SG.hu

StarCraft II: Legacy of the Void

Kiadó: Blizzard
Fejlesztő: Blizzard
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium D vagy AMD Athlon 64 X2 processzor, Nvidia GeForce 7600 GT vagy ATI Radeon X800 XT grafikus kártya, 2 GB RAM, 20 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E6600 vagy AMD Athlon 64 X2 5000+ processzor, Nvidia GeForce 8800 GT vagy ATI Radeon HD 4850 grafikus kártya, 2 GB RAM, 20 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: StarCraft II: Wings of Liberty, StarCraft II: Heart of the Swarm
Kategória: valós idejű stratégia

Öt teljes évet kellett várni rá, de végül lezáródott a StarCraft II története, így kijelenthetjük, hogy a Blizzard egy újabb legendás alkotásához készített méltó folytatást. StarCraft II: Legacy of the Void játéktesztünk következik!

A Blizzard már a Diablo III-mal bebizonyította, hogy képes minőségi folytatásokat készíteni, azonban még ennek ellenére is fenntartásaink voltak azzal kapcsolatban, hogy az epizódokra szabdalt StarCraft II működhet-e a gyakorlatban. A fejlesztők ugyanis három egyforma minőségű, egyaránt teljes játékként kezelendő alkotásként tervezték megjelentetni a sztorit, amelyek mindegyike egy-egy népre koncentrált. Ennek megfelelően a StarCraft II: Wings of Libertyben a Terran, a StarCraft II: Heart of the Swarmban a Zerg, az aktuális zárófejezetben, avagy a StarCraft II: Legacy of the Voidban pedig a Protoss faj történetével ismerkedhettünk meg alaposabban is. Noha már a második rész is biztosított minket arról, hogy a Blizzard a jó úton halad, ugyanakkor csak most, az aktuális epizód megjelenésével világosodtunk meg azzal kapcsolatban, hogy a készítők valóban valami igazán nagy dolgot alkottak nekünk, amire garantáltan még hosszú évek és évtizedek múlva is emlékezünk majd, akárcsak a nagy elődre.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Bár nyilvánvaló volt, hogy a játékmenet szempontjából a zárófejezet nem tartogat számunkra túl sok újdonságot, a StarCraft II: Legacy of the Void mégis egy annyira lenyűgöző kampányt kapott, ami egyrészt több kérdést vet fel a jövővel kapcsolatban, mint gondolnánk, másrészt pedig végre a helyére illeszti a kirakós azon darabkáit, amelyek miatt eddig ködösnek véltük a játék cselekményét. Noha sokan hajlamosak figyelmen kívül hagyni az egyjátékos élményeket, ezúttal óriási hiba lenne így tennünk, hiszen egy Call of Dutyval ellentétben itt értékes mondanivalójuk van az eseményeknek, amelyek teljes egészében a Protoss nép megpróbáltatásaira épülnek fel.

Főhősünk ezúttal Artanis lesz, akivel nem egészen két évtizeddel ezelőtt már találkozhattunk egyszer, de most egészen más célok vezérlik, mivel vissza szeretné foglalni a bitorlóktól az Aiur nevű bolygót, amely népének ősi lakhelyeként alanyi jogon is őket illetné. Amint azt már megszokhattuk korábban, az elsőre egyértelműnek és könnyűnek tűnő tervet csakhamar keresztülhúzzák majd az első problémák, de leginkább a Zergek lesznek azok, akikkel össze kell mérnünk tudásunkat.

Már az első küldetéseket is egyfajta elkeseredettség jellemzi - minden eddiginél nagyobb erőfeszítéseket kell tennünk az újabb területek meghódításáért -, de amikor egy-egy pillanatra azt hinnénk, hogy elindult a szekér, akkor is jön majd valami, ami keresztülhúzza a számításainkat, és így megy ez egészen a fináléig, ami olyannyira sajátosra és megdöbbentőre sikerült, hogy garantáltan mindenki megmerevedve, tágra nyílt szemekkel bámul majd a képernyőre.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Még mielőtt azonban eljutnánk erre a pontra, megismerkedhetünk a StarCraft II: Legacy of the Void játékmenetének újdonságaival. Nyilvánvaló, hogy óriási változásokat ezúttal sem hajtott végre a Blizzard, megmaradtak tehát a valós idejű stratégiákra jellemző sajátosságok, és miközben az egyik pályán nagy szerepet kap a bázisépítés, a védekezés és a támadás, addig egyes helyszíneken csak a támadásra kell majd koncentrálnunk néhány egység és egy dedikált hős oldalán. Noha a kampány nem lett elnyújtottabb, mint korábban, ugyanakkor a folyamatosan magas minőséget képviselő sztori ellenére is egy idő után kezdenek unalmassá válni az ismétlődő küldetések, a fejlesztőknek ugyanis mintha megfogyatkozott volna a kreativitásuk, ami a közvetlen elődöt még alaposan jellemezte.

Nagy probléma azért természetesen nincs a kampánnyal, ami többek között a Spear of Adun, avagy egy ősi Protoss csatahajó megjelenésének is köszönhető. Ez a hadigépezet nemcsak központi bázisként funkcionál majd - innen intézhetjük többek között fejlesztéseinket vagy indíthatjuk küldetéseinket -, hanem a pályák teljesítése közben is fontos szerepet játszik aktív és passzív képességeivel. A kérdéses hajóval ugyanis például teleportálhatunk egységeket, dolgozók nélkül termelhetünk gázt, de ellenfelek tömeges pusztítására alkalmas fegyverzetét is gyakran alkalmazzuk majd a bevetések során. Sajnos központi hős ritkán tart velünk a pályákon - pedig igencsak hozzászoktunk ehhez a Zerg kampányban -, ugyanakkor minden bevetés előtt szabadon megválogathatjuk alkalmazandó egységeinket, illetve azt is, hogy milyen speciális képességekkel segítsenek minket céljaink elérésében.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az egyjátékos kampány tehát a sztori szempontjából nagyszerűre sikerült - a Protoss nép történetével is minden eddiginél alaposabban megismerkedhetünk általa -, és bár a játékmenet helyenként egy kicsit beszürkül, a multiplayer újdonságai viszont képesek ellensúlyozni ezt a rossz szájízt. Legalábbis többnyire azok számára, akik rajonganak az e-sportokért, a Blizzard ugyanis most talán minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyezett arra, hogy sokkal gyorsabbá és lendületesebbé tehesse az összecsapásokat, hogy ezzel tudja felvenni a kesztyűt az egyre jobban terjedő MOBA-játékokkal. Ennek érdekében például több dolgozóval kezdhetjük meg az összecsapásokat, ám kevesebb erőforrás áll majd a rendelkezésünkre, ami mind-mind azt a célt szolgálja, hogy előbb lendüljünk támadásba, gyorsabban cselekedjünk, egyszóval mindenki rá lesz kényszerítve arra, hogy ne bújjon meg egy védelmi vonal mögött, hanem folyamatosan támadja ellenfeleit.

Érkezett természetesen rengeteg új egység és pálya is a játék ezen szegmensébe, de ha csak a fontosabb újdonságokra koncentrálunk, akkor érdemes kiemelni egy apró újdonságot, amivel a Blizzard határozottan a kezdőket célozta meg. Ez az Archon mód, amelynek lényege, hogy egy menetben két fő gondoskodik egyetlen csapat irányításáról. Egy gyakorlott társ oldalán ez nagyszerű alternatíva arra, hogy éles helyzetben sajátíthassunk el alapvető taktikákat és trükköket, de egy egészen új élményt ad a profiknak is, hiszen lehetőséget ad a gazdaság és a harcok különválasztására, vagy a közös támadások kivitelezésére. Persze egészen más a dolog fekvése, ha ismeretlen társsal játszunk, és ő finoman szólva sincs egy szinten velünk!

Ami azonban a StarCraft II: Legacy of the Void többjátékos lehetőségein belül a legnagyobb újdonságnak tekinthető, az minden túlzás nélkül a kooperatív mód megjelenése, amelynek segítségével egy barátunk oldalán lehetőségünk lesz arra, hogy a dedikált pályákon teljesíthessük a küldetéseket. A kooperatív feladatokban az univerzum ismert hőseit személyesíthetjük meg, és rendkívül kellemes élmények várnak majd ránk minden egyes helyszínen, a probléma mindössze annyi, hogy egyelőre még túl kevés pálya és hős választható hozzá, így nem kizárt, hogy a jövőben a Blizzard kisebb-nagyobb DLC-csomagok segítségével bővítheti majd ezt a lehetőséget.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Habár nincsenek különösebb problémák a játék grafikájával, hovatovább az átvezetők ismét elképesztően látványosra sikerültek - és minden eddiginél több is van belőlük -, az öt évesnél idősebb grafikus motor képességei sajnos már elmaradnak a mai kor követelményeitől. Ez persze nem jelenti azt, hogy a StarCraft II: Legacy of the Void csúnya lenne, teljesen vállalható a külleme, ugyanakkor a szint ma már egy kicsivel magasabban van. Jó hír viszont, hogy a mai viszonyokhoz mérten még egy gyenge laptop is elegendő lesz ahhoz, hogy megfelelő kompromisszumok mellett futtatni tudjuk a végeredményt, ami plusz pontot jelent.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A játék kezelőfelületét ugyan némileg átszabták a készítők, de inkább csak a dizájn terén alakították a Protoss néphez, lényeges változás nem történt. Ennek köszönhetően minden lehetőséget a megszokott helyen találunk majd, és az irányítás terén is az évekkel ezelőtt megalkotott klisék várnak ránk.

Játszhatóság: A StarCraft II: Legacy of the Void kampánya három részre lett felosztva, és bár határozottan az epilógus lesz a legértékesebb, a kényelmes tempóban 15-20 órát meghaladó történet ennek ellenére is kellemes mennyiségű kalandot garantál számunkra. A szavatosságot a hagyományos kompetitív lehetőségek mellett a kooperatív mód megjelenése növeli, ami bár tartalmilag még egy kicsit hiányos, ellenben újdonsága miatt így is sokakat elvarázsol majd. Összességében tehát nem panaszkodhatunk ezen a téren a játékra!

Intelligencia, nehézség: Mint az összes eddigi StarCraft II-epizód, úgy a legújabb felvonás is lehetőséget ad arra, hogy a saját szintünknek megfelelő élményeket élhessünk át, ezáltal bármikor meghatározhatjuk, hogy milyen agresszív mesterséges intelligenciával és milyen pályaviszonyok között óhajtjuk átélni az adott bevetéseket. Ez a magas szintű testre szabhatóság garantálja, hogy a játékosok megtalálják majd számításaikat.

Hangok, zene: A Blizzard ezúttal sem aprózta el a játék hanghatásainak és zenéinek megalkotását, amivel ismét magasra tették a mércét, így sem a szinkronok, sem a nagyszerű zenék, sem az egyéb hanghatások tekintetében nem kellett csalódnunk.

Összegzés: A StarCraft II: Legacy of the Void mindent összevetve méltó lezárása lett a második epizódnak, amely egy óriási utazásra, egy minden eddiginél nagyobb és változatosabb kaland végére tett most pontot. A sztori szempontjából a befejező rész - főként a finálé miatt - garantáltan óriási nyomot hagy majd bennünk, és bár a játékmenet sok újdonsággal nem szolgál, de aki szerette a Terranokra és a Zergekre koncentráló kampányokat, az bizonyára most is nagy örömét leli a végeredményben. Kíváncsian várjuk, hogy ezek után milyen irányban és mikor folytatódhat tovább a StarCraft-sorozat története!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Csacsis #6
    Igaz, szerintem is a 3. rész elég gyenge történetet kapott. Mondjuk én sosem voltam Protoss Fan, nem is vártam olyan erős és ütős story-t, mint amilyen a 2. Kerrigenes részben volt, de valahogy olyan jellegtelen "lebegő" és erőtlen szálat sem, mint amilyenre ez sikerült. Nem éreztem azt a büszkeséget és erőt, melyet a protoss faj képvisel (az intrón kívül). Amúgy a 3. rész legütősebb része a vége, mikor S P O I L E R!!! (visszatérünk a kerrigenes alaptörténethez és befejezzük azt, amit az első részben Zeratul felvázolt nekünk)
  • Archenemy #5
    Passz, szerintem a leggyengébb darab a 3 közül a kampány. Raynor szabadságharca vagy Kerrigan bosszútörténete még úgy átélhető valamennyire, de most ilyen bizarr idegenek a próféciáikkal, meg a főgonosz aki ellen jól összefognak a "jók"... Meh.
  • NEXUS6 #4
    Win7-en eddig nem is tapasztaltam kékhalált, na ez rendesen kidobott. :D

    Nem vagyok egy SC fan, szal csak a progi minőségéről írok véleményt: a 2D izometrikus-szerű látványhoz képest lassú, bugos, érhetetlen miért csak legalacsonyabb shader szinten megy. 5 év alatt nem tudták kikalapálni?! Gratula! OK HD5770-nel ne akarjak királyt jáccani, na de amikor pl. egy GTA5, vagy még egy BF4 is meglehetősen jól fut rajta akkor ezzzz miiii????

    De legalább ingyér ki lehet próbálni. Kösszi Blizzárd, márt töröltem is.
  • Tinman #3
    Nálad a pont, nem kicsit...
  • BladeW #2
    A Blizzard már a Diablo III-mal bebizonyította, hogy képes minőségi folytatásokat készíteni

    Bruhaha, másfél évbe + egy kiegészítőbe került mire úgy ahogy helyrekalapálták a játékot. Vagy az RMAH-s fiaskót, a "you will die on inferno" és egyéb "szépségeket" már elfelejtette a tisztelt cikkíró?
  • Botond #1
    Újabban miért nincs odaírva, hogy ki írta a cikket? Ennyi ekézést kaptatok priviben, vagy egyéb oka van? :)