CW Számítástechnika
Az Adobe megveszi a Macromediát
A Macromediával megerősödött Adobe sokkal hatásosabban versenyezhet a Microsofttal a dokumentumkezelő rendszerek piacán, akár a mobil vagy a kézigépes világban is.
Az Adobe Systems bejelentette, hogy egy 3,4 milliárd dolláros részvénycserés ügylet keretén belül felvásárolja a Macromediát. Az ügyletet mindkét cég igazgatótanácsa elfogadta, az őszre tervezett lezáráshoz a részvényesek és a hatóságok jóváhagyása még szükséges.
Az egyesülés után Bruce Chizen, az Adobe elnök-vezérigazgatója vezeti a vállalatot. Chizen véleménye szerint nem lesznek komoly problémák a két cég integrációjával, mivel az Adobe és a Macromedia vállalati kultúrája annyira hasonló, "mintha születésükkor szétválasztott ikrek lennének". Steven Elop, a Macromedia elnök-vezérigazgatója az új vállalat elnöke lesz. Az Adobe központja a kaliforniai San Joséban, a Macromediáé pedig kicsivel északabbra, San Franciscóban található. A megállapodás szerint a Macromedia részvényesei minden papírjukért 0,69 Adobe-részvényt kapnak, vagyis egy Macromedia-részvény ára 41,86 dollár, ez 25 százalékkal magasabb a piaci árnál.
Az Adobe és a Macromedia házasságának oka a jövőbeli növekedési lehetőségek kihasználása, nem pedig a költségek csökkentése. A Macromediával megerősödött Adobe ráadásul sokkal hatásosabban versenyezhet a Microsofttal a dokumentumkezelő rendszerek piacán, akár a mobil vagy a kézigépes világban is. Az Adobe bevételének nagyobb részét még mindig az olyan termékek adják, mint a Photoshop vagy az Illustrator, azonban Bruce Chizen feltett szándéka, hogy cégét a dokumentumkezelő szoftverek révén bevezesse a nagyvállalati világba. Az ilyen szoftverek ára elérheti az 50 ezer dollárt is.
A Macromedia első számú terméke a Flash, amely ma már nem csak a weben, hanem mobiltelefonokon is terjed. A vállalat várakozásai szerint 5 év múlva az eladott mobiltelefonok háromnegyede képes lesz Flash animációk megjelenítésére.
"Mindketten olyan területre koncentráltunk, amire a Microsoft nem" -- mondta Chizen, hozzátéve, hogy a Microsoft valószínűleg mindent elkövet majd, hogy lemásolja az Adobe és a Macromedia megoldások egy részét. A Microsoft már jelenleg is fenyegetőnek érzi a PDF formátum terjedését és a hírek szerint a Windows következő változata, a Longhorn már olyan megoldásokat is tartalmazni fog, amely segítségével biztonságosan lehet iratokat kezelni és nem lesz szükség a PDF állományok használatára.
Az Adobe Systems bejelentette, hogy egy 3,4 milliárd dolláros részvénycserés ügylet keretén belül felvásárolja a Macromediát. Az ügyletet mindkét cég igazgatótanácsa elfogadta, az őszre tervezett lezáráshoz a részvényesek és a hatóságok jóváhagyása még szükséges.
Az egyesülés után Bruce Chizen, az Adobe elnök-vezérigazgatója vezeti a vállalatot. Chizen véleménye szerint nem lesznek komoly problémák a két cég integrációjával, mivel az Adobe és a Macromedia vállalati kultúrája annyira hasonló, "mintha születésükkor szétválasztott ikrek lennének". Steven Elop, a Macromedia elnök-vezérigazgatója az új vállalat elnöke lesz. Az Adobe központja a kaliforniai San Joséban, a Macromediáé pedig kicsivel északabbra, San Franciscóban található. A megállapodás szerint a Macromedia részvényesei minden papírjukért 0,69 Adobe-részvényt kapnak, vagyis egy Macromedia-részvény ára 41,86 dollár, ez 25 százalékkal magasabb a piaci árnál.
Az Adobe és a Macromedia házasságának oka a jövőbeli növekedési lehetőségek kihasználása, nem pedig a költségek csökkentése. A Macromediával megerősödött Adobe ráadásul sokkal hatásosabban versenyezhet a Microsofttal a dokumentumkezelő rendszerek piacán, akár a mobil vagy a kézigépes világban is. Az Adobe bevételének nagyobb részét még mindig az olyan termékek adják, mint a Photoshop vagy az Illustrator, azonban Bruce Chizen feltett szándéka, hogy cégét a dokumentumkezelő szoftverek révén bevezesse a nagyvállalati világba. Az ilyen szoftverek ára elérheti az 50 ezer dollárt is.
A Macromedia első számú terméke a Flash, amely ma már nem csak a weben, hanem mobiltelefonokon is terjed. A vállalat várakozásai szerint 5 év múlva az eladott mobiltelefonok háromnegyede képes lesz Flash animációk megjelenítésére.
"Mindketten olyan területre koncentráltunk, amire a Microsoft nem" -- mondta Chizen, hozzátéve, hogy a Microsoft valószínűleg mindent elkövet majd, hogy lemásolja az Adobe és a Macromedia megoldások egy részét. A Microsoft már jelenleg is fenyegetőnek érzi a PDF formátum terjedését és a hírek szerint a Windows következő változata, a Longhorn már olyan megoldásokat is tartalmazni fog, amely segítségével biztonságosan lehet iratokat kezelni és nem lesz szükség a PDF állományok használatára.