Berta Sándor
A biztonságra fókuszál a Volvo
A gyártó számos változtatást eszközölt azért, hogy az autói még biztonságosabbak legyenek.
A Volvo bejelentette, hogy újonnan gyártott gépkocsijainak a legnagyobb sebességét 180 kilométer/órában szabályozta. A vállalat már tavaly meghozta ezt a döntést és év végén konkretizálta is azt, de csak most ültette át a gyakorlatba. Az intézkedés célja az, hogy a balesetekben lehetőleg ne sérüljön meg súlyosan és ne haljon meg senki. Emellett eldőlt az is, hogy minden új Volvo modellt a Care Key nevű különleges kulccsal szállítanak ki. A megoldás képes arra, hogy a 180 kilométer/órás maximális sebességen túl további korlátozásokat léptessen életbe. Az eszköz elsősorban akkor segíthet majd, ha valaki más családtagjainak vagy fiatal és tapasztalatlan vezetőknek akarja kölcsönadni a járművét.
A gyártó jelezte, hogy bár a sebesség maximalizálása a tavalyi bejelentés óta vitatott, de akkor is az a meggyőződése, hogy köteles a korábbi hagyományait folytatni, még ha ez azt is jelenti, hogy emiatt ügyfeleket veszít el. A Volvo többek között azzal érvelt, hogy a túl nagy sebességgel való közlekedés esetében az autókba szerelt asszisztensrendszerek, azok passzív biztonsági technikái és az utak okosinfrastruktúra-dizájnja sem képesek elkerülhetővé tenni a súlyos sérülésekkel és halálesetekkel járó balesetek bekövetkezését. Ugyan a legtöbb nyugati országban vannak sebességkorlátozások, de ennek ellenére mindennapos a gyorshajtás, amelyek a közlekedési halálesetek egyik fő okai jelentik. Emellett emberek milliói kapnak minden évben büntetéseket gyorshajtás miatt.
A sebességkorlátozás bevezetése ugyanakkor csak az első elem a Volvo biztonsági csomagjában. További biztonsági kockázatot jelent az ittas vezetés és az okostelefonok miatti figyelemelterelés. Ezért a társaság tanulmányozza, hogy a belső térben elhelyezett kamerák és szenzorok miként tudnák kiszűrni ezeket a dolgokat, s szükség esetén figyelmeztetni a vezetőket vagy további sebességcsökkentéssel reagálni az ilyen helyzetekre. Szintén a kutatott területek között van a városi környezetben való biztonságos közlekedés is, amelynek lényege, hogy a jövőben a gépkocsik az óvodák és a kórházak közelében, valamint a környezetvédelmi zónákban automatikusan be fogják tartani az előírt sebességet.
A Volvo már tavaly márciusban közölte, hogy kamerák és szenzorok segítségével kiszűrné az ittas és a drogos sofőröket. A megalkotott rendszere emellett felismeri a zavarodott autósokat is. A megoldás arra is képes, hogy riassza a Volvo On Call Service nevű szolgáltatást, továbbá automatikusan lelassítsa a járművet vagy - ha szükséges - akár le is parkolja azt. Az elektronika minden olyan esetben beavatkozik, amikor a sofőr nem reagál a figyelmeztetésekre. A kamerák és a szenzorok figyelik, ha valakinek hosszabb ideje zárva vannak a szemei, nem nézi az úttestet, nagyon lassú a reakcióideje, rosszul választja meg a haladási sávokat és elmulaszt megtenni bizonyos kormánymozdulatokat.
A Volvo bejelentette, hogy újonnan gyártott gépkocsijainak a legnagyobb sebességét 180 kilométer/órában szabályozta. A vállalat már tavaly meghozta ezt a döntést és év végén konkretizálta is azt, de csak most ültette át a gyakorlatba. Az intézkedés célja az, hogy a balesetekben lehetőleg ne sérüljön meg súlyosan és ne haljon meg senki. Emellett eldőlt az is, hogy minden új Volvo modellt a Care Key nevű különleges kulccsal szállítanak ki. A megoldás képes arra, hogy a 180 kilométer/órás maximális sebességen túl további korlátozásokat léptessen életbe. Az eszköz elsősorban akkor segíthet majd, ha valaki más családtagjainak vagy fiatal és tapasztalatlan vezetőknek akarja kölcsönadni a járművét.
A gyártó jelezte, hogy bár a sebesség maximalizálása a tavalyi bejelentés óta vitatott, de akkor is az a meggyőződése, hogy köteles a korábbi hagyományait folytatni, még ha ez azt is jelenti, hogy emiatt ügyfeleket veszít el. A Volvo többek között azzal érvelt, hogy a túl nagy sebességgel való közlekedés esetében az autókba szerelt asszisztensrendszerek, azok passzív biztonsági technikái és az utak okosinfrastruktúra-dizájnja sem képesek elkerülhetővé tenni a súlyos sérülésekkel és halálesetekkel járó balesetek bekövetkezését. Ugyan a legtöbb nyugati országban vannak sebességkorlátozások, de ennek ellenére mindennapos a gyorshajtás, amelyek a közlekedési halálesetek egyik fő okai jelentik. Emellett emberek milliói kapnak minden évben büntetéseket gyorshajtás miatt.
A sebességkorlátozás bevezetése ugyanakkor csak az első elem a Volvo biztonsági csomagjában. További biztonsági kockázatot jelent az ittas vezetés és az okostelefonok miatti figyelemelterelés. Ezért a társaság tanulmányozza, hogy a belső térben elhelyezett kamerák és szenzorok miként tudnák kiszűrni ezeket a dolgokat, s szükség esetén figyelmeztetni a vezetőket vagy további sebességcsökkentéssel reagálni az ilyen helyzetekre. Szintén a kutatott területek között van a városi környezetben való biztonságos közlekedés is, amelynek lényege, hogy a jövőben a gépkocsik az óvodák és a kórházak közelében, valamint a környezetvédelmi zónákban automatikusan be fogják tartani az előírt sebességet.
A Volvo már tavaly márciusban közölte, hogy kamerák és szenzorok segítségével kiszűrné az ittas és a drogos sofőröket. A megalkotott rendszere emellett felismeri a zavarodott autósokat is. A megoldás arra is képes, hogy riassza a Volvo On Call Service nevű szolgáltatást, továbbá automatikusan lelassítsa a járművet vagy - ha szükséges - akár le is parkolja azt. Az elektronika minden olyan esetben beavatkozik, amikor a sofőr nem reagál a figyelmeztetésekre. A kamerák és a szenzorok figyelik, ha valakinek hosszabb ideje zárva vannak a szemei, nem nézi az úttestet, nagyon lassú a reakcióideje, rosszul választja meg a haladási sávokat és elmulaszt megtenni bizonyos kormánymozdulatokat.