Németh Szabolcs
Hard to be a God - Istennek lenni nehéz
Az Akella ezúttal úgy döntött, hogy a Strugatsky testvérek híres regényéből készítenek játékadaptációt.
Harry Potter óta tudjuk, hogy a többiek közül kitűnni sosem leányálom - kivéve, ha képességeink kémakciókban segítenek minket. Főhősünk egy középkori speciális iskolában sajátítja el a kémmesterség összes fortélyát, miközben Arcanar tartomány anarchista világából folyamatosan jelentéseket küld a megbízóinak. Tökéletes harci és diplomácia érzékkel mindenkit maga mögé utasít, ám az élet tartogat még számára meglepetést. A tartományban fura jelenségek sorozata indul el, és ekkor titkos technika, és ezáltal szinte Isteni hatalom közelébe kerül.
Szerencsére a Strugatsky testvérek nem hét kötetben írják le azt, amit egyben is le lehet, és az Akella is ebben a szellemben fejleszti a játékot, aminek következtében egy rendkívül pörgős, sallangmentes akció-RPG-re van kilátás. Na itt álljunk meg egy szóra, mert ebből a fajtából mostanság nagyon el lettünk havazva. Meddig kell még rágnunk a körmünket azért, hogy egy ízig-vérig kizárólag szerepjáték jellegű programmal is éjszakákat játszhassunk át?
Amikor az első akció-RPG-k jöttek még mindenki el volt ájulva tőlük (lásd Diablo mánia), ám az elmúlt években talán még FPS-ből sem jelent megy annyi, mint kaszabolós RPG-ből. Akik nem tudnak betelni ezzel a vonulattal, azoknak biztosan nagyon nagy örömet szerez majd a Hard to be God, amely 2007 harmadik negyedévében látja meg a napvilágot.
Harry Potter óta tudjuk, hogy a többiek közül kitűnni sosem leányálom - kivéve, ha képességeink kémakciókban segítenek minket. Főhősünk egy középkori speciális iskolában sajátítja el a kémmesterség összes fortélyát, miközben Arcanar tartomány anarchista világából folyamatosan jelentéseket küld a megbízóinak. Tökéletes harci és diplomácia érzékkel mindenkit maga mögé utasít, ám az élet tartogat még számára meglepetést. A tartományban fura jelenségek sorozata indul el, és ekkor titkos technika, és ezáltal szinte Isteni hatalom közelébe kerül.
Szerencsére a Strugatsky testvérek nem hét kötetben írják le azt, amit egyben is le lehet, és az Akella is ebben a szellemben fejleszti a játékot, aminek következtében egy rendkívül pörgős, sallangmentes akció-RPG-re van kilátás. Na itt álljunk meg egy szóra, mert ebből a fajtából mostanság nagyon el lettünk havazva. Meddig kell még rágnunk a körmünket azért, hogy egy ízig-vérig kizárólag szerepjáték jellegű programmal is éjszakákat játszhassunk át?
Amikor az első akció-RPG-k jöttek még mindenki el volt ájulva tőlük (lásd Diablo mánia), ám az elmúlt években talán még FPS-ből sem jelent megy annyi, mint kaszabolós RPG-ből. Akik nem tudnak betelni ezzel a vonulattal, azoknak biztosan nagyon nagy örömet szerez majd a Hard to be God, amely 2007 harmadik negyedévében látja meg a napvilágot.