SG.hu

Autóbalesetben meghalt a Call of Duty egyik megteremtője

Vince Zampella, a videojáték-ipar egyik legismertebb és legnagyobb hatású alkotója, 55 éves korában életét vesztette egy közúti balesetben Los Angeles közelében.

A Call of Duty társalapítója, a Titanfall és az Apex Legends megteremtője, valamint a Battlefield-sorozat későbbi vezetője vasárnap, december 21-én, helyi idő szerint 12:45-kor halt meg egy autóbalesetben az Angeles Crest Highwayen. A kaliforniai autópálya-rendőrség tájékoztatása szerint Zampella egy személyautóban utazott, amikor a jármű eddig tisztázatlan okokból letért az útról és egy betonkorlátnak csapódott. Más jármű nem volt érintett az esetben. A balesetben az egyik utas kirepült az autóból, míg a sofőr a roncsba szorult, miután a jármű kigyulladt. A sofőr a helyszínen meghalt, az utas pedig később a kórházban vesztette életét. A hatósági jelentés nem nevezte meg, hogy Zampella a vezető vagy az utas volt. A balesetet szenvedett autó egy 2026-os Ferrari 296 GTS volt.

Az Angeles Crest Highway Los Angeles keleti részén, a San Gabriel-hegység alatt futó hegyi út, amelyet gyakran használnak hétvégi kirándulásokra és vasárnapi autózásokra. A tragédia híre megrázta a videojátékos közösséget, mivel Zampella neve több mint két évtizeden át egyet jelentett a modern lövöldözős játékok fejlődésével. Vince Zampella pályafutása a kilencvenes évek végén indult, amikor a SegaSoftnál és a Panasonicknál dolgozott. Korai munkái közül kiemelkedik a Medal of Honor: Allied Assault vezető tervezői szerepe. A 2002-ben megjelent, második világháborús lövöldözős játék óriási hatással volt a műfajra, és sokak szerint ez fektette le az alapjait annak a játékmeneti szemléletnek, amely később a Call of Dutyben teljesedett ki.

Az igazi áttörést azonban az Infinity Ward megalapítása hozta el számára. Zampella 2002-ben Jason Westtel és Grant Collierrel közösen alapította a stúdiót, amelynek első játéka a 2003-as Call of Duty volt. Ez a cím egy addig soha nem látott tempót, filmszerűséget és többjátékos élményt hozott a piacra, és elindította minden idők egyik legsikeresebb videojátékos franchise-át. A fejlesztő több további Call of Duty epizódban is kulcsszerepet vállalt, köztük a 2007-es Call of Duty 4: Modern Warfare-ben. Ez a játék sokak szerint máig meghatározza, hogyan néz ki és működik egy modern katonai lövöldözős játék, legyen szó kampányról, többjátékos módokról vagy technikai megoldásokról.

2010-ben azonban váratlan fordulat következett: Zampellát és Jason Westet az Infinity Ward anyavállalata, az Activision elbocsátotta. Az ezt követő perek és nyilvános viták az iparág addigi egyik legnagyobb botrányát jelentették, és hosszú időre tematizálták a sajtót. Zampella azonban nem tűnt el a színről, sőt új korszakot nyitott karrierjében. Megalapította a Respawn Entertainmentet, amely az Electronic Arts égisze alatt működött. A stúdió első jelentős sikere a Titanfall volt, majd a Titanfall 2, amely kritikai elismerést kapott kifinomult pályatervezése és mozgásrendszere miatt. A Respawn nevéhez fűződik a Star Wars Jedi: Fallen Order is, amely bebizonyította, hogy egy narratív központú, egyjátékos akciójáték is lehet óriási siker a modern piacon. A legnagyobb áttörést azonban az Apex Legends hozta meg, amely a battle royale műfaj egyik meghatározó címévé vált, és máig milliók játsszák világszerte.

Zampellát később az EA a Battlefield-franchise élére állította, miután a 2021-es Battlefield 2042 vegyes fogadtatásban részesült. Feladata az volt, hogy stabilizálja és új irányba terelje a sorozatot. Felügyelete alatt készült el a Battlefield 6, amelynek fejlesztése nehézségekkel tarkított volt, ám a megjelenése után összességében pozitív visszajelzéseket kapott a játékosoktól és a kritikusoktól egyaránt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!