Németh Szabolcs
Collapse - harc az idegenek ellen
Ma reggel néhány friss kép fogadott a postaládában. Svetlana Ladoshkina, a Buka marketingese küldte el azt a nyolc képet, amely egy kisebb cikk írására ösztönzött.
Egy-két hírben már megemlékeztünk a készülő orosz csodáról, de a mostani képek után úgy döntöttünk, hogy egy hosszabb írással is megtiszteljük a Creoteam fejlesztőit, és persze a Collapse-t.
Sokan fanyalognak manapság, hogy mennyire szörnyű az életük, hiszen a kiszámíthatatlanság, az állandó jelleggel fellépő anyagi bizonytalanság miatt nem tudnak örülni az életnek. Azt el sem tudják képzelni, hogy egy sötét jövő ennél összehasonlíthatatlanabbul kegyetlenebb életet ígér. 2096-ban, azaz nem teljesen száz év múlva már nem, mi emberek, hanem a földönkívüliek tartják kezükben a stafétabotot. A mi szerepünk csupán a statisztákéra korlátozódik, más szóval mi leszünk a szükséges rossz, akik mint az igáslovak halálukig az idegeneket szolgálják. Törvény? Emberi jogok? Kegyelem? Ismeretlen fogalmak a gépek és megszállók által irányított világban.
Egy ideig a Lordok sikeresen harcolnak az elnyomás ellen, de győz a túlerő és az összes ellenálló gyötrelmes szenvedések árán lép át egy szebb világba. Egyedül Rodan az, aki élve marad, igaz ő nem is vett részt a lázadásban, hiszen maga sem tudja, hogy milyen fontos része a sakkjátéknak. A történtek alakulása döbbenti rá főhősünket, hogy az emberiség és az idegenek közötti játszma meghatározó alakja, és ha ő elbukik, minden elveszik.
A Collapse-t a fejlesztők a kalandjátékok közé sorolják, de rávilágítanak arra is, hogy a szokványos felfedezős játékokkal ellentétben az akció, és a harc is kitüntetett szerephez jut a programban. Realisztikus mozgást (a Motion Capture technológiával megtámogatva), hatalmas, szabadon bejárható, zónákra osztott világot, intelligens ellenfeleket, egyedi grafikai motort és harcrendszert (több tucat speciális mozdulat, képesség), darabjaira összetörhető környezetet ígérnek és mindezt számos küldetés köreteként.
Az aránylag gyenge géppel rendelkező felhasználóknak sincs okuk szomorkodni. A vállalat közlése szerint a játék egy 2-3 GHz-es gépen, és 1 GB memóriával, valamint egy Geforce 6800-al/Radeon X800-al már simán elfut. A játék várhatóan még idén megjelenik.
Egy-két hírben már megemlékeztünk a készülő orosz csodáról, de a mostani képek után úgy döntöttünk, hogy egy hosszabb írással is megtiszteljük a Creoteam fejlesztőit, és persze a Collapse-t.
Sokan fanyalognak manapság, hogy mennyire szörnyű az életük, hiszen a kiszámíthatatlanság, az állandó jelleggel fellépő anyagi bizonytalanság miatt nem tudnak örülni az életnek. Azt el sem tudják képzelni, hogy egy sötét jövő ennél összehasonlíthatatlanabbul kegyetlenebb életet ígér. 2096-ban, azaz nem teljesen száz év múlva már nem, mi emberek, hanem a földönkívüliek tartják kezükben a stafétabotot. A mi szerepünk csupán a statisztákéra korlátozódik, más szóval mi leszünk a szükséges rossz, akik mint az igáslovak halálukig az idegeneket szolgálják. Törvény? Emberi jogok? Kegyelem? Ismeretlen fogalmak a gépek és megszállók által irányított világban.
Egy ideig a Lordok sikeresen harcolnak az elnyomás ellen, de győz a túlerő és az összes ellenálló gyötrelmes szenvedések árán lép át egy szebb világba. Egyedül Rodan az, aki élve marad, igaz ő nem is vett részt a lázadásban, hiszen maga sem tudja, hogy milyen fontos része a sakkjátéknak. A történtek alakulása döbbenti rá főhősünket, hogy az emberiség és az idegenek közötti játszma meghatározó alakja, és ha ő elbukik, minden elveszik.
A Collapse-t a fejlesztők a kalandjátékok közé sorolják, de rávilágítanak arra is, hogy a szokványos felfedezős játékokkal ellentétben az akció, és a harc is kitüntetett szerephez jut a programban. Realisztikus mozgást (a Motion Capture technológiával megtámogatva), hatalmas, szabadon bejárható, zónákra osztott világot, intelligens ellenfeleket, egyedi grafikai motort és harcrendszert (több tucat speciális mozdulat, képesség), darabjaira összetörhető környezetet ígérnek és mindezt számos küldetés köreteként.
Az aránylag gyenge géppel rendelkező felhasználóknak sincs okuk szomorkodni. A vállalat közlése szerint a játék egy 2-3 GHz-es gépen, és 1 GB memóriával, valamint egy Geforce 6800-al/Radeon X800-al már simán elfut. A játék várhatóan még idén megjelenik.