SG.hu

Nyomkövető alkalmazás kerékpárok ellopása ellen

A Vodafone Magyarország és partnere, a Hargamon Kft. a több milliósra rugó kerékpáros társadalomnak kínál 2015 tavaszától közösségi nyomkövető alkalmazást. A cég közleménye szerint a Velotrack egy M2M alapú szolgáltatás, amely nemcsak a közösen túrázó családoknak és barátoknak ad plusz információkat, de a kerékpár-nyomkövetésével az esetleges lopások felderítésében is segít.

Magyarországon már ma is kiemelkedő (Dániával közel azonos szintű) a kerékpáros közlekedés aránya. 2010-ben az utazások 19%-a esetében a kerékpár volt a fő közlekedési eszköz és ez 2020-ra tovább nőhet 22-25%-ra. Magyarországon közel 300 ezer db kerékpárt adnak el évente. Lassan, de biztosan haladunk a fejlett kerékpáros hagyományokkal rendelkező országok felé. Ma már nyilvánvaló, hogy egy kerékpár nem csak közlekedési eszköz, hanem szabadidős-, és sporteszköz is. Az úgynevezett M2M alapú közlekedési eszköz nyomkövetésre az autós iparágban már számos megoldás működik a piacon, de kerékpárok esetében jó, ha egy tucat akad.

A kerékpár vázába épített biciklis feketedoboz GPS koordinátákat küld a szerver parkba, amit kiszolgál egy digitális térképészeten alapuló webportál. Mindehhez kapcsolódik a felhasználó okostelefonján megjelenő mobil applikáció. Ez az úgynevezett biciklis fekete doboz véglegesen a vázba kerül beépítésre, szerves része a kerékpárnak, így nem eltávolítható.

A Velotrack három funkcióval bír. Egyrészt virtuálisan egy logikai lakatot helyezhetünk a kerékpárra, amikor azt „leparkoltuk”. A beépített giroszkóp jelzést küld, ha elmozdítják a kerékpárt. A felhasználók adatait gyűjtve és elemezve a virtuális lakat bekapcsolásakor arról is kaphatunk információt és figyelmeztetést, mennyire biztonságos a környék, például az elmúlt időszakban történt-e bicikli lopás.

A közösségi megosztással a barátok és a család - vagy a jövőben a hatóságok - is valós időben nyomon követhetik, hogy eltulajdonlás után merre járnak a kerékpárral. Ugyanakkor ez a funkció a hosszabb távot megtevő közösen túrázó barátoknak és családoknak is fontos lehet. A sport tracking funkcióval különböző statisztikákat kaphatunk a kerékpártúránkról, így a táv megtételéről vagy a kalóriaégetésről. Ez utóbbi persze megköveteli, hogy az okostelefonunk is nálunk legyen.

A kerékpár árába az eszköz ára és a szolgáltatás 1 éves havidíja be lesz építve. Egy év használat után pedig a kerékpár tulajdonos dönthet arról, hogy várhatóan havonta egy hamburger áráért igényt tart-e a Velotrack-re. Nem kell plusz költségekkel kalkulálni külföldi túra esetén sem, hiszen GDSP SIM-mel működik. A Velotrack akkumulátora egy hetet bír további töltés nélkül, de úgynevezett elektromos rásegítéssel rendelkező kerékpárok esetén ez az időtartam növelhető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mrzed001 #1
    Nem lenne olcsóbb kerékpár, motor, autótolvajok esetén a régi jól bevált, első két esetben 5-50 botütés / ostorcsapás módszerét bevezetni, tisztán javító-nevelő szándékként ... majd harmadik "csapásként" a kézlevágást ?

    Tudom, tudom, jogaik vannak, de tudtommal nekem is.