelenő cikkeket. Eddig a TimesSelect program évi 49,95 vagy havi 7,95 dollárba került minden előfizetőnek, így juthattak hozzá az olvasók az olyan nagy nevek írásaihoz, mint Thomas Friedman, Maureen Dowd vagy Paul Krugman. Szakértők szerint mindez jól mutatja a napilapok fokozatos visszaszorulását. Arról már korábban beszámoltunk, hogy a kiadónak komoly tervei vannak a világhálón és néhány éven belül akár a hagyományos papír alapú kiadás is megszűnhet.
A közlemény pontosan megadja az új feltételeket. Eszerint a világhálón ingyen elérhetjük a friss tartalmakat az 1987-től kezdve megjelent cikkekkel, valamint az 1851 és 1922 között közölt írásokkal együtt. Kizárólag az 1923 és 1986 közötti archívum marad részben fizetős, ám ezek egy része is díjmentesen elérhető lesz. Mindezt azért lépték meg, mert saját előrejelzéseik alapján is úgy találták, hogy a jövőben a látogatottság növelése és az online reklámok révén kifizetődőbb lesz az internetes kiadvány, mint ha a jelenlegi feltételek mellett maradnának.
Tájékoztatásuk szerint a TimesSelect program sikeresen töltötte be szerepét és mintegy 227 ezer előfizetővel évente 10 millió dollárt hozott a konyhára. A változó idők azonban elkerülhetetlenné tették az átalakítást. "Az előrejelzések azt mutatták, hogy az előfizetői bázis potenciális növekedése eltörpül majd az online reklámokból származó bevételek mellett" - magyarázta Vivian L. Schiller, az oldal működtetéséért és fejlesztéséért felelős igazgató.
Ez egyben az első lépésnek is tekinthető az online kiadvány kizárólagossá válása felé vezető úton, bár a két szerkesztőséget már korábban összevonták. Ezzel a Wall Street Journal maradt az egyetlen jelentős amerikai napilap, amely előfizetéshez köt bizonyos online tartalmakat - a WSJ on-line kiadásának évi bevétele eléri a 65 millió dollárt. Meglátjuk, hogy a helyzet valóban olyan gyorsan változik-e majd, mint ahogy azt várják.
A New York Times közleményben jelezte, hogy az eddig sziklaszilárdan támogatott TimesSelect program a jövőben megszűnik és helyette az internetezők teljesen ingyenesen érhetik el a frissen megjelenő cikkeket. Eddig a TimesSelect program évi 49,95 vagy havi 7,95 dollárba került minden előfizetőnek, így juthattak hozzá az olvasók az olyan nagy nevek írásaihoz, mint Thomas Friedman, Maureen Dowd vagy Paul Krugman. Szakértők szerint mindez jól mutatja a napilapok fokozatos visszaszorulását. Arról már korábban beszámoltunk, hogy a kiadónak komoly tervei vannak a világhálón és néhány éven belül akár a hagyományos papír alapú kiadás is megszűnhet.
A közlemény pontosan megadja az új feltételeket. Eszerint a világhálón ingyen elérhetjük a friss tartalmakat az 1987-től kezdve megjelent cikkekkel, valamint az 1851 és 1922 között közölt írásokkal együtt. Kizárólag az 1923 és 1986 közötti archívum marad részben fizetős, ám ezek egy része is díjmentesen elérhető lesz. Mindezt azért lépték meg, mert saját előrejelzéseik alapján is úgy találták, hogy a jövőben a látogatottság növelése és az online reklámok révén kifizetődőbb lesz az internetes kiadvány, mint ha a jelenlegi feltételek mellett maradnának.
Tájékoztatásuk szerint a TimesSelect program sikeresen töltötte be szerepét és mintegy 227 ezer előfizetővel évente 10 millió dollárt hozott a konyhára. A változó idők azonban elkerülhetetlenné tették az átalakítást. "Az előrejelzések azt mutatták, hogy az előfizetői bázis potenciális növekedése eltörpül majd az online reklámokból származó bevételek mellett" - magyarázta Vivian L. Schiller, az oldal működtetéséért és fejlesztéséért felelős igazgató.
Ez egyben az első lépésnek is tekinthető az online kiadvány kizárólagossá válása felé vezető úton, bár a két szerkesztőséget már korábban összevonták. Ezzel a Wall Street Journal maradt az egyetlen jelentős amerikai napilap, amely előfizetéshez köt bizonyos online tartalmakat - a WSJ on-line kiadásának évi bevétele eléri a 65 millió dollárt. Meglátjuk, hogy a helyzet valóban olyan gyorsan változik-e majd, mint ahogy azt várják.