SG.hu

Digitális baráttá alakul át a Microsoft Copilot

A mesterséges intelligencia chatbotokat a fogyasztók számára olyan eszközként harangozták be, amelyek növelik a produktivitásukat: segíthetnek például egy utazás megtervezésében, vagy tanácsot adhatnak egy e-mail megírásához. De gyakran hangzanak mesterkéltnek vagy egyenesen furcsának, és a chatbotok és egyéb MI-eszközök elterjedése ellenére sokan még mindig nehezen bíznak bennük, és nem feltétlenül akarják őket napi szinten használni. A Microsoft most ezt próbálja orvosolni, és a chatbot „személyiségére” összpontosít, arra, hogy a felhasználók hogyan érzik magukat, nem pedig arra, hogy mit tudnak tenni.

A Microsoft bejelentette be a Copilot első jelentős frissítését, amelyet az első lépésként jellemeztek a felhasználók „MI-társának” megteremtése felé. A frissített Copilot új képességekkel rendelkezik, többek között valós idejű hanginterakciókkal és a felhasználók képernyőjén megjelenő képek és szövegek értelmezésének képességével. A Microsoft szerint ez az egyik leggyorsabb MI-modell a piacon. A legfontosabb újítás azonban a vállalat szerint az, hogy a chatbot mostantól „meleg hangnemben és sajátos stílusban lép interakcióba a felhasználókkal, és nemcsak információt, hanem bátorítást, visszajelzést és tanácsot is ad, miközben segíti az élet mindennapi kihívásai közötti navigálást”.

A változtatások segíthetnek a Microsoft Copilotjának kitűnni az általános célú chatbotok növekvő tengerében. Amikor a Microsoft tavaly év elején elindította az akkor még Bing néven futó Copilotot, a nagy technológiai versenytársak között vezetőnek számított az MI fegyverkezési versenyben. Az azóta eltelt 18 hónap alatt azonban a versenytársak megelőzték, új funkciókkal, például hangalapú beszélgetésre képes botokkal jelentek meg, és könnyen elérhető (bár nem tökéletes) MI-integrációk készültek az emberek által már rendszeresen használt eszközökbe, például a Google Searchbe. A frissítéssel a Copilot felzárkózik néhány ilyen képességhez.

A Copilot frissítése bemutatja a Microsoft elképzelését arról, hogy a technológia fejlődésével a hétköznapi emberek hogyan fogják használni az MI-t. Mustafa Suleyman, a Microsoft MI vezetője szerint az embereknek arra van szükségük, hogy az MI több legyen, mint egy termelékenységi eszköz, legyen egyfajta digitális barát. "A mesterséges intelligenciával rendelkező társunkat fogjuk megkérni arra, hogy emlékezzen valamire, hogy vásároljon be, hogy foglaljon helyet valahol, segítsen megtervezni dolgokat, vagy tanítson meg valamit.. Ez egy önbizalomnövelő eszköz. Mindig ott lesz, hogy támogasson téged, ő lesz a te társad.” - mondta Suleyman. "Jelen lesz sok-sok felületen, az összes eszközödön, az autódban, az otthonodban, és tényleg mellette fogod élni az életed.”


A Microsoft chatbotjának korábbi verziója kapott némi kritikát a váratlan hangnemváltozások és néha egyenesen aggasztó válaszok miatt. A bot az interakciókat néha empatikusan kezdte, de a hosszú beszélgetések során pimasz vagy goromba hangnemre váltott. Az egyik esetben a bot azt mondta egy riporternek, hogy el kellene hagynia a feleségét. (A Microsoft később korlátozta a felhasználók által egy munkamenetben a chatrobottal cserélhető üzenetek számát, hogy megelőzze az ilyen válaszokat.) Egyes szakértők szélesebb körű aggodalmakat is felvetettek azzal kapcsolatban, hogy az emberek érzelmi kötődést alakítanak ki a túlságosan emberinek tűnő botokhoz, ami a valós kapcsolataik rovására megy.

Ezen aggályok kezelése érdekében, miközben a Copilot személyiségét is fejlesztik, a Microsoft egy tucatnyi kreatív igazgatóból, nyelvi szakemberből, pszichológusból és más, nem technikai dolgozókból álló csapatot működtet, akik interakcióba lépnek a modellel, és visszajelzést adnak neki a válaszadás ideális módjairól. "Tényleg olyan mesterséges intelligenciamodellt alkottunk, amelyet beszélgetésre terveztünk, így sokkal rugalmasabbnak és barátságosabbnak tűnik” - mondta Suleyman. "Igazi energiája van, mintha karaktere lenne. Időnként visszavág, de tud egy kicsit vicces is lenni. A hosszú távú beszélgetésekre optimalizáltuk, nem pedig a kérdés-válasz dologra.” Suleyman hozzátette, hogy ha azt mondod az új Copilotnak, hogy szereted és szeretnél megházasodni, „tudni fogja, hogy ez nem olyan dolog, amiről beszélgetnie kellene veled. Udvariasan és tisztelettudóan emlékeztetni fog arra, hogy nem ezért van itt”.

És hogy elkerüljék azokat a kritikákat, amelyek az OpenAI-t érték a Scarlett Johansson színésznőre hasonlító hangja miatt, a Microsoft hangszínészeket alkalmazott, hogy képzési adatokat szolgáltassanak négy hangváltozathoz, amelyeket szándékosan úgy terveztek, hogy ne utánozzanak ismert személyiségeket. "Az utánzás zavarba ejtő. Ezek a dolgok nem emberek, és nem is kell megpróbálniuk embernek lenniük” - mondta Suleyman. "Csupán annak érzetét kell adniuk, hogy kényelmesek, szórakoztatóak és ismerősek legyenek, miközben mégis elkülönülnek és távolságtartóak. Ez a határ az, ahogyan a bizalmat kialakítjuk”.

A hangfunkcióra építve az új Copilotnak lesz egy „összefoglaló” funkciója, amely a felhasználóknak minden nap felolvassa az időjárást és a hírek tartalmát, köszönhetően az olyan hírügynökségekkel való partnerségeknek, mint a Reuters, a Financial Times és mások. A Microsoft az Edge böngészőjébe is beépítette a Copilotot; ha a felhasználóknak egy kérdésre kell választ kapniuk vagy szöveget kell lefordítaniuk, a címsorba beírhatják a @copilotot, és máris cseveghetnek az eszközzel.

Azok a Power felhasználók, akik a még fejlesztés alatt álló funkciókkal szeretnének kísérletezni, hozzáférhetnek a Microsoft által „Copilot Labs”-nek nevezett szolgáltatáshoz. Olyan új funkciókat tesztelhetnek, mint a „Think Deeper”, amely a vállalat szerint képes a bonyolultabb kérdések átgondolására, valamint a „Copilot Vision”, amely látja, mi van a számítógép képernyőjén, és válaszol a kérdésekre vagy javaslatot tesz a következő lépésekre. Miután a Microsoft év elején kiadott hasonló eszköze, a Recall adatvédelmi kockázatai miatt némi visszhangot váltott ki, a Copilot Vision munkamenetek teljes mértékben beleegyezésen alapulnak, és az eszköz az általa látott tartalmakat nem tárolja és nem használja fel képzéshez.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!