Berta Sándor
Megszűnhet a fájlcserélők reklámbevétele
Internetes hirdetések nélkül a fájlcserélő portálok és hálózatok kevésbé lennének népszerűek, s nem lenne kifizetődő az üzemeltetésük. Ezt az álláspontot képviseli számos IT-konszern, amelyek megváltoztatnák a jelenlegi helyzetet.
A Google mellett a 24/7 Media, az Adtegrity, az AOL, a Condé Nast, a Microsoft, a SpotXchange és a Yahoo! is azon dolgozik, hogy száműzze a szerzői jogsértőket és a jogsértéseket népszerűsítő ajánlatokat. A létrejövő új szövetség szerződéstervezetében azt írta, hogy a jövőben a szórakoztatóipar riadóztatná a nagy hirdetési hálózatokat akkor, ha a reklámjaik jogsértő oldalakon jelennének meg. Ezek a honlapok ezután gyakorlatilag hirdetési feketelistára kerülnének. A szervezet azt állítja, hogy a kemény fellépés ellenére a tagok maximálisan tiszteletben tartanák a magánélethez, a véleményszabadsághoz és a piaci versenyhez fűződő jogokat.
A hirdetési blokád komoly következményekkel járna és jelentősen ronthatná a fájlcserélő platformok megmaradási esélyeit. A Dél-kaliforniai Egyetem Annenberg Innovációs Laboratóriumának tanulmánya szerint a kalózoldalakon jelenleg a Google és a Yahoo! számít a legnagyobb hirdetőnek, annak ellenére, hogy mind a két társaság igyekszik szigorúan fellépni a jogsértőkkel szemben és megszigorították a felhasználási feltételeiket is. Susan Molinari, a Google alelnöke közölte, hogy szerzői jogsértések miatt tavaly 46 000 oldalt töröltek a hirdetési rendszerükből.
Az új rendszert a Fehér Ház is támogatná és nemrég bevezettek egy új ipari szabványt, amely lehetővé teszi a kalózportálokról a hirdetések eltávolítását. Az új megoldás lehetővé teszi, hogy a felhasználók panasszal éljenek az adott honlappal szemben. Amennyiben a vizsgálat megállapítja, hogy ott valóban illegális tartalmak voltak, akkor a hirdetési partnerek nem fogják kifizetni az üzemeltetőknek a rájuk eső reklámbevételeket.
A Google mellett a 24/7 Media, az Adtegrity, az AOL, a Condé Nast, a Microsoft, a SpotXchange és a Yahoo! is azon dolgozik, hogy száműzze a szerzői jogsértőket és a jogsértéseket népszerűsítő ajánlatokat. A létrejövő új szövetség szerződéstervezetében azt írta, hogy a jövőben a szórakoztatóipar riadóztatná a nagy hirdetési hálózatokat akkor, ha a reklámjaik jogsértő oldalakon jelennének meg. Ezek a honlapok ezután gyakorlatilag hirdetési feketelistára kerülnének. A szervezet azt állítja, hogy a kemény fellépés ellenére a tagok maximálisan tiszteletben tartanák a magánélethez, a véleményszabadsághoz és a piaci versenyhez fűződő jogokat.
A hirdetési blokád komoly következményekkel járna és jelentősen ronthatná a fájlcserélő platformok megmaradási esélyeit. A Dél-kaliforniai Egyetem Annenberg Innovációs Laboratóriumának tanulmánya szerint a kalózoldalakon jelenleg a Google és a Yahoo! számít a legnagyobb hirdetőnek, annak ellenére, hogy mind a két társaság igyekszik szigorúan fellépni a jogsértőkkel szemben és megszigorították a felhasználási feltételeiket is. Susan Molinari, a Google alelnöke közölte, hogy szerzői jogsértések miatt tavaly 46 000 oldalt töröltek a hirdetési rendszerükből.
Az új rendszert a Fehér Ház is támogatná és nemrég bevezettek egy új ipari szabványt, amely lehetővé teszi a kalózportálokról a hirdetések eltávolítását. Az új megoldás lehetővé teszi, hogy a felhasználók panasszal éljenek az adott honlappal szemben. Amennyiben a vizsgálat megállapítja, hogy ott valóban illegális tartalmak voltak, akkor a hirdetési partnerek nem fogják kifizetni az üzemeltetőknek a rájuk eső reklámbevételeket.