SG.hu
A Microsoft a Call of Duty-val akarja felpörgetni a játék üzletágát
A Microsoft a Call of Duty-franchise legújabb részének megjelenésével igyekszik fellendíteni videojáték-üzletágát. A legfőbb cél az előfizetési bevételek növelése, hogy ellensúlyozni tudják az Xbox-konzolok csökkenő eladásait.
A Black Ops 6 az első olyan tagja a bestseller sorozatnak, amely a technológiai óriás Game Pass előfizetéses szolgáltatásán keresztül jelenik meg. Ez a vállalat játékstratégiájának legnagyobb próbája azóta, hogy a szabályozó hatóságok tavaly jóváhagyták az Activision Blizzard - a Call of Duty készítőjének - felvásárlására kötött 75 milliárd dolláros üzletet. A Microsoft reméli, hogy a mostani kiadás segít elérni azt a célt, hogy 2030-ra 110 millió Game Pass-előfizetőt érjen el, ami jelentős növekedés az idén februári 34 millióhoz képest.
A vállalat az előfizetéses játékszolgáltatásra helyezte át a hangsúlyt, mivel a hardvereladások az elmúlt években lelassultak. Az Xbox részleg bevétele 13 százalékkal csökkent az előző évhez képest a Microsoft júniusban véget ért 2024-es pénzügyi évében. Idén először a Game Pass előfizetői - akik addig férhetnek hozzá az Xbox egyre bővülő könyvtárához, amíg havidíjat fizetnek - a legújabb Call of Dutyt is elérik anélkül, hogy a dobozos játékért a mostanában szokásos 70 dolláros vagy annál magasabb árat ki kellene fizetniük.
A Microsoft továbbra is elérhetővé teszi a játékot a PlayStation platformon, miután az Activision fúziójának vizsgálata során a szabályozók aggályoskodtak, hogy a cím kizárólag a saját platformjára lesz kapható. A vállalat igyekezett maximalizálni a Game Pass bevételeit a Black Ops 6 megjelenése előtt: júliusban a szolgáltatás havi díja az Egyesült Államokban 18 százalékkal, az Egyesült Királyságban 15 százalékkal, Európában pedig 20 százalékkal emelkedett. Az új ügyfelek számára egy olcsóbb „standard” szintet hoztak létre, amely kevesebb előnnyel jár, mint a prémium „Game Pass Ultimate” ajánlat. Az alacsonyabb szint felhasználói nem játszhatnak azonnal a Black Ops 6-tal, és számos más játékhoz való hozzáférésük is megszűnt.
A Microsoft október 8-án a Game Pass kéthetes, 1 dolláros próbaverzióját is megszüntette, amit tavaly a Starfield című űrkutatós szerepjáték megjelenése előtt vezettek be, megakadályozva ezzel, hogy a játékosok ideiglenesen kedvezményes hozzáférést kapjanak a Black Ops 6-hoz. Az amerikai szabályozó hatóság, az FTC - amely sikertelenül próbálta megakadályozni az Activision felvásárlását - egy nemrégiben benyújtott beadványában „termékromlásnak” nevezte az ár- és szintváltoztatásokat. A Microsoft az FTC kritikáját "a tények félrevezető bemutatásának” nevezte.
Piers Harding-Rolls, az Ampere Analysis elemzője „nagy nyereséggel kecsegtető fogadásnak” nevezte a Microsoft megváltozott stratégiáját, és úgy becsülte, hogy a Black Ops 6 megjelenése közvetlenül további 2-2,5 millió Game Pass Ultimate előfizetőhöz vezet majd. Az Ampere előrejelzése szerint 2024 végére nagyjából 23 millió Ultimate-előfizető lesz. "A Microsoft szempontjából ez az Activision Blizzard felvásárlásának lényege, megszerezni ezeket a franchise-okat, és az ezekből származó bevételeket megnövelni” - mondta Harding-Rolls. Az első személyű lövöldözős játékkal szemben nagyok az elvárások, miután az előző iteráció, a Modern Warfare III gyenge fogadtatásban részesült a felhasználók és a kritikusok körében. A Black Ops 6 azonban a megjelenés júniusi bejelentése óta a Sony rivális PlayStation Store előrendelési listájának élén áll.
A játék a tavalyi év új blockbuster-kiadványainak szűkössége után érkezik. A Newzoo piackutató előrejelzése szerint míg a teljes videojáték-piac 2024-re mintegy 2 százalékkal, 187,7 milliárd dollárra nő, addig a konzolok bevételei 1 százalékkal, 51,9 milliárd dollárra csökkennek. Ez nyomást gyakorol a hardverplatformokra, mivel a játékkonzolok jelenlegi generációja a végéhez közeledik. Augusztusban a Nintendo közölte, hogy a hétéves Switch eladásai csaknem felére estek vissza a június végével zárult negyedévben, mivel új játékai nem tudták elérni a 2023-as Legend of Zelda játék sikerét, míg a Sony szerint a PlayStation 5 eladásai negyedével estek vissza az előző évhez képest. A Sony szerint azonban saját előfizetéses játékszolgáltatásának, a PlayStation Plusnak a növekedése segített ellensúlyozni a hardver- és szoftvereladások visszaesését.
A Black Ops 6 az első olyan tagja a bestseller sorozatnak, amely a technológiai óriás Game Pass előfizetéses szolgáltatásán keresztül jelenik meg. Ez a vállalat játékstratégiájának legnagyobb próbája azóta, hogy a szabályozó hatóságok tavaly jóváhagyták az Activision Blizzard - a Call of Duty készítőjének - felvásárlására kötött 75 milliárd dolláros üzletet. A Microsoft reméli, hogy a mostani kiadás segít elérni azt a célt, hogy 2030-ra 110 millió Game Pass-előfizetőt érjen el, ami jelentős növekedés az idén februári 34 millióhoz képest.
A vállalat az előfizetéses játékszolgáltatásra helyezte át a hangsúlyt, mivel a hardvereladások az elmúlt években lelassultak. Az Xbox részleg bevétele 13 százalékkal csökkent az előző évhez képest a Microsoft júniusban véget ért 2024-es pénzügyi évében. Idén először a Game Pass előfizetői - akik addig férhetnek hozzá az Xbox egyre bővülő könyvtárához, amíg havidíjat fizetnek - a legújabb Call of Dutyt is elérik anélkül, hogy a dobozos játékért a mostanában szokásos 70 dolláros vagy annál magasabb árat ki kellene fizetniük.
A Microsoft továbbra is elérhetővé teszi a játékot a PlayStation platformon, miután az Activision fúziójának vizsgálata során a szabályozók aggályoskodtak, hogy a cím kizárólag a saját platformjára lesz kapható. A vállalat igyekezett maximalizálni a Game Pass bevételeit a Black Ops 6 megjelenése előtt: júliusban a szolgáltatás havi díja az Egyesült Államokban 18 százalékkal, az Egyesült Királyságban 15 százalékkal, Európában pedig 20 százalékkal emelkedett. Az új ügyfelek számára egy olcsóbb „standard” szintet hoztak létre, amely kevesebb előnnyel jár, mint a prémium „Game Pass Ultimate” ajánlat. Az alacsonyabb szint felhasználói nem játszhatnak azonnal a Black Ops 6-tal, és számos más játékhoz való hozzáférésük is megszűnt.
A Microsoft október 8-án a Game Pass kéthetes, 1 dolláros próbaverzióját is megszüntette, amit tavaly a Starfield című űrkutatós szerepjáték megjelenése előtt vezettek be, megakadályozva ezzel, hogy a játékosok ideiglenesen kedvezményes hozzáférést kapjanak a Black Ops 6-hoz. Az amerikai szabályozó hatóság, az FTC - amely sikertelenül próbálta megakadályozni az Activision felvásárlását - egy nemrégiben benyújtott beadványában „termékromlásnak” nevezte az ár- és szintváltoztatásokat. A Microsoft az FTC kritikáját "a tények félrevezető bemutatásának” nevezte.
Piers Harding-Rolls, az Ampere Analysis elemzője „nagy nyereséggel kecsegtető fogadásnak” nevezte a Microsoft megváltozott stratégiáját, és úgy becsülte, hogy a Black Ops 6 megjelenése közvetlenül további 2-2,5 millió Game Pass Ultimate előfizetőhöz vezet majd. Az Ampere előrejelzése szerint 2024 végére nagyjából 23 millió Ultimate-előfizető lesz. "A Microsoft szempontjából ez az Activision Blizzard felvásárlásának lényege, megszerezni ezeket a franchise-okat, és az ezekből származó bevételeket megnövelni” - mondta Harding-Rolls. Az első személyű lövöldözős játékkal szemben nagyok az elvárások, miután az előző iteráció, a Modern Warfare III gyenge fogadtatásban részesült a felhasználók és a kritikusok körében. A Black Ops 6 azonban a megjelenés júniusi bejelentése óta a Sony rivális PlayStation Store előrendelési listájának élén áll.
A játék a tavalyi év új blockbuster-kiadványainak szűkössége után érkezik. A Newzoo piackutató előrejelzése szerint míg a teljes videojáték-piac 2024-re mintegy 2 százalékkal, 187,7 milliárd dollárra nő, addig a konzolok bevételei 1 százalékkal, 51,9 milliárd dollárra csökkennek. Ez nyomást gyakorol a hardverplatformokra, mivel a játékkonzolok jelenlegi generációja a végéhez közeledik. Augusztusban a Nintendo közölte, hogy a hétéves Switch eladásai csaknem felére estek vissza a június végével zárult negyedévben, mivel új játékai nem tudták elérni a 2023-as Legend of Zelda játék sikerét, míg a Sony szerint a PlayStation 5 eladásai negyedével estek vissza az előző évhez képest. A Sony szerint azonban saját előfizetéses játékszolgáltatásának, a PlayStation Plusnak a növekedése segített ellensúlyozni a hardver- és szoftvereladások visszaesését.