ZAX
Age of Empires II: The Conquerors hivatalos patch
Talán nem túlzás azt állítani, hogy az Age of Empires II: The Conquerors napjaink legnépszerűbb valós idejű stratégiája. Bár annak idején a játékiparban megszokott átlagnál messze kiforrottabb programot adott ki az Ensemble Studios, várható volt, hogy előbb- utóbb a TC-hez is készül javítás. A patch célja ez esetben nem csak a programhibák elsimítása, hanem a játékegyensúly finomítása is egyben. Lássuk, mit is tartalmaz a napokban megjelent hivatalos javítás:
A játékegyensúlyt érintő változtatások:
A nyílt terep a jobb oldali minitérképen mindig zöld, akkor is, ha havas részről van szó
A Random Map és a Land Random véletlen listájából kikerült a Black Forest
Már 40 darab farmot előlegezhetünk meg a Millben
A halászhálókból (fish trap) gyorsabban szedhető az étel, körülbelül olyan sebességgel, mint a parti halászatból (shore fish)
Az összes, archery range-ben gyártott egység (kivéve a hand-cannoneereket) ezentúl +1 további sebzést okoz a spearman-vonal egységei ellen
A tevegyártás ideje lerövidült, azonos a spearmanével
A viking Berserk egység immár ugyanolyan gyors, mint egy spearman
A kelta Woad Raider még gyorsabb lett (lehagyja a Squires technikával nem fejlesztett Eagle Warriorokat is)
A Bombard Cannon 80-nal többet sebez épületeken
Új, csak multiplayeres véletlenszerű térképtípus: Blind Random, ami ugyanúgy véletlenszerűen választ a térképek közül, de a betöltődésnél sem írja ki, melyik pályán zajlik majd a játék
A sima lovasíjászoknak ugyanakkora lett a lőtávuk mint a nehéz-lovasíjászoknak
Az aztékok ingyen megkapják a Loom technológiát
Az eddigi idő 1/3-ával tovább tart a kastélyok építése
A Frankoknak lehet Halberdier egységük
A kínai nép az eddiginél is 50-nel kevesebb étellel kezd (ez összesen -200-at jelent)
A Bombard Towerek immár piercing sebzést okoznak, ez főleg a ramokkal szemben gyengíti a hatékonyságukat
A Teutonic Knight, a Longboat, a Tarkan, és a Samurai gyártási idejét jelentősen lecsökkentették
A spanyol hand-cannoneer és bombard cannon 15%-kal sűrűbben lő, a conquistador és az elite conquistador lövési gyakoriságát is fokozták
A koreai Shinkichon technológia az eddigi +2 pont helyett csak +1 egységgel növeli az onagerek hatótávját, de a +30 épületek elleni sebzésnövekedés megmarad
A turtle ship további védelmet kapott a galley-vonal és a heated shot ellen (és mellesleg ezek az egységek új, valósághűbb kinézetet is kaptak)
A koreai parasztok látótávolságát +1-gyel növelték
A war wagon és elite war wagon lőtávját csökkentették
A gót gyalogság már a Feudal Age-től kezdve megkapja a teljes "árkedvezményt"
A japán gyalogság már a Feudal Age-től kezdve megkapja a teljes sebességbónuszát
Technológiákat érintő változtatások:
Az alábbi technológiák kőigényét kicserélték, így ezek már csak fába és ételbe kerülnek: Treadmill Crane, Masonry, Architecture, Hoardings, Fortified Wall, Guard Tower és Keep
A Theocracy csak 200 aranyba kerül
A Shipwright a hajóépítés idejét is csökkenti
A Parthian Shot a plusz páncélon túl a spearman-vonal egységei elleni sebzést is megnöveli
A Heated Shot a tornyok lövéssűrűségét 2,25-szörösére növeli, és +4-et ad a kastélyok hajók elleni sebzésére
A Capped Ram és a Battering Ram fejlesztése már nem kerül aranyba, ráadásul az ételigényük sem változott
Feudal kori változtatások:
A Scout +2 sebzést kap, amint elindítottuk a Feudal fejlesztését a Town Centerben
Immár a Scoutok is agresszív módban érkeznek a stable-ből
A Loom technológia további +1 piercing páncélt jelent
A palisade wall +3 további piercing páncélzatot kapott
Tengeri harcot érintő változtatások:
A Galley gyártását 60 másodpercre növelték (a War Galley és a Galleon 45 mp-es gyártási ideje változatlan)
A Fireship és a Fast Fireship megerősített páncélzata jobban véd a galley-vonal hajóival szemben
A Fireship többet sebez a Turtle shippel szemben
Új mód: a Turbo Random Map
A Turbo stílust úgy tudjátok kipróbálni, ha Game Type-nak a "Turbo Random Map"-et választjátok (akár egy-, akár többszemélyes módban), ekkor:
Minden épület két és félszer gyorsabban dolgozik, kivéve, ha gazdasági egységeket (fishing boat, trade ship és cart, villager) gyárt
Minden gazdasági egység két és félszer gyorsabban dolgozik, és két és félszer annyi alapanyagot visz egyszerre
A kereskedő egységek kétszer olyan gyorsan dolgoznak
Az épületek is két és félszer gyorsabban elkészülnek, kivéve a kastélyt, a tornyokat és a wondert
Bugjavítások
A maja farmerek immár ugyanolyan jók, mint női társaik (no comment...:))
A férfi vadászok nem kapnak +1 látótávolságot
A War Wagon már nem okoz indokolatlanul több sebzést az ostromgépek ellen
Az Imperial korban épített házak a rendes páncélzatukkal készülnek el
A megállított, majd újra elindított farmerek normálisan dolgoznak tovább (a hírhedt "farm bug")
A szerzetesek már nem gyógyítják az épületbe küldött egységeket
A gép már nem vált mindig az éppen legtöbb ponttal rendelkező ellenfél támadására. Alapvetően továbbra is őt támadja, de nem vonul el a seregeivel máshova, amint lecsökkennek a korábbi első pontjai
A tetutonok szerzetes-ellenállása rendesen működik, úgyhogy már tényleg érdemes velük kifejleszteni a Faith technológiát, és
A teuton Town Centerek valóban megkapják a jogos támadóbónuszukat is
A Nomad pályán a perzsák, a hunok és a maják is a helyes kezdő alapanyaggal indulnak
A gép már bambusz mellé is épít lumber campet
A Town Center mostmár mindig sebződik a bombard tower-lövedékektől
Team Glaciersen már nem kell attól félnünk, hogy jégről kell indulnunk
Az Unknown pályán már nem kezdünk fákkal körbezártan. Egyébként ezt a térképet más apró változtatásokkal is rendberakták
A Pilgrimsen az eddigi Town Center helyett lumber camppel kezdünk. Extra alapanyagot és további parasztokat is kapunk itt
ParadiseIslanden nem érnek véget egyből a meccsek regicide módban
Az alábbi hivatalos Custom Random Mapek is bekerültek a patchbe:
ES@Canals_V2.rms
ES@Capricious_V2.rms
ES@Dingos_V2.rms
ES@Graveyards_V2.rms
ES@Metropolis_V2.rms
ES@Moats_V2.rms
ES@Paradise_Island_V2.rms
ES@Pilgrims_v2.rms
ES@Prairie_V2.rms
ES@Sherwood_Forest_V2.rms
ES@Sherwood_Heroes_V2.rms
ES@Shipwreck_V2.rms
ES@Team_Glaciers_V2.rms
ES@The_Unknown_V2.rms
ES@Seasons_V2.rms
Ezeken a térképeken azonban a gépi ellenfél korántsem működik tökéletesen. A comp minden Custom pályáról azt feltételezi, hogy Coastal, és ennek megfelelően játszik.
Nem rövid a lista! Remélem, nem hagytam ki semmi fontosat. A felsoroltakon kívül egyébként persze olyan apró technikai változtatásokat is tartalmaz a patch, amiket nehéz is lenne szavakba foglalni, és nem is érné meg, hiszen röviden: jobb lesz tőlük a program. :) Mindenkinek jó játékot a megújult Age of Empires II: The Conquerors-zal!
A patch természetesen tőlünk is letötlhető. (Keresd a Letöltések rovatban.)
A játékegyensúlyt érintő változtatások:
Technológiákat érintő változtatások:
Feudal kori változtatások:
Tengeri harcot érintő változtatások:
Új mód: a Turbo Random Map
A Turbo stílust úgy tudjátok kipróbálni, ha Game Type-nak a "Turbo Random Map"-et választjátok (akár egy-, akár többszemélyes módban), ekkor:
Bugjavítások
Az alábbi hivatalos Custom Random Mapek is bekerültek a patchbe:
Ezeken a térképeken azonban a gépi ellenfél korántsem működik tökéletesen. A comp minden Custom pályáról azt feltételezi, hogy Coastal, és ennek megfelelően játszik.
Nem rövid a lista! Remélem, nem hagytam ki semmi fontosat. A felsoroltakon kívül egyébként persze olyan apró technikai változtatásokat is tartalmaz a patch, amiket nehéz is lenne szavakba foglalni, és nem is érné meg, hiszen röviden: jobb lesz tőlük a program. :) Mindenkinek jó játékot a megújult Age of Empires II: The Conquerors-zal!
A patch természetesen tőlünk is letötlhető. (Keresd a Letöltések rovatban.)