Berta Sándor
Az ipar 4.0 a digitális gazdaság alapja
A vállalatok számára az intelligens szolgáltatások jelenthetik a jövőt, ezek hozhatnak maximális üzleti hasznot.
Az ipar és a kutatási szektor képviselői fontosnak tartották bizonyos ajánlások megfogalmazását az intelligens szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ilyen megoldások akkor jönnek létre, amikor intelligens és egymással összekötött termékek az eladásuk után is kapcsolatot tarthatnak fent a gyártóikkal, így az értékteremtés nem ér véget az üzemek kapujában. A fejlesztők a teljes életciklus során nyomon követhetik az egyes termékeket és ha azok például új tulajdonoshoz kerülnek, akkor az illetőnek új kiegészítő szolgáltatásokat kínálhatnak.
Az említett ajánlásokat a Smart Services Welt nevű német munkakör dolgozta ki és a CeBIT-en ismertették. Az első és legfontosabb pont, hogy nemzeti kompetencia központokat kell létrehozni az intelligens szolgáltatási platformokhoz. Ezután ki kell építeni a cégeken átnyúló termék- és szolgáltatásfejlesztésekhez kapcsolódó tudásplatformokat, majd ki kell dolgozni egy integrált kutatási rendszert és végül létre kell hozni egy digitális belföldi piacot. Az utóbbi kialakítása különösen az amerikai vetélytársak miatt fontos, nem szabad ugyanis elfelejteni, hogy a tengerentúlon egy nagy, egységes piac van, amelyet egységes nyelvhasználat is jellemez.
Frank Riemensperger, az Accenture németországi vezetője közölte, hogy jelenleg világszerte talán három vagy négy olyan ország van, ahol adottak a feltételek az intelligens szolgáltatásokkal kapcsolatos infrastruktúrák kiépítésére. A verseny jelenleg teljesen nyílt és főként az energiaszektort, a gyártást, az egészségügyet és a mobilpiacot érinti. Brigitte Zypries német gazdasági és energiaügyi miniszter kifejtette: Németország jó helyzetben van a testre szabott szoftverek és az intelligens szolgáltatások szempontjából. Úgy tűnik, hogy a német kabinet kész elfogadni az ajánlásokat.
Az ipar és a kutatási szektor képviselői fontosnak tartották bizonyos ajánlások megfogalmazását az intelligens szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ilyen megoldások akkor jönnek létre, amikor intelligens és egymással összekötött termékek az eladásuk után is kapcsolatot tarthatnak fent a gyártóikkal, így az értékteremtés nem ér véget az üzemek kapujában. A fejlesztők a teljes életciklus során nyomon követhetik az egyes termékeket és ha azok például új tulajdonoshoz kerülnek, akkor az illetőnek új kiegészítő szolgáltatásokat kínálhatnak.
Az említett ajánlásokat a Smart Services Welt nevű német munkakör dolgozta ki és a CeBIT-en ismertették. Az első és legfontosabb pont, hogy nemzeti kompetencia központokat kell létrehozni az intelligens szolgáltatási platformokhoz. Ezután ki kell építeni a cégeken átnyúló termék- és szolgáltatásfejlesztésekhez kapcsolódó tudásplatformokat, majd ki kell dolgozni egy integrált kutatási rendszert és végül létre kell hozni egy digitális belföldi piacot. Az utóbbi kialakítása különösen az amerikai vetélytársak miatt fontos, nem szabad ugyanis elfelejteni, hogy a tengerentúlon egy nagy, egységes piac van, amelyet egységes nyelvhasználat is jellemez.
Frank Riemensperger, az Accenture németországi vezetője közölte, hogy jelenleg világszerte talán három vagy négy olyan ország van, ahol adottak a feltételek az intelligens szolgáltatásokkal kapcsolatos infrastruktúrák kiépítésére. A verseny jelenleg teljesen nyílt és főként az energiaszektort, a gyártást, az egészségügyet és a mobilpiacot érinti. Brigitte Zypries német gazdasági és energiaügyi miniszter kifejtette: Németország jó helyzetben van a testre szabott szoftverek és az intelligens szolgáltatások szempontjából. Úgy tűnik, hogy a német kabinet kész elfogadni az ajánlásokat.