Ötvös Tibor

Jön a Kinect nélküli Xbox One

A Microsoft hivatalosan is bejelentette, hogy jövő hónaptól megjelenik a piacon a Kinect nélküli Xbox One.

Sokunk számára volt szinte teljesen érthetetlen az Xbox One bejelentésekor, hogy vajon miért nincs egy Kinect nélküli csomag? Persze látványos, ahogy a karjainkkal adjuk ki a parancsokat és beszélgetünk a haverokkal, de aki csak játszani akar a géppel, annak nem volt túl jó vétel a vetélytárshoz képest drágább konzol. Most azonban végre megtört a jég és észhez tért a Microsoft: június 9-től elérhető lesz a Kinect-mentes Xbox One.

Ez természetesen a jelenleginél alacsonyabb árat jelent (kérdés, hogy ez hazánkban is megjelenik vagy sem, mármint a csökkentett összeg), egészen pontosan 399 dollárt. Ezzel együtt pedig az is kiderült, hogy a Kinect önállóan is beszerezhetővé válik még az idei év végén. Azt, hogy pontosan mennyit kérnek el a mozgásérzékelős vezérlőért nem tudni.



Yusuf Medhi, a Microsoft alelnöke szerint ez a lépés nem csak a forgalmazói árban jelent majd előnyt a PS4-hez képest, hanem az erőforrásokban is. Azzal ugyanis, hogy a Kinect nem lesz csatlakoztatva, a konzol processzora és memóriája nem lesz annyira leterhelve és ezt a felszabadult erőforrást a játékokhoz használhatják fel a fejlesztők. Így szebb grafika, folyamatosabb játékmenet és kevesebb töltögetés várható.

Ettől függetlenül a redmondi cég továbbra is az általuk már csak Prémium-csomagnak nevezett pakkot veszi meg (konzol+Kinect) és aki már rendelkezik ezzel a kettőssel, nem cserélheti be egy Kinect-mentes Xbox One-ra. Az elemzők szerint ez a lépés már nagyon kellett, hiszen bár viszonylag jól teljesítenek az új generációs gépek, de a Sony és a PS4 jóval pozitívabb visszajelzésekkel bír, mint vetélytársa.

Most már valóban csak az a kérdés, hogy ez a csökkentett ár és kiszerelés vajon hazánkban is elérhető lesz vagy sem. A cég hazai kirendeltségéhez eljuttattuk a kérdésünket e-mail formájában, ám jelen pillanatig nem érkezett válasz. Amint megjön, közöljük azt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #9
    Nagy általánosságban vegyél egy középkategóriás vidkarit DDR3 memóriával (X1), meg egy olcsóbb felsőkategóriásat GDDR5 RAM-mal (PS4). Ez ua felbontásban 30 fps, helyett 60-at, vagy ua fps mellett 720p, helyett mondjuk 900-1080p-t jelent. Ez pontosan amit ér a papíron levő +100% teljesítmény. (Pénzben kifejezve kb 15-20 ezer Ft).

    A 32 MB ESRAM sorsa valszeg ua lesz, mint az előző genben a 10MB EDRAM-é, sajna túl kicsi ahhoz, hogy értelmesen lehessen használni, így inkább nem is vesződnek vele. KB 2X ekkora kéne és akkor hatékonyan tudná kompenzálni a gyengébb RAM-ot.

    A Kinect nélküli X1 valszeg olcsóbb is lesz, ma a PS4 alá mondják. Kérdés, hogy a Sony mikor megy még lejjebb, vagy hogy kell-e neki? Anno a Wii, csak mert sláger termék volt elég magas áron is elkelt a piacon. Kérdés, hogy mennyire sláger a PS4?

    Engem inkább az zavar, hogy már rahedli új játékról kéne beszélnünk, de közben még a launch időszakra ígért/bemutatott exkluzívok sem jelentek meg!
    Az X1 gyengélkedése, a M$ vezetésének bizonytalansága, irányváltása a Sony-t is lazaságra készteti.
  • Major #8
    The disparity in specs is already well documented, so to simplify, the main bone of contention involves the graphics processing unit (GPU) and RAM. Essentially PlayStation 4 has more shaders than Xbox One (1152 vs. 768). The same amount of RAM is allocated, though GDDR5 has a higher bandwidth than the DDR3 flavour inside Xbox One. These deficiencies are combated to a degree by a higher clock speed on Microsoft’s platform and 32MB of ESRAM to increase bandwidth. This represents a role reversal from the previous gen, the likelihood being PlayStation 4 is more developer-friendly. Another factor is 10% of the Xbox One GPU is reserved for Kinect functionality, which purportedly will be released to developers in due course.

    És a Kinect nélküli kiadások, továbbá a 32MB-os ESRAM-ról sem esett még szó, hogy az mennyit gyorsít a történeten vagy sem.
  • Major #7
    Hiába, ha ez a Watchdog esetén is körül-belül 100p-t pluszt jelent.
  • NEXUS6 #6
    Nem nyilvánvaló, de valójában nagyobb a különbség teljesítményben a GPU-t illetően. Az X360 GPU-ja olyan 30%-kal volt erősebb a PS3-nál, illetve 1 generációval fejlettebb volt.

    Amíg a PS4 kb 100%-kal erősebb (2X annyi pixelű képet tud ua fps sebességgel kirakni), mint az X1 GPU-ja, de azonos a generációja, nincs extra fícsör.

    Viszont a PS3 cell procija tehermentesíteni tudta a GPU-t, ami kiegyenlíthette a 30% előnyt, esetenként még jobb grafikát is tudott varázsolni, de ez csak az exkluzív játékoknál jött elő. Másrészt az X360 GPU-ja is tudott olyat, amit a PS3-ből szinte sehogy nem lehetett előcsalni, értelem szerűen ezeket is inkább az exkluzív progik használták. Az extrákat leszámítva viszont a végeredmény sokkal közelebb van egymáshoz, mint a PS4-X1 esetében.

    Az X1-ben nincs titkos extra HW. Persze időnként bedobják ezt a cloudot, meg minden baromságot, de nincs olyan extra amivel ezt a különbséget kompenzálni lehetne. Ha bármiben is jobb az X1, az a másik verzió szándékosságból vagy hanyagságból történő lerontása miatt lehetséges.
  • MResistance #5
    nevetségesek ezek a mai konzolok, az előző genben PS3-at és X360-at is vettem, de ezek...
    792p meg 900p??? 2014-ben?

    na, inkább majd veszek egy 4k monitort év végén meg egy faja videókarit, mint ezeket a nevetséges konzolokat...
  • Major #4
    Szerintem egyébként most ráadásul nincs is akkora különbség a grafikus processzort illetően, mint anno a ps3 és az xbox360 esetében.
    Pl.: Watch Dogs runs at 900p on PS4, 792p on Xbox One
  • KopaszIsten #3
    A második képen látható, hogy ennek a generációnak már lábakra sincs szüksége, mert lebeg a levegőben. :D

    "Csodálatos, hogy hol tart ma már a tudomány." :D
  • NEXUS6 #2
    A M$ csodálatosan lemásolta azt a bénázást, amit a Sony a PS3 kiadásakor elkövetett. (A Sony viszont szinte lemásolta az X360 sikeres kampányát). Az ő Kinect-jük akkor a kontroller volt, előbb a bumeráng, majd a rezgés nélküli mozgásérzékelős. Totális médiakudarc volt, majd persze jött a rezgős.

    Hasonló cipőben vannak a teljesítmény tekintetében is az X1. A PS3-nál az édesanyjuk életére is megesküdtek a szonyfiúk, hogy mennyivel jobb teknológia a PS3, aztán a gyakorlatban az X360 az erősebb grafikus proci miatt, csak jobban teljesített. Most az X1-nél a M$ folyamatosan nyomja, hogy milyen űberkircsi, miközben a tiszta számok is a PS4 előnyét igazolják (a játékokról nem is beszélve).
  • Kisponyi #1
    Na erre a lépésre vártam, mert egyértelmű volt, hogy MS-nek meg kell lépni. Kinect kell a ráknak, pláne olyan marketing hülyeséggel megspékelve, hogy nem müködik nélküle a konzol. Ezekszerint mégis? "Hazug embert hamarabb...", na de nem ez a lényeg, így már elfér majd a PS4 társaságában a polcon és nem lesz potya kukkoló sem a gépre kötve.