Berta Sándor
A magánblogok a legnépszerűbbek
Az online naplóírókkal kapcsolatban gyakran merül fel az a vélemény, hogy ők a XXI. század modern újságírói. Pedig maguk a bloggerek egyáltalán nem tartják magukat a sajtó munkatársainak.
A Pew Internet and American Life Project megbízásából elkészített tanulmányból kiderült, hogy a bloggerek kétharmada nem szereti, ha újságírónak nevezik őket és mindössze öt százalékuk gyűjt, közöl és rendszerez híreket a naplójában. Csupán a megkérdezettek egyharmada dolgozik újságírói módszerekkel, ellenőrzi a leközölt információ hitelességét és jelöli meg a forrásait.
A naplóírók 37 százaléka elsősorban saját magáról és életéről számol be az olvasóinak. Ezek a témájú blogok számítanak világszerte a legnépszerűbbeknek. Érdekesség, hogy a politikai témák eközben csupán az internetes naplók 11 százalékában találhatók meg. A szórakozásról, kikapcsolódásról csupán a bloggerek 7 százaléka ír, a sport csak az oldalak 6 százalékán gyakori téma, a gazdasági, a tudományos és a technikai kérdések pedig még ennél is ritkábban merülnek fel.
"A blogok általában ugyanannyira különbözőek, mint az őket készítő emberek. A legtöbb blogger azért publikál a világhálón, mert meg szeretné mutatni saját kreativitását. Az online naplók képesek megfelelően visszatükrözni az egyes emberek személyesen átélt élményeit, megtudhatjuk belőlük, hogy az illető hogyan gondolkodik az egyes dolgokról és kérdésekben, valamint alkalmasak az ismerősökkel, barátokkal és rokonokkal való kapcsolattartásra is " - nyilatkozta a tanulmányt készítő egyik szakember, Amanda Lenhart.
A dokumentumból kiderült, hogy a 75 millió felnőtt amerikai 8 százaléka vezet internetes naplót és 39 százalékuk rendszeresen olvas más blogokat, illetve frissíti sajátját. A bloggerek több mint a fele a 30 év alatti korosztály tagja. A Pew kutatói tavaly július és idén február között összesen 233 blog forgalmát figyelték meg és 7000 naplóíróval készítettek telefonbeszélgetéseket. A naplót írókra általában jellemző, hogy videókat és képeket is publikálnak. A megkérdezett bloggerek 75 százaléka hozott már nyilvánosságra a weboldalán legalább egy fotót vagy videót.
A Pew Internet and American Life Project megbízásából elkészített tanulmányból kiderült, hogy a bloggerek kétharmada nem szereti, ha újságírónak nevezik őket és mindössze öt százalékuk gyűjt, közöl és rendszerez híreket a naplójában. Csupán a megkérdezettek egyharmada dolgozik újságírói módszerekkel, ellenőrzi a leközölt információ hitelességét és jelöli meg a forrásait.
A naplóírók 37 százaléka elsősorban saját magáról és életéről számol be az olvasóinak. Ezek a témájú blogok számítanak világszerte a legnépszerűbbeknek. Érdekesség, hogy a politikai témák eközben csupán az internetes naplók 11 százalékában találhatók meg. A szórakozásról, kikapcsolódásról csupán a bloggerek 7 százaléka ír, a sport csak az oldalak 6 százalékán gyakori téma, a gazdasági, a tudományos és a technikai kérdések pedig még ennél is ritkábban merülnek fel.
"A blogok általában ugyanannyira különbözőek, mint az őket készítő emberek. A legtöbb blogger azért publikál a világhálón, mert meg szeretné mutatni saját kreativitását. Az online naplók képesek megfelelően visszatükrözni az egyes emberek személyesen átélt élményeit, megtudhatjuk belőlük, hogy az illető hogyan gondolkodik az egyes dolgokról és kérdésekben, valamint alkalmasak az ismerősökkel, barátokkal és rokonokkal való kapcsolattartásra is " - nyilatkozta a tanulmányt készítő egyik szakember, Amanda Lenhart.
A dokumentumból kiderült, hogy a 75 millió felnőtt amerikai 8 százaléka vezet internetes naplót és 39 százalékuk rendszeresen olvas más blogokat, illetve frissíti sajátját. A bloggerek több mint a fele a 30 év alatti korosztály tagja. A Pew kutatói tavaly július és idén február között összesen 233 blog forgalmát figyelték meg és 7000 naplóíróval készítettek telefonbeszélgetéseket. A naplót írókra általában jellemző, hogy videókat és képeket is publikálnak. A megkérdezett bloggerek 75 százaléka hozott már nyilvánosságra a weboldalán legalább egy fotót vagy videót.