SG.hu

Reklámnézésért cserébe ingyenes internetet kínál a BTel

A hazai ADSL ügyfelek az alternatív távközlési szolgáltató XPrime nevű szolgáltatásával végleg legyőzhetik a rezsidémont.

Takács Krisztián, a BTel elnök-vezérigazgatója a Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az új terméket. Bemutatója szerint február elsejétől bármely magán előfizetőjük beregisztrálhat a részvételhez, és néhány személyes információ megadása után részt vehet a programban. Normál webezés közben időnként a böngésző átirányít a cég saját videószerverére, ahol rövid reklámokat tekinthetünk meg, és mindegyik után egy bizonyos kérdésre válaszolnunk kell (pl. milyen színű ruha volt a terméket ismertető hölgyön). A reklámok megtekintése teljesen önkéntes, bármelyik bármikor kihagyható. Mindegyik helyes válasz csökkenti az internetelőfizetésünk díját, melynek alakulását egy online felületen folyamatosan nyomon követhetjük. Kérdésemre válaszolva elhangzott, hogy jelenleg csak nullázás lehetséges, azaz az egyenleg nem válthat pozitívba, és a cég nem fizet nekünk díjat, de idővel tervezik levásárolható kreditek bevezetését.

Saját döntésünk, hogy hány reklámot nézünk meg, de egy ültő helyünkben nem pörgethetjük ki a havi adagunkat. A reklám megtekintése után a böngészés ugyanúgy folytatódhat tovább ahogy korábban, mivel a cég szervere megjegyzi, hogy melyik oldalra akartunk navigálni. Amennyiben egy hónapban egy reklámot se nézünk meg akkor az előfizetésünk díja marad a szokásos, előre szerződésben rögzített. A BTel nagy reményeket fűz az új termékhez, az XPrime névből erős márkát akar építeni. Várakozásaik szerint ügyfélszámuk növekedése a kétszeresére fog nőni, és összességében előfizetőik mintegy 80 százaléka ingyen internetezik a jövőben. A T-Home, az Invitel és az UPC műszakilag ADSL szolgáltatásra alkalmas területein vannak jelen.


A vállalat bemutatója szerint az új promóciós forma azért előnyös a reklámügynökségek számára, mert szigorúan ellenőrzött előfizetői adatokon alapul és nagyon pontosan célozható. A reklámok megjelenítése akár utcaszintig szűkíthető, például beállítható, hogy egy belvárosi szolárium hirdetését csak az adott kerület lakosai látják. A témabeállítást ügyféloldalon is támogatják, azaz jelentkezéskor megadható, hogy mi az érdeklődési körünk, például csak autó és informatikai reklámokat akarunk látni. Azt, hogy egy családban többen vannak, értelemszerűen nem tudják kezelni, csak az előfizetőt látják. A Btel leszámfejti és megfizeti a járulékokat a kapott jóváírás után, és év végén összesített adóigazolást küld a felhasználó részére.

A hirdetési oldal is automatikus, ezért tudják mindössze négy emberrel müködtetni a rendszert. A reklámozók maguk töltik fel a HTML bannert vagy videót, ők tudják pozícionálni azokat és a megjelenésekből statisztikát készíthetnek. A hirdetési egyenlegnek nincs alsó határa. A BTel reményei szerint amellett, hogy ki tudják használni az online reklámpiac gyors bővülését, egyben csökkenthetik hátralékos állományukat is. A cég hat új európai piacra lép be az XPrime-mal és a hozzá tartozó internet és egyéb szolgáltatásokkal. A terjeszkedés első lépéseként a napokban megkezdődött a leányvállalatok megalapítása Ausztriában, Szlovákiában és Németországban. Több európai országban már előrehaladott tárgyalásokat folytatnak az XPrime franchise jogainak értékesítésére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • thsanyi5 #7
    Inkább fizetek 3k hufot minthogy reklámokat nyomjanak be mindenhová. Youtubeon blokkolom, rádiót nem hallgatok, tv-t nem nézek. Nem vagyok a reklámok ellen, de nagyrészük érdektelen számomra és mégis az arcomba akarják tolni. Ha valami meg érdekel azt nem kell 5 percenként ismételni mert egyszer láttam és utána nézek miről is van szó pontosan.
    Mikor utoljára voltam moziban (2 napja), akkor többé kevésbé csak film előzeteseket mutattak és nem termékeket vagy szolgáltatásokat reklámoztak. Az ilyet nem tartom problémának. Film előtt egyéb engem érdeklő filmeket mutattak meg. Ha pelenka meg hashajtó reklám ment volna az viszont nagyon negatív lett volna. Ezért IS nem nézek tv-t.
  • zola2000 #6
    A moziba a filme előtt is van reklám, mégsem ingyenese a film azoknak akik megnézik a reklámot is.
  • resystance #5
    Ha reklámot nézetnek cserébe, akkor az hogy lesz ingyenes? :D Ehhez nem kell mély nyelvtani tudás, se marketing tapasztalat. Imádom itt az sg-n az ilyen agyatlan címeket. :D
  • tomazin #4
    Remélem eszükbe fog jutni az is, hogy OPT-IN legyen ez a dolog, ergo ahhoz,h ez legyen KÉRNI kell és nem az arcodba dugják.
  • zola2000 #3
    Youtubeon is lehet blokkolni őket, és nem tvzek, ha meg valaki rádióból szólatja a reklámok - amcsi zenék keverékét, akkor mp3+fülhallgatóval váltok keleti zenére reklám nélkül.
  • BalikaHUN #2
    3290 ft-ot fizetek egy 80/25 Mbps-os netért.Nem azt mondom hogy nem tudnám másra is költeni ezt az összeget de a büdös életben nem nézegetnék reklámokat csak hogy megússzam, a TV-n meg a youtube-on is már idegbajt kapok tőlük.
  • halgatyó #1
    Ajjaj... rossz érzéseim vannak.
    Azt értem, hogy feltesznek valami kérdést. De mi van akkor, ha valaki megnézte a reklámot, de pont arra a kérdésre nem tud JÓ választ adni? Akkor jól felb***sza magát, ami rongálja az egészséget, mint köztudott.
    Nomeg az is kérdéses, hogy 1 percnyi reklám hány forintot ér?
    Szóval ezen még agyalni kell.