Berta Sándor

Új korszak jöhet a Pinterest életében

A platform sikerét a rendkívül nyitott légkörnek és annak köszönheti, hogy odafigyel a felhasználókra.

A Pinterest látogatottsága folyamatosan nő, azonban a menedzsmentnek még nem sikerült nyereséget generálnia a reklámokból. Mindez igen kényes kérdés, hiszen a cég szeretne nyitni a hirdetési piac felé, de közben nem akarja magára haragítani a felhasználókat sem. Ben Silbermann, a társaság első embere és társalapítója egyelőre személyesen ismeri a vállalat mind a 300 munkatársát, azonban minél jobban növekszik a cég, annál nehezebben tudja tartani magát ehhez az elvéhez.

"Az emberek azért töltenek el időt az oldalon, hogy tervezgessenek és inspirációt nyerjenek másoktól, akik ugyanezt teszik. A Pinterest ebből a szempontból különbözik a közösségi hálózatoktól; a mi felhasználóink csak ritkán akarnak reakciókat kiváltani. Sokkal inkább arról van szó, hogy összeállítsanak egy víziót arról, hogy mit akarnak a jövőben tenni. A szervezés és az inspiráció áll az első helyen. Az emberek valami inspirálót akarnak felfedezni és miután online teszik ezt, nagyon gyorsan még több dolgot is kideríthetnek a felfedezett dolgokról. Például hogy egy művésznek milyen más művei vannak, utazás esetén több helyet is felkutathatnak a közelükben, míg egy termék esetében megtudhatják, hogy hol vásárolhatják meg."

"A legfontosabb pedig eközben a másokkal való kapcsolat, megoszthatjuk velük az adott témával kapcsolatban bennünk felmerülő érzéseket. Az emberek nagyon különleges dolgok iránt érdeklődnek és örülnek, ha másokat is érdekelnek ezek a dolgok" - jelentette ki Ben Silbermann. A Pinterest társalapítója és vezetője elmondta, hogy az amerikai felhasználók közömbösen vagy pozitívan reagáltak a reklámok bevezetésére. Szerinte az emberek megértik, hogy egy portál jobbá válik, ha plusz bevételekhez jut és ezeket az összegeket a fejlesztésre vagy az ügyfelekkel kapcsolatos szolgáltatásokra fordíthatja. A felhasználóknak ráadásul ez egyben biztosítás is, hiszen ha az oldal pénzt keres, akkor biztos fenn is marad.


A képmegosztó oldal megpróbálja az arany középutat választani: megjelölik a fizetett bejegyzéseket, és a reklámokkal is többletértéket akarnak nyújtani. A vezető közlése szerint az emberek azért használják a platformot, mert olyan dolgokat akarnak felfedezni, ami érdekli őket, ami részét képezhetik a valamely szenvedélyüknek. Ez értékes idő. Amennyiben olyan hirdetéseket mutatnak, amik illeszkednek ehhez, akkor fontosak és nem zavaróak lesznek a látogatók számára. Éppen ezért lehetőség van a reklámok értékelésére, ez mindegyik félnek hasznos.

"Megkérdeztük magunktól, hogy a növekedés miként változtatja meg a platformot és hogyan keresnek az emberek a rendszerünkben. Újra fel kellett találnunk a keresőnket és az ajánlási funkciót. A hagyományos keresést a Google uralja, de ez a fajta keresés csak akkor egyszerű, ha valaki tudja, hogy pontosan mit is keres. De mi van akkor, ha valaki nincs ezzel tisztában? Ezért alkottuk meg a célzott keresőnket. Amennyiben valaki még nem döntötte el mire is keres rá, akkor mi számos lehetőséget mutatunk meg neki azzal kapcsolatban, hogy miként kutathat specifikusan tovább."

"Amikor valaki egy szoba berendezésével kapcsolatban keres valamit, akkor megjelenítünk például egy asztalt vagy egy ágyat. Amennyiben ő kiválasztja az ágyat, akkor különböző típusú ágyakat mutatunk neki. Miután kiválasztotta a neki tetsző típust, akkor különböző tervezőket és azok termékeit tekintheti meg. Az új keresőnk nemcsak jó választ ad, hanem egyúttal egy ösvény is, amin különböző választási lehetőségek vannak. A következő lépés az lesz, hogy további országokban jelenünk meg. A Pinterest már 32 nyelven érhető el, most ezekben az országokban nyitunk kirendeltségeket. A következő irodánkat Brazíliában nyitjuk."

A nemzetközi terjeszkedés számukra bonyolult dolog, mert minden országban eltérő preferenciák vannak, és lokalizáció előtt meg kell érteniük az ott élők igényeit és a gondjait. A felhőmegoldásoknak köszönhetően az infrastruktúrára nem költenek sokat, és az egyszerűbben is menedzselhető, mint néhány évvel ezelőtt. Nyílt forráskódú szoftverekkel dolgoznak, amikkel ma egy kis csoport is képes arra, hogy viszonylag rövid idő alatt valami nagy dolgot építsen fel. "A vállalatoknak nem kell mindig újra feltalálniuk a dolgokat." - szögezte le a menedzser.

"Ahhoz, hogy egy sikeres céges kultúrát építhessünk ki boldog emberekre van szükség. Olyanokat kell alkalmazni, akik ugyanezt az értékrendet vallják. Olyanokat kell találni, akik valamit szeretnének felépíteni, olyasmit, ami akár csak egy kicsit is megváltoztatja a világot. Nálunk a mérnökök, menedzserek, tervezők kis csoportokban dolgoznak együtt és mindegyik csapat egy adott problémára összpontosít. A döntéseket igyekszünk úgy meghozni, hogy mindenki véleményét kikérjük."

Tavaly májusban kiderült, hogy a platform a jövőben szélesebb célközönséget akar megszólítani és új funkciókat akar kínálni a magánszemélyeknek éppúgy, mint cégeknek. A szolgáltatás március óta immár magyarul is elérhető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!