Berta Sándor

A MySpace útját járhatja be a Facebook

A közösségi oldalnak nem szabad elkövetnie a zenei platform korábbi hibáit - vélte a bukott lap egyik vezetője.

Paul Armstrong, a MySpace volt kommunikáció-stratégiai vezetője arra hívta fel a Facebook menedzsmentjének a figyelmét, hogy a társaság könnyen rossz helyzetbe kerülhet. Az egykori menedzser szerint a Facebook csak úgy kerülheti el a MySpace sorsát, ha betart néhány fontos szabályt és alapvetően három dologra figyel. Az első és legfontosabb, hogy a platformnak nem szabad túlzottan a reklámokra összpontosítania, mert ezek ugyan bevételt generálnak, de cserébe lemondhatnak az idővonal további fejlesztéséről, ami semmiképpen sem lenne jó lépés. A MySpace elkövette azt a hibát, hogy a hirdetések bevezetése után egyszerűen semmibe vette a felhasználók igényeit.

A második, hogy fel kell hagyni az emberek személyes adatainak eladásával. A tagokat nem szabad kihasználni, hanem ehelyett inkább fel kell világosítani őket arról, hogy miként használhatják a szolgáltatást. Végül ehhez szorosan kapcsolódik a harmadik dolog, hogy nem lehet elszakadni az eredeti vízióktól, az emberek közötti kapcsolatteremtéstől.

Armstrong szerint az olyan akciók, mint a legutóbbi pszichológiai kísérlet, amelynek során 2012-ben egy héten át befolyásolták, hogy milyen érzelmekkel találkoznak a felhasználók, csak arra jók, hogy még jobban elbizonytalanítsák az embereket. Különösen a fiatalokra kell figyelni, mert közülük sokan gyorsan készek más platformokhoz átpártolni. A konszern csak akkor kötheti magához őket hosszú távon, ha figyel rájuk.

Amennyiben a cég továbbra is tesztelni fogja a látogatói tűréshatárát, akkor eljöhet az a pont, amikor az emberek már többet veszítenek majd, mint nyernek és otthagyhatják a Facebookot. A vállalat jelenleg még túl nagy, így nem fenyegeti a bukás veszélye, de régen a MySpace esetében is mindenki azt hitte, hogy nem bukhat el. Ugyan a két társaság között nincs sok hasonlóság, hiszen a Facebook több funkciót kínál, míg a MySpace inkább a tartalmakra helyezte a hangsúlyt, de Mark Zuckerbergék számára mindenképpen megfontolandók lehetnek Paul Armstrong tanácsai.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • seepheeerd #8
    "Good judgment comes from experience. Unfortunately, experience usually come from bad judgment."
  • seepheeerd #7
    Minden fejlődés elér egy pontot, ahol már a kutyát nem érdeklik az "újdonságok" (na jó legfeljebb pár macskát még igen de az semmi). Ehhez faramuci módon egyre nagyobb kell hogy legyen a cég...

    (A reklámok már most is idegesítőek)
  • StoneCold7 #6
    Járja csak.
  • Szefmester #5
    Az okos ember tanul a hibáiból, bölcs pedig mások hibáiból is.

    Ez az amit a legtöbb Fb részvényes nem alkalmaz... nekik a profit kell, és ha valaki megfelelően elkurvult a pénzért, mint a cukrosbácsi akkor le is fekszenek nekik, lesz ami lesz alapon.
  • Neocortex #4
    Persze hogy a hibáiból tanul az ember mégis mi másból?

    A facebook pedig tiszteletben tarthatná az emberek magánéletét, már szinte semmire se lehet kattintani vagy kommentelni anélkül hogy az egész családnak rögtön sms értesítőt küldjön
  • lamer the true #3
    Szóval csődbe vitte a cégét, és most megmondja a tutit.

    Nyilvánvaló ezekre még nem gondolt előtte senki...

    Idióta.
  • Danecay #2
    Vagy csak tanult a hibákból?
  • dzsagon #1
    utólag deokos ez a csávó