SG.hu

A humoros reklámokat szeretjük

A Szonda Ipsos vizsgálta a reklámok iránti érdeklődést és attitűdöt. A felmérésből többek között kiderült, hogy a hazai televíziónézők ízlése többé-kevésbé megfelel az európai ízlésvilágnak: például kedveljük a humoros reklámokat és zavarónak tartjuk a hosszú reklámblokkokat.

A felmérésből megtudtuk azt is, hogy a férfiakat az autós, a nőket az élelmiszerreklámok vonzzák igazán, de ami ennél meglepőbb, itthon nem igazán vagyunk vevők sem szépségápolási cikkeket, sem a pénzügyi szolgáltatásokat népszerűsítő reklámokra.

A Szonda Ipsos ASI csoportja országos reprezentatív omnibusz vizsgálatában 1500 főt kérdezett meg a reklámok iránti érdeklődéséről, amelyben többek között arra kereste a választ, hogy milyen típusú reklámokra figyelünk leginkább, milyen termékek reklámjait nézzük szívesen, illetve mi az, ami miatt nem nézzük a televíziós hirdetéseket.



A kutatásból kiderül, hogy itthon elsősorban a humoros reklámokat szeretjük, emellett pedig nagyra értékeljük a jó zenei aláfestést. Ezek mellett a harmadik legfigyelemreméltóbb tényező, amikor aranyos kisbabákat látunk a képernyőn - a magyar válaszadók ugyanis ezeket az aspektusokat nevezték meg legfontosabb figyelemfelkelő motívumokként (1. számú ábra). Érdekesség viszont, hogy a vonzó, dekoratív hölgyek feltűnését csupán a válaszadók alig harmada, míg a meztelenséget, vagy érzéki szituációt ábrázoló reklámokat a nézők 15%-a tartotta figyelemfelkeltőnek.

A honi tévézők ízlése nem tér el jelentősen a kontinens átlagától, így a francia, német, olasz és spanyol tévénézők is a humort tartják a reklámok legfontosabb vonzerejének. Az említett országokban a komikumon túl nagyra értékelik, ha hírességeiket láthatják viszont a reklámokban.



A kutatók arra is keresték a választ, hogy milyen témájú reklámokhoz "vonzódnak" a nézők, melyeket nézik a legszívesebben. Az eredmények itt sem hoztak meglepő eredményt: az összes vizsgálatba bevont európai országban - így nálunk is - jobban érdeklődnek azon termékek reklámjai iránt, amelyek a szabadidőhöz - leginkább a hobbykhoz és az autókhoz - kapcsolódnak, de az élelmiszerreklámok is közkedveltek (2. számú ábra), ezzel szemben a házimunkához kötődő reklámokat már lényegesen kevesebben preferálják.

Ugyanakkor meglepő fordulat, hogy a pénzügyi szolgáltatásokról szóló reklámokat kevésbé szívesen nézzük, annak ellenére, hogy ebben a szektorban jelentősen nőtt a reklámköltés az elmúlt években. Számítógépeket és mozifilmeket bemutató reklám csak a válaszadók mintegy tizedénél érik el az "ingerküszöböt", aminek egyaránt oka lehet a viszonylag alacsony otthoni számítógép elterjedtség, és a kisebb reklámköltés is. A válaszadók nemét vizsgálva viszont nem született különleges eredmény: a férfiak az autók, a nők az élelmiszerek reklámjaival találkoznak szívesebben.



Európai viszonylatban a reklámfilmek vonzereje alapján igazolódni látszik néhány nemzetekhez kapcsolódó sztereotípia is. Így a franciák a parfümök, a testápolás, és a szépségápolás termékeit helyezik előtérbe, míg az angoloknál a lakberendezési termékek reklámjai a legnépszerűbbek.

A magyar válaszadók több mint fele - 53%-a - azért nem szereti eléggé a reklámokat, mert azok túl gyakran szakítják meg a programokat. További egyharmaduk szerint túl sokszor látjuk ugyanazt a reklámot, vagy a reklámblokkot találjuk túl hosszúnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kami #10
    Reklámok! Elmékszem mikor gyerek voltam, hogy a TV újságban külön fel volt tüntetve maga a reklám mint, műsor!
    Pedig nem vagyok olyan öreg, 33.
    Ma ha ezt meg akarnák tenni, a pl. TVR hét 300 oldalból állna!
    Ebből élnek a csatornák és ez nem is baj, csak a reklámok mennyiségével és időtartamával van a gond. Néha gusztustalanul alkalmazzák a műsorok megszakítására.
    Ja a hangerő: Nem hangosabbak a reklámok, mint maga a film amit megszakítanak, csak más hangszínt alkalmaznak, vagy valami hasonló trükkel élnek e téren, hogy hangosabbnak tűnjön és felkeltse a figyelmet. Volt is erről egy cikk itt az SG-n, akit érdekel rá is kereshet, nekem most nincs kedvem linkelni!

    Állítólag van is egy érték megállapítva, aminél nem lehet hangosabb egy reklám sem.
  • winters123 #9
    arról nem is beszélve hogy fingod nem lenne arról hogy új aranyszínű Coca-Colával is mérgezheted magad, ha te sose vásárolsz be tehát nem találkozol a termékkel.
  • Picizöldfül #8
    sajna Penge4,tod a Tv csatornák a reklámokból szerzik a pénzt..jah kegyetlen világ ez,mert ha nem lenne reklám akkor még ennél is gagyibb filmeket tudnál csak megnézni,vagy egyáltalán semmit mer becsődölni a tv csatorna a reklámok hiányától,aztán ujra jönne az ördögi kör,jót műsorokat akarok-->reklámokat kell bevezetni hogy legyen pénz műsorokat csinálni,filmeket venni..vhogy azta bizonyos arany középutat kéne választani,vhogy úgy hogy a két műsor/film között egy hosszabb reklám szünet legyen,csak hát ez csak álom.
  • Morden23 #7
    Milyen kár, hogy hatalomra kerülni a demokratikus világban csak "reklámszakemberek" által lehet, mi?

    Kegyetlen világ ez... de ne aggódj, úgysem kerülsz hatalomra.
  • Penge4 #6
    Hát még nem született meg az a reklám, amit én elviselnék. Ha hatalomra kerülnék, a reklámszakembereket végezném ki először.
  • Trespasser #5
    Sőt, volt olyan is amikor csak reklám ment a TV-be!
  • kanduhr #4
    Sőt volt olyan is amikor 3 reklámblokkot nyomtak bele egy 45 perces műsorba. Baromi idegesítő...
  • kanduhr #3
    Viasat3 rulez:) Helyszínelőkben a műsorkezdés után (lemértem) 5 perccel már reklámot nyomnak be. Aztána vége előtt még egyet.
  • scnad #2
    Spec. engem csak az zavar, hogy nem időben kezdik a műsorokat, hisz miután felvettem a műsort, a reklám már könnyedén kivágható :-) .
  • Atomy #1
    Kevés olyan reklámot látok, hallok ami nem idegesítő. TV-nézés közben például a reklámblokk jelentősen hangosabb mint a film(nyugati csatornákon kevésbé) ezért az első dolgom hogy leveszem a hangot, innentől kezdve tökmindegy mi van benne mert nem jut el hozzám.