Gyurkity Péter
Kínai gyártó előzte be a Teslát
A BYD több autót szállított le, bár a kép még mindig vegyesnek mondható.
Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy visszaesett az elektromos autók európai piaca, a terület azonban folyamatosan szerepel híreinkben, ahogy egyre több gyártó jelenik meg ott saját megoldásaival. A hosszú éveken keresztül úttörőnek számító Tesla most elvesztette első helyét, egy kínai rivális ugyanis már jobb adatokkal büszkélkedhet.
A hazánkban is jelenlévő BYD a napokban tette közzé friss eredményeit, az anyagban pedig azt jelzik számunkra, hogy az év első hat hónapjában összesen 641 ezer járművet adtak el. A Tesla ugyanezen időszakban 564 ezer autót szállított le, vagyis Elon Musk cége elvesztette az első helyet, bár ezzel kapcsolatban rögtön érdemes megjegyezni, hogy a kínai rivális eredményében a plug-in hibridek is szerepet játszottak, vagyis a tisztán elektromos megoldások szegmensében a Tesla még mindig vezeti a rangsort. Mindazonáltal a cég nehéz időszakon van túl, a kínai korlátozások és a beszállítók problémái miatt nem tudták hozni az elvárt szintet, a BYD azonban ezalatt több területen is előretört.
Jó példa erre, hogy az akkumulátorok területén belül a gyártó a második helyre jött fel, megelőzve a dél-koreai LG-t, ezzel pedig közvetlenül a szintén kínai Contemporary Amperex Technology mögött zárták az időszakot. A korlátozások őket nem érintették annyira érzékenyen, mivel üzemeik jórészt egyéb régiókban találhatók, a számukra hazai piacon pedig az e-autókra vonatkozó támogatások jövőbeni kiterjesztése még inkább hozzájárulhat a további terjeszkedéshez. A BYD belátható időn belül a külföldi autógyártók kihívójává válhat, ezzel kapcsolatban több elemző is nagyon agresszív lépésekre számít.
A tavaly felmutatott éves bevételt 2024-re megduplázhatják, ez elérheti majd a 81 milliárd dollárt, a tiszta profit terén pedig akár négyszer jobb eredményt érhetnek el – meglátjuk, mennyiben lesz ez így.
Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy visszaesett az elektromos autók európai piaca, a terület azonban folyamatosan szerepel híreinkben, ahogy egyre több gyártó jelenik meg ott saját megoldásaival. A hosszú éveken keresztül úttörőnek számító Tesla most elvesztette első helyét, egy kínai rivális ugyanis már jobb adatokkal büszkélkedhet.
A hazánkban is jelenlévő BYD a napokban tette közzé friss eredményeit, az anyagban pedig azt jelzik számunkra, hogy az év első hat hónapjában összesen 641 ezer járművet adtak el. A Tesla ugyanezen időszakban 564 ezer autót szállított le, vagyis Elon Musk cége elvesztette az első helyet, bár ezzel kapcsolatban rögtön érdemes megjegyezni, hogy a kínai rivális eredményében a plug-in hibridek is szerepet játszottak, vagyis a tisztán elektromos megoldások szegmensében a Tesla még mindig vezeti a rangsort. Mindazonáltal a cég nehéz időszakon van túl, a kínai korlátozások és a beszállítók problémái miatt nem tudták hozni az elvárt szintet, a BYD azonban ezalatt több területen is előretört.
Jó példa erre, hogy az akkumulátorok területén belül a gyártó a második helyre jött fel, megelőzve a dél-koreai LG-t, ezzel pedig közvetlenül a szintén kínai Contemporary Amperex Technology mögött zárták az időszakot. A korlátozások őket nem érintették annyira érzékenyen, mivel üzemeik jórészt egyéb régiókban találhatók, a számukra hazai piacon pedig az e-autókra vonatkozó támogatások jövőbeni kiterjesztése még inkább hozzájárulhat a további terjeszkedéshez. A BYD belátható időn belül a külföldi autógyártók kihívójává válhat, ezzel kapcsolatban több elemző is nagyon agresszív lépésekre számít.
A tavaly felmutatott éves bevételt 2024-re megduplázhatják, ez elérheti majd a 81 milliárd dollárt, a tiszta profit terén pedig akár négyszer jobb eredményt érhetnek el – meglátjuk, mennyiben lesz ez így.