SG.hu
Digitális szolgáltatást vezet be az Antenna Hungária
Az Antenna Hungária hamarosan elindítja az Antenna Digital-t, amely eddigi kábel nélküli kábeltévéje, az AntennaMikro helyébe lép.
"Az AH ezzel teljes körű digitális szolgáltató lett: a digitális földfelszíni televíziós, műholdas és digitális rádióműsor-szórás után lakossági területen is léptünk. Közel száz csatornát, az eddigieknél jóval rugalmasabb programstruktúrát, kiváló kép- és hangminőséget és a digitális átvitelhez kapcsolódó kényelmi szolgáltatásokat nyújtunk előfizetőinknek" - jelentette be Dr. László Géza vezérigazgató a cég keddi sajtótájékoztatóján.
A Budapest egy részén és a főváros környékén vehető, mikrohullámon a Széchenyi-hegyi adótoronyból sugárzott AntennaMikro szolgáltatás előfizetői automatikusan élvezhetik majd az Antenna Digital előnyeit, de a cég új ügyfelekre is számít. Kora ősszel indítják el a sugárzást, s ezzel párhuzamosan lecserélik az AntennaMikro előfizetők dekódereit, hogy alkalmasak legyenek a digitális jelek fogadására. "Reményeink szerint az Antenna Digital a kábeltelevíziók valódi versenytársa lesz Budapesten" - mondta a vezérigazgató.
A digitális jeltovábbítás révén lehetővé válik a nézők által fogható csatornák számának növelése. A tervek szerint - a jogtulajdonosokkal folyamatban vannak a tárgyalások - az Antenna Digital előfizetői közel száz televíziócsatorna műsorai közül válogathatnak majd. Az előzetes piackutatásokból kiderült, hogy a nézők nagy része a magyar nyelvű adásokat részesíti előnyben: ezért az társaság megegyezés esetén a piacon lévő valamennyi, mintegy 40 magyar nyelvű programot fel kívánja venni az Antenna Digital kínálatába.
A kábeltévék piacán jelenleg az a gyakorlat, hogy a háztartások csupán néhány, egymásra épülő előfizetői csomag közül választhatnak. Vámos Péter projektvezető kiemelte, hogy az Antenna Digital nézői számára ezzel szemben nagy számú programcsomagot állítanak össze, amelyek rugalmasan alkalmazkodnak majd a különböző igényekhez. Így több tematikus, például kulturális vagy nyelvtanuló-programcsomag elindítását is tervezik.
A digitális szolgáltatás további előnye az analógnál sokkal jobb minőség. A kép- és a hangminőség javulását Vámos Péter a VHS-videó és a DVD-lemez közötti különbséggel szemléltette. Az előfizetők dekóderük segítségével lehívhatnak majd egy elektronikus programfüzetet is, amely a csatornák programjairól nyújt információt egy egyszerű, könnyen kezelhető menüfelületen keresztül, s az előfizetők igényeihez igazodva új, korszerű digitális szolgáltatások elindítására is felkészültek.
A vezérigazgató kérdésre közölte, az alapvető cél a jelenlegi 65 ezer előfizető megtartása, de szeretnének új előfizetőkre is szert tenni a mostaninál lényegesen jobb szolgáltatással. Ez a jelenlegi 65 ezres ügyfélkör Budapesten és környékén 8-10 százalékos piaci részesedést jelent. A beruházás költsége több milliárd forintot tesz ki, de pontos összeget nem mondott a vezérigazgató, tekintettel a társaságnál zajló privatizációs folyamatra.
A vétel feltétele, hogy az előfizető rálásson a Széchenyi-hegyi adótoronyra. A jelenleg használt antennák megfelelnek az Antenna Digital vételére is, így az előfizetőknek nem kell új berendezést vásárolniuk. A dekódereket az vállalat szakemberei kicserélik, s a tervek szerint november végére már minden jelenlegi AntennaMikro előfizető háztartásában ott lesz az új, száz program vételére alkalmas készülék. Ezután elindul a próbasugárzás, amelynek során az előfizetők egy hónapig ingyen ismerkedhetnek az új programokkal.
"Az AH ezzel teljes körű digitális szolgáltató lett: a digitális földfelszíni televíziós, műholdas és digitális rádióműsor-szórás után lakossági területen is léptünk. Közel száz csatornát, az eddigieknél jóval rugalmasabb programstruktúrát, kiváló kép- és hangminőséget és a digitális átvitelhez kapcsolódó kényelmi szolgáltatásokat nyújtunk előfizetőinknek" - jelentette be Dr. László Géza vezérigazgató a cég keddi sajtótájékoztatóján.
A Budapest egy részén és a főváros környékén vehető, mikrohullámon a Széchenyi-hegyi adótoronyból sugárzott AntennaMikro szolgáltatás előfizetői automatikusan élvezhetik majd az Antenna Digital előnyeit, de a cég új ügyfelekre is számít. Kora ősszel indítják el a sugárzást, s ezzel párhuzamosan lecserélik az AntennaMikro előfizetők dekódereit, hogy alkalmasak legyenek a digitális jelek fogadására. "Reményeink szerint az Antenna Digital a kábeltelevíziók valódi versenytársa lesz Budapesten" - mondta a vezérigazgató.
A digitális jeltovábbítás révén lehetővé válik a nézők által fogható csatornák számának növelése. A tervek szerint - a jogtulajdonosokkal folyamatban vannak a tárgyalások - az Antenna Digital előfizetői közel száz televíziócsatorna műsorai közül válogathatnak majd. Az előzetes piackutatásokból kiderült, hogy a nézők nagy része a magyar nyelvű adásokat részesíti előnyben: ezért az társaság megegyezés esetén a piacon lévő valamennyi, mintegy 40 magyar nyelvű programot fel kívánja venni az Antenna Digital kínálatába.
A kábeltévék piacán jelenleg az a gyakorlat, hogy a háztartások csupán néhány, egymásra épülő előfizetői csomag közül választhatnak. Vámos Péter projektvezető kiemelte, hogy az Antenna Digital nézői számára ezzel szemben nagy számú programcsomagot állítanak össze, amelyek rugalmasan alkalmazkodnak majd a különböző igényekhez. Így több tematikus, például kulturális vagy nyelvtanuló-programcsomag elindítását is tervezik.
A digitális szolgáltatás további előnye az analógnál sokkal jobb minőség. A kép- és a hangminőség javulását Vámos Péter a VHS-videó és a DVD-lemez közötti különbséggel szemléltette. Az előfizetők dekóderük segítségével lehívhatnak majd egy elektronikus programfüzetet is, amely a csatornák programjairól nyújt információt egy egyszerű, könnyen kezelhető menüfelületen keresztül, s az előfizetők igényeihez igazodva új, korszerű digitális szolgáltatások elindítására is felkészültek.
A vezérigazgató kérdésre közölte, az alapvető cél a jelenlegi 65 ezer előfizető megtartása, de szeretnének új előfizetőkre is szert tenni a mostaninál lényegesen jobb szolgáltatással. Ez a jelenlegi 65 ezres ügyfélkör Budapesten és környékén 8-10 százalékos piaci részesedést jelent. A beruházás költsége több milliárd forintot tesz ki, de pontos összeget nem mondott a vezérigazgató, tekintettel a társaságnál zajló privatizációs folyamatra.
A vétel feltétele, hogy az előfizető rálásson a Széchenyi-hegyi adótoronyra. A jelenleg használt antennák megfelelnek az Antenna Digital vételére is, így az előfizetőknek nem kell új berendezést vásárolniuk. A dekódereket az vállalat szakemberei kicserélik, s a tervek szerint november végére már minden jelenlegi AntennaMikro előfizető háztartásában ott lesz az új, száz program vételére alkalmas készülék. Ezután elindul a próbasugárzás, amelynek során az előfizetők egy hónapig ingyen ismerkedhetnek az új programokkal.