Rónai György
Új EU szabályozások a spam ellen
Ma már a teljes email forgalom több mint fele kéretlen reklám email, vagyis spam. Az Európai Bizottság szerint csak az európai üzleti élet több mint 3 milliárd dolláros veszteséget könyvelhetett el az elmúlt évben, a spam káros hatásainak köszönhetően. A törekvés tehát egyértelmű, ki kell irtani a kéretlen leveleket az email forgalomból.
A dolog azonban nem ilyen egyszerű, ugyanis a reklám levelek jelentős része még mindig az Egyesült Államokból érkezik. Természetesen ott is tesznek lépéseket a dolog ellen, itt volt például a múlt heti bírósági döntés egy cég ellen, amelyben több millió dollárra büntették meg őket spam miatt. Erről az SG olvasói is kaphattak tájékoztatást, egyik múlt heti hírünkben. Az anti-spam kampányok tehát mind inkább életre kelnek világszerte, és bizonyos országokban már hivatalosan is fel lehet, illetve fel is kell lépni a kéretlen levelek ellen. Természetesen ezen akciók egyike sem jelent gyors megoldást, de legalább elindítják a törekvéseket.
Az új EU szabályok értelmében korlátozzák a cégeknek a cookie használatot is, így azok nem gyűjthetnek kedvük szerint információkat, a weboldalukat meglátogató felhasználókról. A büntetések mértéke azonban már a tagállamok egyéni döntésén alapul. "A törvény egy kulcsfontosságú eszköz az elektronikus kommunikáció fogyasztóvédelmére, és egyben az alapfeltétele a sikeres internetes kereskedelemnek" - mondta el Erkki Liikanen, az EU egyik minisztere.
A dolog azonban nem ilyen egyszerű, ugyanis a reklám levelek jelentős része még mindig az Egyesült Államokból érkezik. Természetesen ott is tesznek lépéseket a dolog ellen, itt volt például a múlt heti bírósági döntés egy cég ellen, amelyben több millió dollárra büntették meg őket spam miatt. Erről az SG olvasói is kaphattak tájékoztatást, egyik múlt heti hírünkben. Az anti-spam kampányok tehát mind inkább életre kelnek világszerte, és bizonyos országokban már hivatalosan is fel lehet, illetve fel is kell lépni a kéretlen levelek ellen. Természetesen ezen akciók egyike sem jelent gyors megoldást, de legalább elindítják a törekvéseket.
Az új EU szabályok értelmében korlátozzák a cégeknek a cookie használatot is, így azok nem gyűjthetnek kedvük szerint információkat, a weboldalukat meglátogató felhasználókról. A büntetések mértéke azonban már a tagállamok egyéni döntésén alapul. "A törvény egy kulcsfontosságú eszköz az elektronikus kommunikáció fogyasztóvédelmére, és egyben az alapfeltétele a sikeres internetes kereskedelemnek" - mondta el Erkki Liikanen, az EU egyik minisztere.