Berta Sándor

Az egész turizmust átalakítaná az Airbnb

Az Airbnb havonta egymillió vendégéjszakával büszkélkedhet, az alapítók azonban ennél sokkal többre vágynak.

A cég tavaly nyitotta meg az új központját San Fransiscóban. Az átépített gyárépület termeiben nincsenek vezetékes telefonok és alig vannak asztali számítógépek. Ennek oka, hogy egyetlen alkalmazott se legyen íróasztalhoz kötve. A társaság értékét 10 milliárd dollárra becsülik, míg 2011-ben még csupán egymilliárd dollár volt.

Az Airbnb-t 2008-ban hozta létre Brian Chesky, Nathan Blecharczyk és Joe Gebbia. A társaság rendszerében bárki regisztráltathatja magát, aki kész a lakását vagy akárcsak egy szobáját kiadni turistáknak. A szolgáltatás jelenleg 190 országban érhető el, köztük hazánkban is. A kínálatban 800 000 szálláslehetőség szerepel; összehasonlításul a Hilton szállodacsoport 680 000 szobával rendelkezik. A brazíliai labdarúgó-világbajnokság ideje alatt csak Rio de Janeiróban 17 000 szálláslehetőséget kínált az Airbnb. Az egyik kibérelhető ház tulajdonosa Ronaldinho volt.

A vállalatnál lévő légkör nyugodt, a dolgozók meg vannak győződve arról, hogy az Airbnb lesz a következő nagy dobás a Facebook és a Twitter után. Ez annak ellenére is igaz, hogy a cég évek óta harcban áll a szállodaiparral, a városi hivatalokkal és a szomszédok érdekvédelmi szervezeteivel. Nathan Blecharczyk szerint számos jogos kérdés merül fel, de ők nem térnek ki a viták elől. A legtöbb felmerülő probléma nagyon összetett és ezeket az önkormányzatokkal és más szereplőkkel együtt közösen kell megoldani, ami közel sem egyszerű. Éppen ezért hozták létre a portlandi modellprojektet, ahol a felek közösen keresik a megoldásokat.

Blecharczyk biztos abban, hogy az Airbnb elterjedését nem lehet megállítani, az emberek körében ugyanis népszerű a szolgáltatás. A következő években szeretnék kibővíteni az ajánlatukat, többek között ételrendelésekkel, szállítással és minden más olyan dologgal, ami kapcsolódik az utazáshoz, emellett lesznek helyi szolgáltatásaik is. Az Airbnb kapcsán 2011-ben előfordult, hogy szétdúlták a partnerotthont a lakást cserélő internetezők, más esetben pedig nem voltak hajlandók a végén kiköltözni, ezért a vállalat kénytelen volt magyarázkodni. A társaság Magyarországon is lendületesen terjeszkedik. A platform havonta 10 százalékkal bővül itthon, már tízezernél többen tesznek szert általuk bevételre ingatlanjukból.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!