Berta Sándor
Ethernet-kábel kerülhet az autókba
A járművekben lévő rengeteg funkció kiszolgálására már nem elegendőek az eddig használt hálózati megoldások, a jövőben a megoldás az Ethernet szabvány alkalmazása lehet.
A gépkocsikban lévő számos funkció nyomán az eszközök a technikai határaikhoz érkeztek. Franz Korf, a Hamburgi Alkalmazott Tudományok Főiskolája (HAW) informatikusa közölte, hogy több ezer interfész van beépítve a korszerű közúti járművekbe és az ezekkel szemben támasztott követelmények folyamatosan nőnek. Az egyre több funkció pedig növekvő terhet jelent az autókban működő hálózatokra. Lassan nyilvánvalóvá válik, hogy a hagyományos vezetékek, amelyekre az információcserére van szükség, adatátviteli képességei hamarosan elérik a határaikat.
Korf egy kutatási projekt keretében intelligens fedélzeti architektúrát fejlesztett ki, ami leginkább egy idegrendszerhez hasonlítható. Ebben egyetlen gyors Ethernet-kábel válthatja fel az eddigi vezetéközönt. A bonyolult kérdés itt a priorizálás, azaz az adatcsomagokat a megfelelő időpontban kell továbbítani az egyes berendezések között. Amennyiben tolatásnál a hátsó kamera a másodperc tört részével később reagál a kelleténél akkor előfordulhat, hogy a gépkocsi beleütközik valamibe. Eddig minden információ először a rendszer központi egységébe került és utána kiosztották ezeket az egyes részegységek számára, de az etherneten át az adatcsomagok - , a központ kikerülésével - közvetlenül a célhoz továbbíthatók. Till Steinbach, Korf tudományos munkatársa szerint az autógyártók így rövid és hosszú távon is komoly költségeket takaríthatnak meg, mert kevesebb kábel szükséges.
A szakemberek által megalkotandó technológiát 2021-ig építenék be minden sorozatgyártásba kerülő felsőkategóriás járműbe. A német szövetségi kutatási minisztérium 310 000 euróval támogatja a tavaly ősszel elindított és három éven át tartó programot, melynek célja egy nagy teljesítményű és intelligens járműelektronika létrehozása.
A gépkocsikban lévő számos funkció nyomán az eszközök a technikai határaikhoz érkeztek. Franz Korf, a Hamburgi Alkalmazott Tudományok Főiskolája (HAW) informatikusa közölte, hogy több ezer interfész van beépítve a korszerű közúti járművekbe és az ezekkel szemben támasztott követelmények folyamatosan nőnek. Az egyre több funkció pedig növekvő terhet jelent az autókban működő hálózatokra. Lassan nyilvánvalóvá válik, hogy a hagyományos vezetékek, amelyekre az információcserére van szükség, adatátviteli képességei hamarosan elérik a határaikat.
Korf egy kutatási projekt keretében intelligens fedélzeti architektúrát fejlesztett ki, ami leginkább egy idegrendszerhez hasonlítható. Ebben egyetlen gyors Ethernet-kábel válthatja fel az eddigi vezetéközönt. A bonyolult kérdés itt a priorizálás, azaz az adatcsomagokat a megfelelő időpontban kell továbbítani az egyes berendezések között. Amennyiben tolatásnál a hátsó kamera a másodperc tört részével később reagál a kelleténél akkor előfordulhat, hogy a gépkocsi beleütközik valamibe. Eddig minden információ először a rendszer központi egységébe került és utána kiosztották ezeket az egyes részegységek számára, de az etherneten át az adatcsomagok - , a központ kikerülésével - közvetlenül a célhoz továbbíthatók. Till Steinbach, Korf tudományos munkatársa szerint az autógyártók így rövid és hosszú távon is komoly költségeket takaríthatnak meg, mert kevesebb kábel szükséges.
A szakemberek által megalkotandó technológiát 2021-ig építenék be minden sorozatgyártásba kerülő felsőkategóriás járműbe. A német szövetségi kutatási minisztérium 310 000 euróval támogatja a tavaly ősszel elindított és három éven át tartó programot, melynek célja egy nagy teljesítményű és intelligens járműelektronika létrehozása.