Berta Sándor

Megszűnhet a fájlcserélők reklámbevétele

Internetes hirdetések nélkül a fájlcserélő portálok és hálózatok kevésbé lennének népszerűek, s nem lenne kifizetődő az üzemeltetésük. Ezt az álláspontot képviseli számos IT-konszern, amelyek megváltoztatnák a jelenlegi helyzetet.

A Google mellett a 24/7 Media, az Adtegrity, az AOL, a Condé Nast, a Microsoft, a SpotXchange és a Yahoo! is azon dolgozik, hogy száműzze a szerzői jogsértőket és a jogsértéseket népszerűsítő ajánlatokat. A létrejövő új szövetség szerződéstervezetében azt írta, hogy a jövőben a szórakoztatóipar riadóztatná a nagy hirdetési hálózatokat akkor, ha a reklámjaik jogsértő oldalakon jelennének meg. Ezek a honlapok ezután gyakorlatilag hirdetési feketelistára kerülnének. A szervezet azt állítja, hogy a kemény fellépés ellenére a tagok maximálisan tiszteletben tartanák a magánélethez, a véleményszabadsághoz és a piaci versenyhez fűződő jogokat.

A hirdetési blokád komoly következményekkel járna és jelentősen ronthatná a fájlcserélő platformok megmaradási esélyeit. A Dél-kaliforniai Egyetem Annenberg Innovációs Laboratóriumának tanulmánya szerint a kalózoldalakon jelenleg a Google és a Yahoo! számít a legnagyobb hirdetőnek, annak ellenére, hogy mind a két társaság igyekszik szigorúan fellépni a jogsértőkkel szemben és megszigorították a felhasználási feltételeiket is. Susan Molinari, a Google alelnöke közölte, hogy szerzői jogsértések miatt tavaly 46 000 oldalt töröltek a hirdetési rendszerükből.

Az új rendszert a Fehér Ház is támogatná és nemrég bevezettek egy új ipari szabványt, amely lehetővé teszi a kalózportálokról a hirdetések eltávolítását. Az új megoldás lehetővé teszi, hogy a felhasználók panasszal éljenek az adott honlappal szemben. Amennyiben a vizsgálat megállapítja, hogy ott valóban illegális tartalmak voltak, akkor a hirdetési partnerek nem fogják kifizetni az üzemeltetőknek a rájuk eső reklámbevételeket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #12
    Érdekes. Koszi.
  • Major #11
    A kereső feletti banner 1 hónapi ára 250-300E Ft körül mozgott pár éve.
  • Tetsuo #10
    Nem értem én ezt. Az ncore-nak van reklámbevétele? Ha van is, minimális lehet. :S
  • bdzsana #9
    Ez jó kérdés. Természetesen a bevétel/felhasználó jóval magasabb az sms wareznál, mint a reklámnál, viszont az ingyenes szolgáltatásoknak sokkal nagyobb a felhasználó bázisuk. Nem beszélve arról, hogy az sms warez sokkal rizikósabb, mert könnyebben lenyomozható. Szerintem egálban lehetnek.
  • gothmog #8
    Arról van valakinek valamilyen értékelhető információja, hogy hogyan viszonyul egy torrentkereső reklámbevétele egy (szintén reklámokkal megtűzdelt) smswarez oldal bevételéhez?
  • ostoros #7
    Nem lenne gond, ha csak ezt a módszert használnák. De tudjuk,hogy itt nem állnak meg. Nem állnak meg, amíg el nem érik, hogy a szarjuk jóval kevesebb emberhez jut el, mint egyébként eljutna. És akkor a világ szegényebbik fele nem csak anyagilag lesz szegény, hanem kulturálisan is. Egyszerűen lehetetlenné teszik, hogy mondjuk egy brit és egy afrikai képes legyen beszélni mondjuk filmekről, vagy zenéről. Azért az kissé még nagyobbá teszi a kulturális szakadékot. Amiből az következik, hogy a szegények szemében a nyugat még az eddigieknél is érthetetlenebb és idegenebb lesz. A terroristák nagy álma.

    Végül is, nemzeti szempontból pont kapóra jön, hogy a szenny áradata egy kicsit csökken.
  • bdzsana #6
    Egyébként ezt én egy nagyon jó ötletnek tartom. Nem büntetnek senkit, viszont azt nem hagyják, hogy illegális tartalmakból pénzt csináljanak. Szerintem ezzel nincs gond.
  • bdzsana #5
    PPC hirdetés minden használatnál a user szeme előtt van, viszont a reklámlevél egyből megy spambe és arról a címről már nem is fog látni semmit.
    MuchACHO79: 35%... ezt nem tudom honnan szedted, de biztosan nem igaz.
  • tar86 #4
    Nem lesz elég már ilyen olcsó ígéretekkel csillapítani a kedélyeket
  • tomazin #3
    " A szervezet azt állítja, hogy a kemény fellépés ellenére a tagok maximálisan tiszteletben tartanák a magánélethez, a véleményszabadsághoz és a piaci versenyhez fűződő jogokat."

    annyira szeretem az ilyen bullshitet...