Gyurkity Péter
Nincs többé Intel Inside
A processzorgyártó 14 év után megválik közismertté vált logójától, és a új kifejezéssel szeretné jelezni, hogy fókusza lassan elmozdul az asztali PC-k irányából, a szórakoztató-elektronikai eszközök felé.
A Reuters értesülése szerint a marketinget és a vállalat megjelenését érintő változtatások révén nemcsak az Intel Inside névtől, hanem az immár 37 éve használatos hagyományos Intel logótól is megszabadulnak, és érkezik az új „Leap Ahead” kifejezés, amely a figyelem új iránya mellett a jelentős előrelépést, szökellést hivatott jelképezni. Erről egyelőre annyit árultak el, hogy a megszokott asztali számítógépek helyett a figyelem egyre inkább a szintén otthoni használatra szánt digitális eszközök, szórakoztatói-elektronikai termékek irányába helyeződik át.
A váltás részleteiről a januárban esedékes CES 2006 kiállításon számolnak majd be. Addig is meg kell elégednünk az eddig kiszivárgott hírekkel: az Intel márkanévből eltűnik a jellegzetes, alacsony „e” betű, jön a „Leap Ahead” és nyugdíjba vonul az „Intel Inside” kifejezés. Ez utóbbi a jövőben egy marketing programot jelöl majd, amely a PC-gyártók termékeinek népszerűsítését hivatott elősegíteni, de egyéb feladata már nem lesz. A vállalat azzal indokolja a váltást, hogy a hangsúlyt szeretnék az egyes chipek helyett egész platformokra helyezni, így például a Pentium mellett jóval nagyobb szerepet szánnak a Centrino és ViiV technológia reklámozására.
Az Intel tervezett változtatásairól már novemberben megjelentek az első részletek. Akkor már tudni lehetett, hogy az Intel Inside, mint egységes logó elveszti szerepét, és az „Inside” szót az egyes processzorcsaládok nevéhez csatolják. Ekkor jelent meg először a Core Solo és Core Duo elnevezés, amely a hagyományos felépítésű és ikermagos Yonah mobil processzorokat jelöli. Szakértők véleménye szerint az átfogó változások – a legújabb részletekkel kibővülve - azt sugallják, hogy a gyártó az elkövetkező tíz évben a mobiltelefonokban, illetve a szórakoztató-elektronikában látja a növekedési lehetőséget. Ezért is helyez nagyobb hangsúlyt az asztali számítógépek helyett a platformokra és egyéb termékeire. A cég terveiről, illetve a háttérben meghúzódó indokokról a BusinessWeek közölt bővebb írást.
Az Apple Insider eközben arról tudósít, hogy az Intel megkezdte a következő generációs Power Mac számítógépek alaplapjainak tervezését az Apple számára. A lap saját forrásaira hivatkozva azt állítja, hogy Steve Jobs cége a határidők tartása miatt fordult segítségért új partneréhez, és 2006 első hónapjaiban négy új Intel alapú Mac-et szeretne bemutatni. Ezek sorrendben az új iMac, a 15 hüvelykes kijelzővel szállított PowerBook, a 13 hüvelykes iBook, valamint a Mac Mini. A sort a Power Mac megjelenése tenné teljessé, 2006 harmadik negyedévében.
A Reuters értesülése szerint a marketinget és a vállalat megjelenését érintő változtatások révén nemcsak az Intel Inside névtől, hanem az immár 37 éve használatos hagyományos Intel logótól is megszabadulnak, és érkezik az új „Leap Ahead” kifejezés, amely a figyelem új iránya mellett a jelentős előrelépést, szökellést hivatott jelképezni. Erről egyelőre annyit árultak el, hogy a megszokott asztali számítógépek helyett a figyelem egyre inkább a szintén otthoni használatra szánt digitális eszközök, szórakoztatói-elektronikai termékek irányába helyeződik át.
A váltás részleteiről a januárban esedékes CES 2006 kiállításon számolnak majd be. Addig is meg kell elégednünk az eddig kiszivárgott hírekkel: az Intel márkanévből eltűnik a jellegzetes, alacsony „e” betű, jön a „Leap Ahead” és nyugdíjba vonul az „Intel Inside” kifejezés. Ez utóbbi a jövőben egy marketing programot jelöl majd, amely a PC-gyártók termékeinek népszerűsítését hivatott elősegíteni, de egyéb feladata már nem lesz. A vállalat azzal indokolja a váltást, hogy a hangsúlyt szeretnék az egyes chipek helyett egész platformokra helyezni, így például a Pentium mellett jóval nagyobb szerepet szánnak a Centrino és ViiV technológia reklámozására.
Az Intel tervezett változtatásairól már novemberben megjelentek az első részletek. Akkor már tudni lehetett, hogy az Intel Inside, mint egységes logó elveszti szerepét, és az „Inside” szót az egyes processzorcsaládok nevéhez csatolják. Ekkor jelent meg először a Core Solo és Core Duo elnevezés, amely a hagyományos felépítésű és ikermagos Yonah mobil processzorokat jelöli. Szakértők véleménye szerint az átfogó változások – a legújabb részletekkel kibővülve - azt sugallják, hogy a gyártó az elkövetkező tíz évben a mobiltelefonokban, illetve a szórakoztató-elektronikában látja a növekedési lehetőséget. Ezért is helyez nagyobb hangsúlyt az asztali számítógépek helyett a platformokra és egyéb termékeire. A cég terveiről, illetve a háttérben meghúzódó indokokról a BusinessWeek közölt bővebb írást.
Az Apple Insider eközben arról tudósít, hogy az Intel megkezdte a következő generációs Power Mac számítógépek alaplapjainak tervezését az Apple számára. A lap saját forrásaira hivatkozva azt állítja, hogy Steve Jobs cége a határidők tartása miatt fordult segítségért új partneréhez, és 2006 első hónapjaiban négy új Intel alapú Mac-et szeretne bemutatni. Ezek sorrendben az új iMac, a 15 hüvelykes kijelzővel szállított PowerBook, a 13 hüvelykes iBook, valamint a Mac Mini. A sort a Power Mac megjelenése tenné teljessé, 2006 harmadik negyedévében.