SG.hu
Megváltoztatja a munkavégzést az informatika
A mobil és digitális technológiák egyre inkább szerves részét képezik a társadalmi-, az üzleti-, és a magánéletünknek is; átalakítják a munkavégzésünk módját.
A mobil- és digitális technológiák a társadalom, az üzleti élet és a magánélet egyre több és több területén jelennek meg, megváltoztatva a munkavégzés és a munkaszervezés módját. Az emberek egyre mobilabbá válnak, így nagyobb rugalmasságot várnak el a munkájukban is, nagyobb hangsúlyt fektetve a munkakörnyezetükre. A "Következő generációk munkavégzése " című jelentésében az Ericsson Networked Society Lab ezeket a változásokat vázolta fel a legfontosabb trendekkel együtt. A cég szerint létfontosságú, hogy megértsük a változásokat és igazodjunk hozzájuk. De melyek azok a legfontosabb kihívások, amelyekkel a szervezeteknek szembe kell nézniük, és mik az előnyök? Hogyan lehet nyerni ebben az új játékban?
"Minden egyes történelmi kornak megvoltak a maga fő értékteremtő tevékenységei, - mondta el Mikael Eriksson Björling, az Ericsson ConsumerLab fogyasztói viselkedés szakértője. - A vadászó-gyűjtögető ember számára például ez az étel megtalálása, a tűzrakás és a ruhakészítés volt. Napjainkban a megjelenő új viselkedési formák és az új technológiák megváltoztatják a világ szervezésének módjait. Úgy véljük, hogy az IKT lesz az alapvető kiváltója ennek az átalakulásnak, és minden vállalatnak fel kell mérnie ezeket a lehetőségeket, és az átalakulás részévé válni."
A tanulmány által azonosított trendek szerint kezd háttérbe szorulni a kompenzáció, a juttatások, a névjegykártyán szereplő titulusok értéke, hogy helyet adjon a társadalomnak nyújott hozzájárulás fontosságának. Az értékteremtés felé történő eltolódás jelentős változást jelent a munka világában. A munkaadók és a munkavállalók egyaránt inkább a tényleges értékteremtésre és a végeredményre összpontosítanak majd, nem arra, hogy pontosan hol, mikor és milyen módszerek alkalmazásával végezték el a munkát. A jelentés szerint az emberek jellemzően olyan vállalatokat keresnek, amelyeknek megvan a saját közösségi és belső kultúrájuk, amivel azonosulni tudnak. Rugalmas munkaidő és állandó hálózati csatlakozás: az emberek mostantól a saját feltételeik szerint alkalmazzák a rugalmasságot.
Az emberek nagyobb személyes felelősséget vállalnak majd a problémák megoldásában és a célok elérésében. A szervezetek “véletlenszerű" találkozásokat szerveznek a különböző háttérrel es kompetenciával rendelkező kollégák között annak érdekében, hogy az innovatív ötletek előtérbe kerülhessenek. A munkahely már nem az alkalmazottak "tárolására" és ellenőrzésére szolgáló létesítmény, de egyre inkább az értelmes és eredményes eszmecsere helye. A munkakörnyezetet elsősorban úgy kell kialakítani, hogy az optimális legyen az emberek közötti eszmecserére. A dolgozók azt szeretnék, hogy a munkakörnyezetük igazodjon az egyedi igényeikhez, hogy a magánszférára jellemző preferenciák és tapasztalatok a munkahelyen is megjelenjenek.
A mobil- és digitális technológiák a társadalom, az üzleti élet és a magánélet egyre több és több területén jelennek meg, megváltoztatva a munkavégzés és a munkaszervezés módját. Az emberek egyre mobilabbá válnak, így nagyobb rugalmasságot várnak el a munkájukban is, nagyobb hangsúlyt fektetve a munkakörnyezetükre. A "Következő generációk munkavégzése " című jelentésében az Ericsson Networked Society Lab ezeket a változásokat vázolta fel a legfontosabb trendekkel együtt. A cég szerint létfontosságú, hogy megértsük a változásokat és igazodjunk hozzájuk. De melyek azok a legfontosabb kihívások, amelyekkel a szervezeteknek szembe kell nézniük, és mik az előnyök? Hogyan lehet nyerni ebben az új játékban?
"Minden egyes történelmi kornak megvoltak a maga fő értékteremtő tevékenységei, - mondta el Mikael Eriksson Björling, az Ericsson ConsumerLab fogyasztói viselkedés szakértője. - A vadászó-gyűjtögető ember számára például ez az étel megtalálása, a tűzrakás és a ruhakészítés volt. Napjainkban a megjelenő új viselkedési formák és az új technológiák megváltoztatják a világ szervezésének módjait. Úgy véljük, hogy az IKT lesz az alapvető kiváltója ennek az átalakulásnak, és minden vállalatnak fel kell mérnie ezeket a lehetőségeket, és az átalakulás részévé válni."
A tanulmány által azonosított trendek szerint kezd háttérbe szorulni a kompenzáció, a juttatások, a névjegykártyán szereplő titulusok értéke, hogy helyet adjon a társadalomnak nyújott hozzájárulás fontosságának. Az értékteremtés felé történő eltolódás jelentős változást jelent a munka világában. A munkaadók és a munkavállalók egyaránt inkább a tényleges értékteremtésre és a végeredményre összpontosítanak majd, nem arra, hogy pontosan hol, mikor és milyen módszerek alkalmazásával végezték el a munkát. A jelentés szerint az emberek jellemzően olyan vállalatokat keresnek, amelyeknek megvan a saját közösségi és belső kultúrájuk, amivel azonosulni tudnak. Rugalmas munkaidő és állandó hálózati csatlakozás: az emberek mostantól a saját feltételeik szerint alkalmazzák a rugalmasságot.
Az emberek nagyobb személyes felelősséget vállalnak majd a problémák megoldásában és a célok elérésében. A szervezetek “véletlenszerű" találkozásokat szerveznek a különböző háttérrel es kompetenciával rendelkező kollégák között annak érdekében, hogy az innovatív ötletek előtérbe kerülhessenek. A munkahely már nem az alkalmazottak "tárolására" és ellenőrzésére szolgáló létesítmény, de egyre inkább az értelmes és eredményes eszmecsere helye. A munkakörnyezetet elsősorban úgy kell kialakítani, hogy az optimális legyen az emberek közötti eszmecserére. A dolgozók azt szeretnék, hogy a munkakörnyezetük igazodjon az egyedi igényeikhez, hogy a magánszférára jellemző preferenciák és tapasztalatok a munkahelyen is megjelenjenek.