SG.hu
Az ír adatvédelmi hatóság vizsgálja a Ryanair arcfelismerési gyakorlatát
Az ír adatvédelmi biztos uniós szintű vizsgálatot indított annak megállapítására, hogy a Ryanair arcfelismerő technológiát használ-e a harmadik fél weboldalain keresztül foglaló ügyfelek személyazonosságának ellenőrzésére, és ezzel megsérti-e az EU adatvédelmi jogszabályait.
A szabályozó hatóság közölte, hogy számos panasz érkezett a Ryanair ügyfeleitől szerte az Európai Unióban azzal kapcsolatban, miszerint a légitársaság további ellenőrzést kér, amikor az utasok külső szolgáltatók webhelyein foglaltak jegyet, nem pedig közvetlenül a Ryanairnél. Az ír légitársaság - amely az utasok száma alapján Európa legnagyobb légitársasága - üdvözölte a vizsgálatot egy olyan eljárással kapcsolatban, amelynek célja az ügyfelek védelme a légitársasággal nem kapcsolatban álló cégekkel szemben, amelyek esetleg helytelen ügyfélkapcsolati és fizetési adatokat adnak meg.
A Ryanair a honlapján azt írja, hogy a kiegészítő ellenőrzésre ezeknek az ügyfeleknek a biztonsági és védelmi követelményeknek való megfelelés érdekében van szükségük. Az utasok elkerülhetik az arcfelismerésen keresztül történő ellenőrzést, ha legalább két órával az indulás előtt megjelennek a repülőtéren, vagy előzetesen benyújtják az útlevelük vagy nemzeti személyi igazolványuk fényképét tartalmazó űrlapot, amely folyamat a Ryanair szerint hét napot vehet igénybe. Hasonló eljárásra nincs szükség, ha a Ryanair weboldalán vagy mobiltelefonos alkalmazásán keresztül, illetve olyan cégen keresztül foglalnak, amely kereskedelmi megállapodást kötött a Ryanairrel, amely garantálja, hogy a jegyeket közvetlenül a légitársaságnál foglalják le. A Ryanair az év eleje óta 14 ilyen megállapodást kötött.
A Ryanair a közleményben azt írta, hogy biometrikus és nem biometrikus folyamatai egyaránt teljes mértékben megfelelnek az EU általános adatvédelmi rendeletének (GDPR).
A szabályozó hatóság közölte, hogy számos panasz érkezett a Ryanair ügyfeleitől szerte az Európai Unióban azzal kapcsolatban, miszerint a légitársaság további ellenőrzést kér, amikor az utasok külső szolgáltatók webhelyein foglaltak jegyet, nem pedig közvetlenül a Ryanairnél. Az ír légitársaság - amely az utasok száma alapján Európa legnagyobb légitársasága - üdvözölte a vizsgálatot egy olyan eljárással kapcsolatban, amelynek célja az ügyfelek védelme a légitársasággal nem kapcsolatban álló cégekkel szemben, amelyek esetleg helytelen ügyfélkapcsolati és fizetési adatokat adnak meg.
A Ryanair a honlapján azt írja, hogy a kiegészítő ellenőrzésre ezeknek az ügyfeleknek a biztonsági és védelmi követelményeknek való megfelelés érdekében van szükségük. Az utasok elkerülhetik az arcfelismerésen keresztül történő ellenőrzést, ha legalább két órával az indulás előtt megjelennek a repülőtéren, vagy előzetesen benyújtják az útlevelük vagy nemzeti személyi igazolványuk fényképét tartalmazó űrlapot, amely folyamat a Ryanair szerint hét napot vehet igénybe. Hasonló eljárásra nincs szükség, ha a Ryanair weboldalán vagy mobiltelefonos alkalmazásán keresztül, illetve olyan cégen keresztül foglalnak, amely kereskedelmi megállapodást kötött a Ryanairrel, amely garantálja, hogy a jegyeket közvetlenül a légitársaságnál foglalják le. A Ryanair az év eleje óta 14 ilyen megállapodást kötött.
A Ryanair a közleményben azt írta, hogy biometrikus és nem biometrikus folyamatai egyaránt teljes mértékben megfelelnek az EU általános adatvédelmi rendeletének (GDPR).