Dojcsák Dániel
Őszi-téli játékmustra II. : A 14 nagyágyú!
Folytatva a múlt heti seregszemlét, ezen a héten 14 vadonatúj játék kerül a faliújságra, melyek vagy teljesen új címek, vagy ha sorozatok részei, akkor is letértek a kitaposott útról vagy nagyot ugrottak előre. Az egyetlen sajnálatos tény - végignézve ezt a listát -, hogy normális embernek esélye sincs ezt a 10+14 zseniális játékot kivétel nélkül végigjátszani.
A múlt heti tematikus rendezéssel ellentétben most a felsorolás időrendben halad és úgy tűnik a folytatásokkal ellentétben itt nagyon nem a stratégiák dominálnak, hanem inkább az akció-kaland és az FPS. Bioshock, World in Conflict, Enemy Territory: Quake Wars, Pirates of the Caribbean, Field Ops, Clive Barker's Jericho, Need for Speed Pro Street, Gears of War, Timeshift, The Witcher, Call of Duty 4, Crysis, Unreal Tournament 3, Simcity Societies. Valljuk be gyönyörű sor. Lássuk a részleteket!
Bioshock
Fejlesztő/Weboldal: 2k Boston
Megjelenés: 2007. augusztus 21.
Az évek óta húzódó cím végre aranyon van és mostanra már biztos, hogy a tűzijáték másnapjától elérhető lesz. A fejlesztő csapat nem semmi játékot hozott össze, hiszen nem egy szokványos hentelős FPS-ről beszélünk. A történet egy víz alatti településen kezdődik, ahová a társadalom magát legjobbnak tartó tagjai költöztek el, hogy ott élvezzék a tökéletes paradicsomi életüket. Egész jól ment nekik minden, amíg fel nem fedeztek bizonyos génmanipulációs lehetőségeket, amivel még tovább fejlesztették egyébként is tuti fizikai és szellemi képességeiket. A város persze, hogy elpusztult és a legtöbb lakos őrült mutáns szörnnyé vált. Persze a főhős is mindenféle képességeket összeszedve kalandozik a romok között a krízis elejétől.
Az igazán tetszetős dolog, hogy nem korlátozódik a gyilkolászás fegyverekre, hanem egész vicces módon lehet majd aprítani az ellenségeket. Ha például vízbe lépnek, akkor jól meg lehet őket rázni elektromossággal, vagy ha felgyújtunk egy hullát, akkor telekinézissel dobálhatjuk a többi ellenfélre, de fel is lehet dühíteni az ellenségeket, akik ilyenkor gondolkodás nélkül lövöldöznek mindenfelé, kiirtva saját társait is. Aki viszont kevésbé kreatív, szellemes vagy okos, annak még mindig ott van a régi jó lődd agyon a shotgunnal módszer. A játékra sokat kellett várni, de a végeredmény egy félelmetesen ötletes és változatos, misztikus cucc, amire már csak néhány napot kell várni.
Ennyire várjuk:
World in Conflict
Fejlesztő/Weboldal: Massive Entertainment
Megjelenés: 2007. szeptember 18.
A műfajok újraértelmezése legtöbbször kellemes csalódás. A World in Conflict esetében viszont ez nem igaz. Ez a játék még annál is több. Szuperbomba! A hidegháború idején az oroszok megelégelik a sunyizást és nekiesnek a nyugati hatalmaknak, megtámadják az USA-t és Európát. A háttér a Dale Brown féle regények hangulatát idézték fel bennem, amit csak tovább dob a meghökkentően szép grafika. A DX9-cel is ámulatba ejtő megjelenítés DX10 alatt eddig sosem látott effektekre képes. A helikopterek például rotorjaikkal szétfújják a füstöt maguk alatt, a robbanások lélegzetelállítóak, illetve a füstre visszatérve: a füst terjedésére aktív hatással vannak a tereptárgyak, mint épületek vagy akár vasgerendák is és nem meg át rajtuk csak úgy egyszerűen. A játék rendelkezik majd egy egyébként erős egyjátékos vonallal is, de a lényegek lényege a multi.
Az online játékban a két oldal maximum 8-8 játékosa méri össze tudását. Nincs bázis, nincs semmi, csak tiszta akció. Az egységekért pontokkal kell fizetni, de ez maximálva van, így minden játékos csak 6-10 egységgel operálhat általában. Négy feladat közül választva (gyalogság, harckocsik, helikopterek és támogatás) kell a csapatnak összhangban együttműködni. Nincs abszolút erős egység, a lényeg a jó csapatmunkán van. A multi bétában szerzett tapasztalatok miatt úgy várom jó magam is a játékot, mint a messiást. Persze számos honfitársunk tudja, hogy mi a dörgés, hiszen információink szerint a nagy nemzeteket leszámítva, mint Németország, USA, Olaszország, hazánkfiai regisztráltak legtöbben az országok közül (ezres nagyságrendben).
Ennyire várjuk:
Enemy Territory: Quake Wars
Fejlesztő/Weboldal: Splash Damage
Megjelenés: 2007. október 2.
A négy éve készülő Quake multi játék biztosan sokak szívét dobogtatja meg, hiszen a méltán népszerű Quake világba helyez el egy Battlefield 2 szerű FPS hadakozást. A netes csapatjáték körülbelül azt nyújtja majd az FPS rajongóknak, mint a World in Conflict a stratégáknak. A BF2 miatt talán kevésbé tűnik eredetinek, viszont a csinos grafika és az id minőségűre csiszolt játékmenet biztos sikert jelent. Természetesen itt is különböző kasztok közül kell választani, mint technikus, felcser, kém, stb. Mindkét oldalnak, a GDF-nek (Global Defense Force) és a Stroggoknak is meglesz a maga erőssége és gyengesége. Szerencsére teljesen különböző karakterek vonulnak majd fel egymással szemben, így a GDF inkább klasszikus fegyvererőre alapoz, míg a Stroggok alien módszereikben bíznak jobban. Nagy szerepe lesz a járműveknek is, de a hosszantartó örömökért a nagyon rugalmas csapat alapú küldetésrendszer gondoskodik.
Ennyire várjuk:
Field Ops
Fejlesztő/Weboldal: Digital Reality
Megjelenés: 2007. október 1.
Egy újabb műfaj-átértelmezés, mely az FPS és RTS műfajokat keveri, ráadásul kicsiny hazánk termékéről van szó, a Digital Reality alkotásáról. Kicsit visszás a keveredés elsőre, hiszen ez éppen a két széle a játékos társadalomnak és viszonylag ritka, hogy valaki egy személyben mindkét műfajban jeleskedjen. Bár a készítőktől még tavaly megtudtuk, hogy akármelyik módot választva teljesíthetőek a feladatok, sőt lehet, hogy eljött az ideje, hogy a két tábor harcosai fair módon összemérjék tudásukat.
A történet sajnos kicsit kommersz, ami levon valamennyit a játék előítéletéből, hiszen terroristák után kell rohangászni Kuba, Ukrajna, Afganisztán és New York földjén. A játékban két oldal közül választva legalább 7-7 karakter közül lehet választani, akikkel a négy egyedi helyszín valamelyikén történnek majd vidám dolgok. Az előnyös dolgok közé mindenképp fel kell sorolni a nagyon látványos fizikai motort, a kellemes grafikát és a teljesen élethű animációkat, amit többnyire full motion capture technikával rögzítettek. Egyjátékos módban a korábban ígért 16 pálya 16 óra játékidővel egy kicsit unalmasnak tűnik, a multi sorsa viszont azon múlik majd, mennyire fogadják be az emberek.
Ennyire várjuk:
Pirates of the Caribbean
Fejlesztő/Weboldal: Disney Online
Megjelenés: 2007. október 2.
Ó, igen! Semmi más nem hiányzott, mint egy divat MMORPG. A Disney valamiért úgy gondolta, hogy ideje lenne dobbantania egy nagyot, ezért megvett a Karib tenger kalózai jogok mellé egy félkész kalózos MMORPG-t, befejezte és most a rajongók és érdeklődők már nem csak orkokat nyeshetnek szét, jedi kardozhatnak és sárkányokon lovagolhatnak, hanem vadászhatnak tengeri kincsekre is. A játék elméletileg családcentrikusnak (sic!) készül, amit havi 10 dollárért vagy egy limitált, reklámokkal dúsított változatban ingyen lehet majd játszani. 10+ kategóriás besorolást kapott, főként azért mert alkoholos utalások, szerencsejáték és erőszak van benne. De hát ilyen ez a kalózélet. A játékban saját kalózkaraktert indítva rabolhatunk, hajónkat dédelgethetjük és mindenféle harcokba keveredhetünk. A grafikától persze nem kell sokat várni, amit az ajánlott 1Ghz-es P4 elvárás is igazol.
Ennyire várjuk:
Clive Barker's Jericho
Fejlesztő/Weboldal: Mercury Steam
Megjelenés: 2007. október 23.
OMG! A világ egyik legsikeresebb horror írója, Clive Barker ismét meglep minket 6 év után valami finommal. Igaz az Undying egy zseniális játék volt, mégsem vált népszerűvé, de most itt a lehetőség, hogy Barker a könyvoldalak után a monitorokon is húzónév legyen. A történet szerint egy speciális osztagot navigálunk végig különböző korokon, ahol meredek és félelmetes dolgok várják a halálcsapatot. II. VH, római kor, summér kor,lovagkor és egy eddig titokban tartott ötödik éra. A világháborúban alakult szupercsapat minden tagja valami másban jeleskedik, de mindannyian rendelkeznek két fegyverrel és két szuper képességgel, amivel oldhatják a feszültséget.
A kedvenc karaktere sokaknak biztosan Black, a szőke, leszbikus fejvadász lesz, aki iránt nem a szerelme lobban lángra az ellenfeleknek, hanem a teste, hisz amellett, hogy telekinetikus képességei vannak tüzet is képes gyújtani messziről. Clive bátyóhoz híven a játék nem egyszerű öldöklés, hanem egy tökéletes elegye a talányoknak, feladványoknak és akció jeleneteknek. A csapattagok között váltogatva magunk csinálhatjuk meg a fontos dolgokat, de az AI-nak köszönhetően a magára hagyott karakterek is képesek reagálni a világ történéseire. Rossz hír a sok ígéretes részlet mellett, hogy semmilyen multi rész nincs benne, pedig egy jó kooperatív mód élvezetes lett volna.
Ennyire várjuk:
Need for Speed: Pro Street
Fejlesztő/Weboldal: EA Games
Megjelenés: 2007. október 30.
Na végre! Nem kell alter divatköcsögökkel bujkálni az éjszakában egy jó kocsikázás kedvéért, hanem az NFS sorozat újra visszatér a napfény országába. Mára talán fejlődött oda a technika, hogy szép, részletes grafikához ne kelljen vak sötétben játszani a'la Doom3 vagy a korábbi NFS részek. Ebben a játékban fiktív hétvégi versenyeken bizonyíthatunk és az ügyesebbje hamar az utak királyává válhat. Ezúttal a fejlesztők törekedtek a hihetőbb körítésre, élvezetesebb versenyélményre és kevésbé a csilli-villi árkád vonalra. Az autóépítgetés is megmarad, illetve aki grafika alapján ítél, annak egy kis nyálcsorgató: minden egyes autó 21.000 poligonból épül majd fel, a füst effektek pedig az autós játékokban soha nem látott minőségben bűvölik majd el a játékosokat. Kíváncsian várom már a bemutató cikk alatt egymásnak eső embereket, aki istenítik majd vagy lehúzzák, mert szerintük a Porsche volt az igazi vagy a High Stakes, de valaki szerint az Underground után másikat csinálni bűn volt. Minden esetre az NFS a merevlemezen sokáig túlélő játékok közé tartozott mindig is.
Ennyire várjuk:
Timeshift
Fejlesztő/Weboldal: Saber Interactive
Megjelenés: 2007. október 30.
A Mátrix óta menő dolog az időt lassítani, de ebben az FPS-ben még tovább mennek és úgy játszanak az idővel, mintha egy videóvágó programban lennénk. A történet egy őrült tudósról szól, aki ellop egy szupertitkos fejlesztésű időruhát és biztos, ami biztos alapon itt-ott megváltoztatja a történelmet. A játék főhősére pedig ráaggatják ennek a ruhának egy tesztváltozatát és utánaküldik, hogy helyrehozza a dolgokat. A ruha képes lassítani, megállítani és visszaforgatni az időt. Így ha sok ellenfél ugrik nekünk egyszerre, akkor egy laza stop gomb után nyugodtan lehet beléjük ereszteni pár sorozatot, hogy az újraindítás után holtan essenek össze, de a legmókásabb, ha a saját fegyverükkel puffantják le őket. Fegyverekből összesen 9 darab lesz, a helyszín pedig többnyire egy fiktív sci-fi-s város. Mellesleg érdekes lehet ehhez multi részt írni.
Ennyire várjuk:
Gears of War
Fejlesztő/Weboldal: EA Games
Megjelenés: 2007. október
Ugyan egyáltalán nem új játék, hiszen Xbox-on már jó ideje húzónév, de azt gondolom, hogy a Microsoft hivatalos bejelentése azért felrázta a közönséget. Az E3-ig csak mesék terjengtek, hogy egyszer majd átportolják, de úgy tűnik a bejelentés után nem szórakoznak sokáig, ősszel már pakolják is a dobozokat a polcra. Az előzetes bemutatókból az derül ki, hogy a PC verzió szebb lesz, mint a konzolos, a magasabb fps és nagyobb részletességű textúrák miatt főleg. Támogatja a DX10-et viszont (meglepetés) futni fog XP alatt is. Ha még ez sem lenne elég, akkor az eredetihez képest plusz 5 új pálya és néhány új multiplayer aréna is csapódik. Kérdéses persze, hogy a konzolon sikeres játék mit ér el az idén nem éppen aszályos PC piacon.
Ennyire várjuk:
The Witcher
Fejlesztő/Weboldal: CD Projekt
Megjelenés: 2007. október
A lengyel sci-fi írók gyöngyének PC-s megjelenéséről már részletesen beszámoltunk a magyar bemutató kapcsán. Azon túl, amit a nemzetközi sajtó is elcsepegtet, mi büszkék lehetünk a saját kis szinkronunkra, ami ígéretes nevekkel igazi minőséget garantál. A sztori alapja a Witcherek társasága, akik szuper képességekkel rendelkeznek, testük és elméjük tökéletes urai. A titokra mások is kíváncsiak, ezért az erődjük komoly támadást szenved el. Alig néhányan maradnak, köztük az egyik, Geralt, aki eleinte semmire nem emlékszik, de szép lassan kiderül, a környék sorsa az ő kezében van. A játékbeli döntések alapján a világ komolyan megváltozhat, így felszabadíthatjuk vagy pokollá tehetjük az ott élők életét.
Ennyire várjuk:
Call of Duty: Modern Warfare
Fejlesztő/Weboldal: Infinity Ward
Megjelenés: 2007. november
A harmadik rész habár szép volt, de már kicsit elege lehet mindenkinek a második világháború valósághű megkísértéseiből. Úgy tűnik az utóbbi években egyre trendibb a modern hadviselés, ami eddig a sci-fi és a VH. tematika mellett kicsit hanyagolva volt. A játék egyik legnagyobb csodája természetesen az igazán színvonalas grafikai megvalósítás lesz. Az előzeteseket és screenshotokat csakis szájtátva lehet nézegetni. Persze nem szabad elfelejteni a COD minőségre jellemző beltartalmat sem: a küldetések során változatos helyszíneken, változatos feladatokat hajthat végre a játékos. Hol egy helikopter lövészeként, hol lopakodó kémként, hol könyörtelen mészárosként kell helytállni. A modern technika nagyon jó hatással van a játékmenetre van nemcsak hangtompítós fegyver, de nyomkövető zavaró, éjjellátó szemüveg és számos kedves kis játékszer. Játékosként vagy a brit SAS tagjaként az oroszok ellen vagy egy elit tengerészgyalogos különítmény részeként a közel keleten tűnünk fel. A multiplayer részletei egyelőre még nem ismertek, de meglepődnék, ha nem tudna az előző részek nyomába érni.
Ennyire várjuk:
Crysis
Fejlesztő/Weboldal: Crytek
Megjelenés: 2007. november 16.
A Crytek sosem aprózza el az FPS világ megbolygatását. A Farcry a maga idejében bepisilősen jó látványt adott, most a Crysis erre igyekszik ráduplázni. A játék nagy innovációja egy olyan testpáncél/ruha, ami képes megváltoztatni minőségét és egyben viselője képességeit is a nanoszerkezet megváltoztatásával. Így ha kell, gyors, ha kell erős, ha kell elbújik, de képes másodpercről-másodpercre a szituációhoz legjobban illő formát felvenni. A helyszín egy trópusi sziget, az ellenfelek pedig észak-koreai katonák főként. Nagy előny a játékon belüli szabadság, hiszen szinte minden tárgy interaktív és nem feltétlenül folyosószerű a tovahaladás. Minden feladat megoldására létezhet több variáció is, ki-ki vérmérséklete szerint tud küzdeni. Fontos tudni, hogy a járművek dizájnjáért magyar srácok feleltek, akik azóta az itthoni Crytek központot vezetgetik. Érdemes megjelenés előtt már a karácsonyi hardverfejlesztést megtenni, hiszen DX10-re kihegyezett játékként imádni fogja a drága videokártyákat és processzorokat. Multiról egyelőre nincs szó sajnos, de ki tudja mit hoz a jövő.
Ennyire várjuk:
Unreal Tournament III
Fejlesztő/Weboldal: Epic Games
Megjelenés: 2007. november
A névváltoztatáson átesett új UT 2007 év techdemója lehet. A klasszikusan játékmotor-licencelésre szakosodott sorozat végre bemutatja a harmadik generációs megoldását, ami valószínűleg évekig lesz alapja számos FPS-nek. Az Epic ráadásul most meglovagolja a Gears of War konzolos sikerét és új remekművét kiadja Xbox360-ra is. A kettő között a különbség csupán annyi lesz, hogy a konzolon fix grafikai beállítások lesznek, míg a PC-seknek megmarad a szabadsága, hogy az fps értékek optimalizálása érdekében aprólékosan beállítson mindent. A játék persze nem a magányos farkasoknak készül. Az erős multi rész nem megy át annyira komoly változáson, a megszokott játékmódok dominálnak majd itt is. A "sztori" két szembenálló fél, a Necris és az Iznagi Corporation csatáját rajzolja fel. A klasszikus rohangálós harc mellett viszont komoly szerepet kapnak a járművek is, mint a futurisztikus motorok, harckocsik, tripodok, mech-szerű szerkezetek. A siker borítékolható egyébként. Már-már papírforma, hogy az új UT, az jó UT.
Ennyire várjuk:
SimCity Societies
Fejlesztő/Weboldal: Tilted Mill
Megjelenés: 2007. Q4.
18 évvel ezelőtt az első Simcity megalapozta a Maxis hírnevét. A pár évvel ezelőtti Simcity 4 viszont már annyira bonyolult és teljes körű szimulációvá nőtte ki magát, hogy nehéz lett volna überelni, sőt nem is lett volna érdemes. Akár főpolgármesterek is tanulhattak volna belőle és akár létező nagyvárosokat is le lehetne modellezni vele, de kevesen vannak, akik a napi munka után még képesek komoly koncentrációt igénylő városigazgatásra. Az új Societies visszatér picit a gyökerekhez és inkább szórakoztatni akar, a fókusz pedig átkerült a strukturális dolgokról a társadalmi minőségre. A játékban különböző koncepciók mentén teljesen különböző világokat valósíthatunk meg. Megszűnik a zónázás, innentől kezdve ki lehet választani konkrétan, hogy mi kerüljön az adott mezőre. A játékosra van bízva, hogy utópisztikus diktatúrát épít, csendes kisvárost vagy tudósközpontot. A lényeg mindig az arányokban és hatásokban rejlik. Érdekes koncepció, amit majd játszva ismer meg az ember, ezeket az újszerűségeket nehéz elképzelni és nehéz látatlanban írni is róla. Az biztos, hogy a Tilted Mill képbekerülése komoly hatással van a játékmenetre. Az épületek helyett tényleg az emberek lesznek fontosak, amit többek közt az alap nézet változása is jelez. A madártávlat helyett a Caesar IV-es nézet jellemző.
Ennyire várjuk:
A múlt heti tematikus rendezéssel ellentétben most a felsorolás időrendben halad és úgy tűnik a folytatásokkal ellentétben itt nagyon nem a stratégiák dominálnak, hanem inkább az akció-kaland és az FPS. Bioshock, World in Conflict, Enemy Territory: Quake Wars, Pirates of the Caribbean, Field Ops, Clive Barker's Jericho, Need for Speed Pro Street, Gears of War, Timeshift, The Witcher, Call of Duty 4, Crysis, Unreal Tournament 3, Simcity Societies. Valljuk be gyönyörű sor. Lássuk a részleteket!
Bioshock
Fejlesztő/Weboldal: 2k Boston
Megjelenés: 2007. augusztus 21.
Az évek óta húzódó cím végre aranyon van és mostanra már biztos, hogy a tűzijáték másnapjától elérhető lesz. A fejlesztő csapat nem semmi játékot hozott össze, hiszen nem egy szokványos hentelős FPS-ről beszélünk. A történet egy víz alatti településen kezdődik, ahová a társadalom magát legjobbnak tartó tagjai költöztek el, hogy ott élvezzék a tökéletes paradicsomi életüket. Egész jól ment nekik minden, amíg fel nem fedeztek bizonyos génmanipulációs lehetőségeket, amivel még tovább fejlesztették egyébként is tuti fizikai és szellemi képességeiket. A város persze, hogy elpusztult és a legtöbb lakos őrült mutáns szörnnyé vált. Persze a főhős is mindenféle képességeket összeszedve kalandozik a romok között a krízis elejétől.
Az igazán tetszetős dolog, hogy nem korlátozódik a gyilkolászás fegyverekre, hanem egész vicces módon lehet majd aprítani az ellenségeket. Ha például vízbe lépnek, akkor jól meg lehet őket rázni elektromossággal, vagy ha felgyújtunk egy hullát, akkor telekinézissel dobálhatjuk a többi ellenfélre, de fel is lehet dühíteni az ellenségeket, akik ilyenkor gondolkodás nélkül lövöldöznek mindenfelé, kiirtva saját társait is. Aki viszont kevésbé kreatív, szellemes vagy okos, annak még mindig ott van a régi jó lődd agyon a shotgunnal módszer. A játékra sokat kellett várni, de a végeredmény egy félelmetesen ötletes és változatos, misztikus cucc, amire már csak néhány napot kell várni.
Ennyire várjuk:
World in Conflict
Fejlesztő/Weboldal: Massive Entertainment
Megjelenés: 2007. szeptember 18.
A műfajok újraértelmezése legtöbbször kellemes csalódás. A World in Conflict esetében viszont ez nem igaz. Ez a játék még annál is több. Szuperbomba! A hidegháború idején az oroszok megelégelik a sunyizást és nekiesnek a nyugati hatalmaknak, megtámadják az USA-t és Európát. A háttér a Dale Brown féle regények hangulatát idézték fel bennem, amit csak tovább dob a meghökkentően szép grafika. A DX9-cel is ámulatba ejtő megjelenítés DX10 alatt eddig sosem látott effektekre képes. A helikopterek például rotorjaikkal szétfújják a füstöt maguk alatt, a robbanások lélegzetelállítóak, illetve a füstre visszatérve: a füst terjedésére aktív hatással vannak a tereptárgyak, mint épületek vagy akár vasgerendák is és nem meg át rajtuk csak úgy egyszerűen. A játék rendelkezik majd egy egyébként erős egyjátékos vonallal is, de a lényegek lényege a multi.
Az online játékban a két oldal maximum 8-8 játékosa méri össze tudását. Nincs bázis, nincs semmi, csak tiszta akció. Az egységekért pontokkal kell fizetni, de ez maximálva van, így minden játékos csak 6-10 egységgel operálhat általában. Négy feladat közül választva (gyalogság, harckocsik, helikopterek és támogatás) kell a csapatnak összhangban együttműködni. Nincs abszolút erős egység, a lényeg a jó csapatmunkán van. A multi bétában szerzett tapasztalatok miatt úgy várom jó magam is a játékot, mint a messiást. Persze számos honfitársunk tudja, hogy mi a dörgés, hiszen információink szerint a nagy nemzeteket leszámítva, mint Németország, USA, Olaszország, hazánkfiai regisztráltak legtöbben az országok közül (ezres nagyságrendben).
Ennyire várjuk:
Enemy Territory: Quake Wars
Fejlesztő/Weboldal: Splash Damage
Megjelenés: 2007. október 2.
A négy éve készülő Quake multi játék biztosan sokak szívét dobogtatja meg, hiszen a méltán népszerű Quake világba helyez el egy Battlefield 2 szerű FPS hadakozást. A netes csapatjáték körülbelül azt nyújtja majd az FPS rajongóknak, mint a World in Conflict a stratégáknak. A BF2 miatt talán kevésbé tűnik eredetinek, viszont a csinos grafika és az id minőségűre csiszolt játékmenet biztos sikert jelent. Természetesen itt is különböző kasztok közül kell választani, mint technikus, felcser, kém, stb. Mindkét oldalnak, a GDF-nek (Global Defense Force) és a Stroggoknak is meglesz a maga erőssége és gyengesége. Szerencsére teljesen különböző karakterek vonulnak majd fel egymással szemben, így a GDF inkább klasszikus fegyvererőre alapoz, míg a Stroggok alien módszereikben bíznak jobban. Nagy szerepe lesz a járműveknek is, de a hosszantartó örömökért a nagyon rugalmas csapat alapú küldetésrendszer gondoskodik.
Ennyire várjuk:
Fejlesztő/Weboldal: Digital Reality
Megjelenés: 2007. október 1.
Egy újabb műfaj-átértelmezés, mely az FPS és RTS műfajokat keveri, ráadásul kicsiny hazánk termékéről van szó, a Digital Reality alkotásáról. Kicsit visszás a keveredés elsőre, hiszen ez éppen a két széle a játékos társadalomnak és viszonylag ritka, hogy valaki egy személyben mindkét műfajban jeleskedjen. Bár a készítőktől még tavaly megtudtuk, hogy akármelyik módot választva teljesíthetőek a feladatok, sőt lehet, hogy eljött az ideje, hogy a két tábor harcosai fair módon összemérjék tudásukat.
A történet sajnos kicsit kommersz, ami levon valamennyit a játék előítéletéből, hiszen terroristák után kell rohangászni Kuba, Ukrajna, Afganisztán és New York földjén. A játékban két oldal közül választva legalább 7-7 karakter közül lehet választani, akikkel a négy egyedi helyszín valamelyikén történnek majd vidám dolgok. Az előnyös dolgok közé mindenképp fel kell sorolni a nagyon látványos fizikai motort, a kellemes grafikát és a teljesen élethű animációkat, amit többnyire full motion capture technikával rögzítettek. Egyjátékos módban a korábban ígért 16 pálya 16 óra játékidővel egy kicsit unalmasnak tűnik, a multi sorsa viszont azon múlik majd, mennyire fogadják be az emberek.
Ennyire várjuk:
Pirates of the Caribbean
Fejlesztő/Weboldal: Disney Online
Megjelenés: 2007. október 2.
Ó, igen! Semmi más nem hiányzott, mint egy divat MMORPG. A Disney valamiért úgy gondolta, hogy ideje lenne dobbantania egy nagyot, ezért megvett a Karib tenger kalózai jogok mellé egy félkész kalózos MMORPG-t, befejezte és most a rajongók és érdeklődők már nem csak orkokat nyeshetnek szét, jedi kardozhatnak és sárkányokon lovagolhatnak, hanem vadászhatnak tengeri kincsekre is. A játék elméletileg családcentrikusnak (sic!) készül, amit havi 10 dollárért vagy egy limitált, reklámokkal dúsított változatban ingyen lehet majd játszani. 10+ kategóriás besorolást kapott, főként azért mert alkoholos utalások, szerencsejáték és erőszak van benne. De hát ilyen ez a kalózélet. A játékban saját kalózkaraktert indítva rabolhatunk, hajónkat dédelgethetjük és mindenféle harcokba keveredhetünk. A grafikától persze nem kell sokat várni, amit az ajánlott 1Ghz-es P4 elvárás is igazol.
Ennyire várjuk:
Clive Barker's Jericho
Fejlesztő/Weboldal: Mercury Steam
Megjelenés: 2007. október 23.
OMG! A világ egyik legsikeresebb horror írója, Clive Barker ismét meglep minket 6 év után valami finommal. Igaz az Undying egy zseniális játék volt, mégsem vált népszerűvé, de most itt a lehetőség, hogy Barker a könyvoldalak után a monitorokon is húzónév legyen. A történet szerint egy speciális osztagot navigálunk végig különböző korokon, ahol meredek és félelmetes dolgok várják a halálcsapatot. II. VH, római kor, summér kor,lovagkor és egy eddig titokban tartott ötödik éra. A világháborúban alakult szupercsapat minden tagja valami másban jeleskedik, de mindannyian rendelkeznek két fegyverrel és két szuper képességgel, amivel oldhatják a feszültséget.
A kedvenc karaktere sokaknak biztosan Black, a szőke, leszbikus fejvadász lesz, aki iránt nem a szerelme lobban lángra az ellenfeleknek, hanem a teste, hisz amellett, hogy telekinetikus képességei vannak tüzet is képes gyújtani messziről. Clive bátyóhoz híven a játék nem egyszerű öldöklés, hanem egy tökéletes elegye a talányoknak, feladványoknak és akció jeleneteknek. A csapattagok között váltogatva magunk csinálhatjuk meg a fontos dolgokat, de az AI-nak köszönhetően a magára hagyott karakterek is képesek reagálni a világ történéseire. Rossz hír a sok ígéretes részlet mellett, hogy semmilyen multi rész nincs benne, pedig egy jó kooperatív mód élvezetes lett volna.
Ennyire várjuk:
Fejlesztő/Weboldal: EA Games
Megjelenés: 2007. október 30.
Na végre! Nem kell alter divatköcsögökkel bujkálni az éjszakában egy jó kocsikázás kedvéért, hanem az NFS sorozat újra visszatér a napfény országába. Mára talán fejlődött oda a technika, hogy szép, részletes grafikához ne kelljen vak sötétben játszani a'la Doom3 vagy a korábbi NFS részek. Ebben a játékban fiktív hétvégi versenyeken bizonyíthatunk és az ügyesebbje hamar az utak királyává válhat. Ezúttal a fejlesztők törekedtek a hihetőbb körítésre, élvezetesebb versenyélményre és kevésbé a csilli-villi árkád vonalra. Az autóépítgetés is megmarad, illetve aki grafika alapján ítél, annak egy kis nyálcsorgató: minden egyes autó 21.000 poligonból épül majd fel, a füst effektek pedig az autós játékokban soha nem látott minőségben bűvölik majd el a játékosokat. Kíváncsian várom már a bemutató cikk alatt egymásnak eső embereket, aki istenítik majd vagy lehúzzák, mert szerintük a Porsche volt az igazi vagy a High Stakes, de valaki szerint az Underground után másikat csinálni bűn volt. Minden esetre az NFS a merevlemezen sokáig túlélő játékok közé tartozott mindig is.
Ennyire várjuk:
Timeshift
Fejlesztő/Weboldal: Saber Interactive
Megjelenés: 2007. október 30.
A Mátrix óta menő dolog az időt lassítani, de ebben az FPS-ben még tovább mennek és úgy játszanak az idővel, mintha egy videóvágó programban lennénk. A történet egy őrült tudósról szól, aki ellop egy szupertitkos fejlesztésű időruhát és biztos, ami biztos alapon itt-ott megváltoztatja a történelmet. A játék főhősére pedig ráaggatják ennek a ruhának egy tesztváltozatát és utánaküldik, hogy helyrehozza a dolgokat. A ruha képes lassítani, megállítani és visszaforgatni az időt. Így ha sok ellenfél ugrik nekünk egyszerre, akkor egy laza stop gomb után nyugodtan lehet beléjük ereszteni pár sorozatot, hogy az újraindítás után holtan essenek össze, de a legmókásabb, ha a saját fegyverükkel puffantják le őket. Fegyverekből összesen 9 darab lesz, a helyszín pedig többnyire egy fiktív sci-fi-s város. Mellesleg érdekes lehet ehhez multi részt írni.
Ennyire várjuk:
Gears of War
Fejlesztő/Weboldal: EA Games
Megjelenés: 2007. október
Ugyan egyáltalán nem új játék, hiszen Xbox-on már jó ideje húzónév, de azt gondolom, hogy a Microsoft hivatalos bejelentése azért felrázta a közönséget. Az E3-ig csak mesék terjengtek, hogy egyszer majd átportolják, de úgy tűnik a bejelentés után nem szórakoznak sokáig, ősszel már pakolják is a dobozokat a polcra. Az előzetes bemutatókból az derül ki, hogy a PC verzió szebb lesz, mint a konzolos, a magasabb fps és nagyobb részletességű textúrák miatt főleg. Támogatja a DX10-et viszont (meglepetés) futni fog XP alatt is. Ha még ez sem lenne elég, akkor az eredetihez képest plusz 5 új pálya és néhány új multiplayer aréna is csapódik. Kérdéses persze, hogy a konzolon sikeres játék mit ér el az idén nem éppen aszályos PC piacon.
Ennyire várjuk:
Fejlesztő/Weboldal: CD Projekt
Megjelenés: 2007. október
A lengyel sci-fi írók gyöngyének PC-s megjelenéséről már részletesen beszámoltunk a magyar bemutató kapcsán. Azon túl, amit a nemzetközi sajtó is elcsepegtet, mi büszkék lehetünk a saját kis szinkronunkra, ami ígéretes nevekkel igazi minőséget garantál. A sztori alapja a Witcherek társasága, akik szuper képességekkel rendelkeznek, testük és elméjük tökéletes urai. A titokra mások is kíváncsiak, ezért az erődjük komoly támadást szenved el. Alig néhányan maradnak, köztük az egyik, Geralt, aki eleinte semmire nem emlékszik, de szép lassan kiderül, a környék sorsa az ő kezében van. A játékbeli döntések alapján a világ komolyan megváltozhat, így felszabadíthatjuk vagy pokollá tehetjük az ott élők életét.
Ennyire várjuk:
Call of Duty: Modern Warfare
Fejlesztő/Weboldal: Infinity Ward
Megjelenés: 2007. november
A harmadik rész habár szép volt, de már kicsit elege lehet mindenkinek a második világháború valósághű megkísértéseiből. Úgy tűnik az utóbbi években egyre trendibb a modern hadviselés, ami eddig a sci-fi és a VH. tematika mellett kicsit hanyagolva volt. A játék egyik legnagyobb csodája természetesen az igazán színvonalas grafikai megvalósítás lesz. Az előzeteseket és screenshotokat csakis szájtátva lehet nézegetni. Persze nem szabad elfelejteni a COD minőségre jellemző beltartalmat sem: a küldetések során változatos helyszíneken, változatos feladatokat hajthat végre a játékos. Hol egy helikopter lövészeként, hol lopakodó kémként, hol könyörtelen mészárosként kell helytállni. A modern technika nagyon jó hatással van a játékmenetre van nemcsak hangtompítós fegyver, de nyomkövető zavaró, éjjellátó szemüveg és számos kedves kis játékszer. Játékosként vagy a brit SAS tagjaként az oroszok ellen vagy egy elit tengerészgyalogos különítmény részeként a közel keleten tűnünk fel. A multiplayer részletei egyelőre még nem ismertek, de meglepődnék, ha nem tudna az előző részek nyomába érni.
Ennyire várjuk:
Crysis
Fejlesztő/Weboldal: Crytek
Megjelenés: 2007. november 16.
A Crytek sosem aprózza el az FPS világ megbolygatását. A Farcry a maga idejében bepisilősen jó látványt adott, most a Crysis erre igyekszik ráduplázni. A játék nagy innovációja egy olyan testpáncél/ruha, ami képes megváltoztatni minőségét és egyben viselője képességeit is a nanoszerkezet megváltoztatásával. Így ha kell, gyors, ha kell erős, ha kell elbújik, de képes másodpercről-másodpercre a szituációhoz legjobban illő formát felvenni. A helyszín egy trópusi sziget, az ellenfelek pedig észak-koreai katonák főként. Nagy előny a játékon belüli szabadság, hiszen szinte minden tárgy interaktív és nem feltétlenül folyosószerű a tovahaladás. Minden feladat megoldására létezhet több variáció is, ki-ki vérmérséklete szerint tud küzdeni. Fontos tudni, hogy a járművek dizájnjáért magyar srácok feleltek, akik azóta az itthoni Crytek központot vezetgetik. Érdemes megjelenés előtt már a karácsonyi hardverfejlesztést megtenni, hiszen DX10-re kihegyezett játékként imádni fogja a drága videokártyákat és processzorokat. Multiról egyelőre nincs szó sajnos, de ki tudja mit hoz a jövő.
Ennyire várjuk:
Fejlesztő/Weboldal: Epic Games
Megjelenés: 2007. november
A névváltoztatáson átesett új UT 2007 év techdemója lehet. A klasszikusan játékmotor-licencelésre szakosodott sorozat végre bemutatja a harmadik generációs megoldását, ami valószínűleg évekig lesz alapja számos FPS-nek. Az Epic ráadásul most meglovagolja a Gears of War konzolos sikerét és új remekművét kiadja Xbox360-ra is. A kettő között a különbség csupán annyi lesz, hogy a konzolon fix grafikai beállítások lesznek, míg a PC-seknek megmarad a szabadsága, hogy az fps értékek optimalizálása érdekében aprólékosan beállítson mindent. A játék persze nem a magányos farkasoknak készül. Az erős multi rész nem megy át annyira komoly változáson, a megszokott játékmódok dominálnak majd itt is. A "sztori" két szembenálló fél, a Necris és az Iznagi Corporation csatáját rajzolja fel. A klasszikus rohangálós harc mellett viszont komoly szerepet kapnak a járművek is, mint a futurisztikus motorok, harckocsik, tripodok, mech-szerű szerkezetek. A siker borítékolható egyébként. Már-már papírforma, hogy az új UT, az jó UT.
Ennyire várjuk:
SimCity Societies
Fejlesztő/Weboldal: Tilted Mill
Megjelenés: 2007. Q4.
18 évvel ezelőtt az első Simcity megalapozta a Maxis hírnevét. A pár évvel ezelőtti Simcity 4 viszont már annyira bonyolult és teljes körű szimulációvá nőtte ki magát, hogy nehéz lett volna überelni, sőt nem is lett volna érdemes. Akár főpolgármesterek is tanulhattak volna belőle és akár létező nagyvárosokat is le lehetne modellezni vele, de kevesen vannak, akik a napi munka után még képesek komoly koncentrációt igénylő városigazgatásra. Az új Societies visszatér picit a gyökerekhez és inkább szórakoztatni akar, a fókusz pedig átkerült a strukturális dolgokról a társadalmi minőségre. A játékban különböző koncepciók mentén teljesen különböző világokat valósíthatunk meg. Megszűnik a zónázás, innentől kezdve ki lehet választani konkrétan, hogy mi kerüljön az adott mezőre. A játékosra van bízva, hogy utópisztikus diktatúrát épít, csendes kisvárost vagy tudósközpontot. A lényeg mindig az arányokban és hatásokban rejlik. Érdekes koncepció, amit majd játszva ismer meg az ember, ezeket az újszerűségeket nehéz elképzelni és nehéz látatlanban írni is róla. Az biztos, hogy a Tilted Mill képbekerülése komoly hatással van a játékmenetre. Az épületek helyett tényleg az emberek lesznek fontosak, amit többek közt az alap nézet változása is jelez. A madártávlat helyett a Caesar IV-es nézet jellemző.
Ennyire várjuk: