Berta Sándor
Kiszervezi LCD-gyártó részlegét a Samsung
A dél-koreai konszern vezetői úgy döntöttek, hogy megszabadulnak a veszteséges LCD-gyártó részlegtől és külön céggé szervezik ki. Az új társaság neve stílusosan Samsung Display lesz.
A vállalat a hírt a legutóbbi igazgatósági ülés után jelentette be. A döntésről a The Wall Street Journal és a BBC is beszámolt. Az új cég április elsejével alakul meg és a Samsung 100 százalékos tulajdonában marad. Az új céget később egyesíthetik a cégcsoport más leányvállalataival, a Samsung Mobile Displayjel, illetve az S-LCD-vel. A döntést a társaság márciusi közgyűlésén véglegesítik. Az elképzelések szerint az LCD-gyártó részleg kiszervezése segíthet a veszteségek csökkentésében, a döntési folyamatok leegyszerűsítésében, továbbá a különböző erőforrások hatékonyabb felhasználásában. Park Donggun, a Samsung alelnöke és az LCD-részleg vezetője hozzátette, hogy a kiszervezésnek köszönhetően gyorsabban tudják majd kielégíteni az ügyfeleik igényeit.
A részleg folyamatosan veszteséget termelt és ezzel az elmúlt időben komoly fejtörést okozott a dél-koreai társaság vezetőinek. A Samsungnak egyaránt meg kell küzdenie a kínai konkurenciával, valamint a televíziók iránt csökkenő kereslettel. A termelt veszteség ráadásul igen csak tetemes összeg, hiszen 750 milliárd wont, vagyis 504 millió eurót tett ki az elmúlt üzleti évben. A kialakult helyzetet súlyosbította, hogy a Sony a múlt év végén kiszállt a Samsunggal közös LCD-gyártó vegyesvállalatból.
A legnagyobb problémát az jelenti, hogy az LCD-k iránt világszerte csökkent a kereslet. Az okostelefonok és a táblagépek elterjedésével a nagy kijelzők helyett egyre inkább a kisebbek kerülnek előtérbe. Emellett a televíziógyártók előnyben részesítik az OLED-technikát és úgy vélik, hogy hosszú távon az LCD kijelzőket az OLED képernyők válthatják majd fel. A Samsung Display-t várhatóan 750 milliárdos (504 millió euró) tőkével alapítják meg. Elemzők egyébként arra számítanak, hogy az új cégbe beolvasztják majd a Samsung Mobile Display vállalatot is.
A Samsung és a japán Sony hét éven át dollármilliárdokból fejlesztette közös LCD-gyártó vállalkozását, az S-LCD-t, amely nem sok hasznot hozott a két cégnek. Ezért tavaly feladták az erőlködést − a Samsung akkor jelezte, hogy a rá maradt vagyont beviszi más LCD-gyártó vállalkozásaiba. A Mobile Display − a Samsung és a Samsung SDI Co. közös cége − viszont sikeres, mivel az új generációs OLED-technológiával dolgozik. Az elemzők régóta várták a váltást: az OLED ugyanis kisebb fogyasztással jobb képminőséget ígér, mint az LCD, és csak most kezd elterjedni a tévék és a számítógép-monitorok gyártásában.
A vállalat a hírt a legutóbbi igazgatósági ülés után jelentette be. A döntésről a The Wall Street Journal és a BBC is beszámolt. Az új cég április elsejével alakul meg és a Samsung 100 százalékos tulajdonában marad. Az új céget később egyesíthetik a cégcsoport más leányvállalataival, a Samsung Mobile Displayjel, illetve az S-LCD-vel. A döntést a társaság márciusi közgyűlésén véglegesítik. Az elképzelések szerint az LCD-gyártó részleg kiszervezése segíthet a veszteségek csökkentésében, a döntési folyamatok leegyszerűsítésében, továbbá a különböző erőforrások hatékonyabb felhasználásában. Park Donggun, a Samsung alelnöke és az LCD-részleg vezetője hozzátette, hogy a kiszervezésnek köszönhetően gyorsabban tudják majd kielégíteni az ügyfeleik igényeit.
A részleg folyamatosan veszteséget termelt és ezzel az elmúlt időben komoly fejtörést okozott a dél-koreai társaság vezetőinek. A Samsungnak egyaránt meg kell küzdenie a kínai konkurenciával, valamint a televíziók iránt csökkenő kereslettel. A termelt veszteség ráadásul igen csak tetemes összeg, hiszen 750 milliárd wont, vagyis 504 millió eurót tett ki az elmúlt üzleti évben. A kialakult helyzetet súlyosbította, hogy a Sony a múlt év végén kiszállt a Samsunggal közös LCD-gyártó vegyesvállalatból.
A legnagyobb problémát az jelenti, hogy az LCD-k iránt világszerte csökkent a kereslet. Az okostelefonok és a táblagépek elterjedésével a nagy kijelzők helyett egyre inkább a kisebbek kerülnek előtérbe. Emellett a televíziógyártók előnyben részesítik az OLED-technikát és úgy vélik, hogy hosszú távon az LCD kijelzőket az OLED képernyők válthatják majd fel. A Samsung Display-t várhatóan 750 milliárdos (504 millió euró) tőkével alapítják meg. Elemzők egyébként arra számítanak, hogy az új cégbe beolvasztják majd a Samsung Mobile Display vállalatot is.
A Samsung és a japán Sony hét éven át dollármilliárdokból fejlesztette közös LCD-gyártó vállalkozását, az S-LCD-t, amely nem sok hasznot hozott a két cégnek. Ezért tavaly feladták az erőlködést − a Samsung akkor jelezte, hogy a rá maradt vagyont beviszi más LCD-gyártó vállalkozásaiba. A Mobile Display − a Samsung és a Samsung SDI Co. közös cége − viszont sikeres, mivel az új generációs OLED-technológiával dolgozik. Az elemzők régóta várták a váltást: az OLED ugyanis kisebb fogyasztással jobb képminőséget ígér, mint az LCD, és csak most kezd elterjedni a tévék és a számítógép-monitorok gyártásában.