SG.hu

MI fogja elemezni a Tesco-s vásárlásainkat

A Tesco a mesterséges intelligencia használatának kiterjesztését tervezi a vásárlás személyre szabása érdekében. Az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketlánca szerint a technológia arra ösztönözheti az embereket, hogy egészségesebb termékeket vásároljanak és csökkentsék a hulladék mennyiségét.

A Tesco azt tervezi, hogy jelentősen kiterjeszti a mesterséges intelligencia alkalmazását a vásárlói adatokra, a lánc a vásárlási szokások személyre szabásával igyekszik több vásárlót vonzani. Ken Murphy vezérigazgató elmondta, hogy a cég a Clubcard hűségprogramból származó adatok mellett a mesterséges intelligenciát is felhasználhatja arra, hogy a vásárlóknak egészségesebb dolgokat javasoljon, és csökkentse a hulladék mennyiségét.

"El tudom képzelni, hogy idővel a rendszer azt mondja: 'Észrevettem, hogy a kosaradban lévő áruk sótartalma 250%-a a napi ajánlott mennyiségnek. Javaslom, hogy ezt, ezt és ezt helyettesítse” - mondta Murphy a Future of Retail (A kiskereskedelem jövője) konferencián Londonban. "Az MI segíthet csökkenteni a fizetendő számlát, csökkentheti a pazarlást, és javíthatja a Clubcard eredményét és erejét” - mondta, hozzátéve, hogy a mesterséges intelligencia "forradalmasítani fogja a vásárlók és a kiskereskedők közötti interakciót." A Tesco Clubcardot több mint 22 millió brit háztartás használja. A rendszer központi szerepet játszik a csoport stratégiájában, amelynek célja, hogy több vásárlót vonzzon és tartson meg üzleteiben. Elismerte, hogy ezek a tervek a személyes adatok jelentős mennyiségű tárolásával járnak, ami egyes felhasználóknál adatvédelmi aggályokat vethet fel.

Mark Adams, a BigCommerce kiskereskedelmi szoftverszolgáltató cég alelnöke szerint a vásárlások egyénre szabása egyre népszerűbb a kiskereskedők körében. "A legtöbb vállalat, kiskereskedő és márka átfogó stratégiája a személyre szabottság fejlesztése. Ez az első számú dolog, amit a hűség, a nyereségesség és a relevancia javítása érdekében tehetünk. A mesterséges intelligencia és a technológia segít ennek megvalósításában” - mondta ugyanezen a konferencián. Az adatmegosztással kapcsolatos aggályokat elismerve hozzátette: "Mindig lesznek olyan ügyfelek, akiknek ez nem tetszik, de engem, mint fogyasztót nem érdekel, hogy átadom az adatokat, ha megfelelő élményt kapok vissza.”


Ken Murphy vezérigazgató

A Pets at Home vezérigazgatója, Lyssa McGowan, aki szintén felszólalt a rendezvényen, azt mondta: "Már most is gépi tanulást használunk arra, hogy kitaláljuk, milyen utalványokat adjunk az embereknek, hiszen tudjuk, mit reggelizik a kutyájuk” - mondta. "A mesterséges intelligencia lehetővé teszi számunkra, hogy ezt még hatékonyabban tegyük.” A Tesco már most is alkalmaz korlátozott mértékben mesterséges intelligenciát a Clubcard kínálatában, olyan dolgokat kínálva a vásárlóknak, mint a vásárlási szokásaik alapján személyre szabott kihívások. Murphy szerint azonban „ahhoz, hogy elérjük azt a kapcsolati szintet, ahol a vásárlók úgy érzik, hogy a Clubcard szó szerint elvégzi helyettük a munkát, széles körben kell használnunk a generatív MI-t”.

A Tesco az elmúlt években megerősítette informatikai részlegét, mivel a vállalat egy saját technológia kifejlesztése felé fordult, ahelyett, hogy azt külsős cégektől vásárolná meg. Murphy szerint „hatalmas javulás történt a technológiai környezetünkben”, mióta a vállalat 2018-ban felvette Guus Dekkers-t műszaki vezérigazgatónak. A Tesco jelenleg több mint 5000 embert foglalkoztat a műszaki részlegén, és évente további mintegy 300 embert vesz fel pluszban. „Az MI látja, hogyan vásárolsz, és kikövetkezteti, hogy kinek vásárolsz. Valószínűleg tudja a gyerekeid korát, tudja a gyerekeid nemét.” Murphy hozzátette, hogy a Tesco a a mesterséges intelligencia képességeket illetően eltörpül az olyan kiskereskedőkhöz képest, mint az Amazon. "Mi abszolút parányok vagyunk. De készen állunk a harcra”.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Bruce_Willis #12
    "És miért kéne app a telódra?"
    Mert a minap is 600 forintot spórolhattam volna, ha van lidl plus-om.
    Csak akkor járt volna kedvezmény, lidl kártyára nem volt érvényes. Burger king, mc donalds dettó.
    Bár ezekbe szökőévente járok, de a Lidl-be gyakran.

    "Vagy kártyázol vagy kápézol.. "

    Te kevered a kettőt. Én csak azért példálóztam bank applikációval, mert ha mindent számba veszünk, még a bankokét, a vodáét és minden szolgáltatóét, étteremét, ahol csak megfordulok, tuti lenne 50 amit le kellene töltenem.
    Az, hogy kp-val fizetek az nem releváns a cikk szempontjából, csak reagáltam egy hozzászólásra.
    Nekem nem fáj ha te kártyával fizetsz, tedd azt. De csak halkan jegyzem meg, hogy a bankrendszer pontosan emiatt alakult át, és ezért nem kapunk banki kamatot ma már, mert rászoktatták az embereket a kényelmes banki fizetésre. Pár év, és mi fogunk fizetni a banknak hogy megőrzi a pénzünket. De lehet hogy te nem is emlékszel arra az időszakra, amikor mi kaptunk pénzt azért mert a bank használta a pénzünket. Ezt hívták kamatnak. Lényeges különbség!

    "De te biztos vagy olyan fontos ember hogy a te adataid érdekeljék a tescot meg a többit."
    20éve ezt hallgatom a birka néptől. És közben hagyták, hogy a google és a facebook még a segglyukukba is lehallgatót telepítsen.
    A következő biometrikus azonosítás az ánusz-szkenner lesz, nem tudtad?
    Tudod az a baj a hozzád hasonlókkal, hogy fel sem fogják mi a veszélye annak, ha az adataikkal fizetnek.
    Először csak azt dokumentálják milyen brióst szeretsz, de majd eljutnak odáig is, hogy már azt elemzik milyen az állaga mikor kitolod.
    Nem vicc. Tömegesen jelennek majd meg az egészség applikációk.
    A DÁP app kötelező lesz, ebben fogadni mernék veled. És ha sokáig kormányoz még a fideszmaffia, akkor kialakítanak majd egy olyan megfigyelőrendszert mint Kínában.
    De szarni bele... kit érdekel hogy megfigyelnek, ugye? bee

    "Ha meg valakit tudnak manipulálni marketinggel az meg is érdemli."
    Mindenkit tudnak manipulálni. Téged is, engem is.





    Utoljára szerkesztette: Bruce_Willis, 2024.09.23. 13:50:42
  • Bruce_Willis #11
    Kétlem hogy összevonják ezeket az applikációkat.
    A bankokét lehet, rájuk hatással van a maffia, és az EU. Bár, végső soron az EU is egy maffia hálózat..
    Egy mcdonalds, Burgerking, vagy akár a Lidl nem hinném hogy kukázza az applikációját. Nem is lehet egy annyira átfogó applikációt készíteni, ami mindenkinek megfelel majd. Pontosan ezért készítik az applikációkat ezek a multik, mert komoly háttérmunka van a monitorozásban, és a marketingben. De van már egy csomó pizzéria, és étterem is,aki sok melót tolt ebbe. Dehogy gyúrják ezt egybe. Csak az állami dolgokat rakják bele. Eleinte csak ajánlott lesz, majd miután a bégető tömeg - akiknek lövésük sincs a magánélet védelméről - feltelepítette, kötelezővé teszik.
  • Bruce_Willis #10
    "A buta tömegember nem veszi észre, hogy fogyasztó rabszolga, pontosan azt csinálja, amire az óriáscégek/globális trendek programozzák. "
    Pontosan!
  • Szefmester #9
    És miért kéne app a telódra? Van egy cuki kis kártyád amit vagy használsz vagy nem. Vagy kártyázol vagy kápézol.. Attól még időnként igenis jól esik ha 15-20%-al keveebbet fizetek a végén.
    Az meg nem értelmes gondolkodás, hanem beteges paranoia ha azt hiszed a kenyér és felvágott vásárlásod bárkit is komolyan érdekel. Ha olyat veszek amit szeretnék NEM látni a következő kuponfüzetben látni (tudom, már nincs ilyen) akkor ott nem használok kártyát.
    Hidd el, veszek néha olyat ami nem rendszeres fogyasztási cikk mert csak megkért valami ismi hogy ha arra járok akkor vegyek neki. Semmi mást nem kell tennem csak jeleznem a kasszás kislánykának hogy az külön lesz, vagy az automatába úgy pakolom fel a cuccaim.

    De te biztos vagy olyan fontos ember hogy a te adataid érdekeljék a tescot meg a többit.

    Persze ha csak kp-t kapsz annak vannak okai. Egyre kevesebb a legális ok, de még akad... ;)

    Ha meg valakit tudnak manipulálni marketinggel az meg is érdemli. A szar reklámokkal vagy túltolt mennyiségű reklámmal csak azt érik el nálam hogy AZT a terméket biztosan nem fogom megvenni. Persze ez is egy manipuláció, de kétlem hogy az emag gyártatná az alzamanós szarokat. ;)

    ON: Ez az MI szöveg hogy a napi sómennyiséged X%-át viszed be azt feltételezi hogy a vásárló más boltba soha nem jár, és a tescoba is naponta megy, nem pedig elintézi a nagybevásárlást egy-két hetente. Ha a lakás-munkahely duó környékén ott egy Penny, Spar, Aldi, Tesco, két magán kisbolt és ott vásárolok ami épp útba esik akkor így járt az MI. Bemegyek a tescoba venni két kiló sót egy hónap nem ott vásárlás után? Az MI ott fog ramvérzést kapni hogy mennyi só. :D
  • Tetsuo #8
    Természetesen minden hanyatló társadalom bűnben, eltévelyedésben tobzódik, viszont ez ilyen mértékű nem volt sosem.
  • kvp #7
    "Történelmünk legsötétebb korszaka a jelenlegi, hogy embereket így manipulálnak marketinggel, ökrökként terelnek holmi akciókkal, az élet minden területén a minőség helyett a mennyiség lépett az első helyre."

    Ez jellemzo volt a romai koztarsasagra a vege fele es a csaszarkor elso idoszakara is. A valasztasi celu PR bogrekbol jopar rank maradt. (mivel az olcso festett keramiak jol birtak szemetdomba temetve) Tarsadalmi szinten semmivel sem vagyunk mas helyzetben mint a romai birodalom a kesoi koztarsasag koraban es a lakossag tamogatta az elso csaszarokat is. (neha megmerenyeltek oket, de a lakossag tobbsege tamogatta a diktatori rendszert)

    "Legalább 50 boltnak, étteremnek, banknak kellene letöltenem a hülye alkalmazását, ha hallgatnék rájuk."

    Ez valtozni fog. Lesz itthon egy egyseges allami app. (es majd az euro ovezetben is egy ottani), ami egy helyen kezeli az elektronikus szamlazast, a husegkartyakat es minden mast is. Igy nem kell 1001 app.-ot letolteni, hanem minden adat egy kozponti adatbazisban (keresztreferenciakkal) megtalalhato. Tovabba lehetove teszi, hogy keszpenz vagy magan banki bankkartya helyett az uj digitalis jegybanki penzzel fizessen az ember. (hasonloan a SZEP kartyahoz, csak az EU-ban euro alapon) Igy lehet ido es felhasznalas limites virtualis penzeket is kiadni (lasd SZEP kartya egyenleg). Ez par even belul bevezetesre kerul, mint itthon, mind az EU-ban. (utobbi akkor ha vegre stabilizaljak a politikai viszonyokat es letre tud jonni az uj valodi foderalis unio)
  • Tetsuo #6
    Undorító ez a világ, ahol órisplakátok, tévéreklámok, tacepaók, ruhán feliratok, céglogók mindenütt. 999-re végződő árakkal, olcsósággal reklámoznak mindent. Történelmünk legsötétebb korszaka a jelenlegi, hogy embereket így manipulálnak marketinggel, ökrökként terelnek holmi akciókkal, az élet minden területén a minőség helyett a mennyiség lépett az első helyre. A buta tömegember nem veszi észre, hogy fogyasztó rabszolga, pontosan azt csinálja, amire az óriáscégek/globális trendek programozzák.
  • Bruce_Willis #5
    Ezt semmi másra nem találták ki, minthogy monitorozzanak.
    Ha téged nem zavar, annak gratulálok. Az AI által ez sokkal fejlettebb lesz, mint hinnéd.
    Legalább 50 boltnak, étteremnek, banknak kellene letöltenem a hülye alkalmazását, ha hallgatnék rájuk.
    Köszi, van jobb időtöltésem, minthogy ilyenekkel foglalkozzak.

    Készpénzzel fizetek igen, mert nekem is készpénzzel fizetnek.
    Utoljára szerkesztette: Bruce_Willis, 2024.09.22. 20:44:28
  • Bruce_Willis #4
    Nem járok tescoba, úgyhogy nem tudhatom.
  • Gabbbbbbbbbbbb #3
    Szerintem klubkártya nélkül kb. felesleges belépni a Tesco területére. Akciós termékeket csak eredeti áron veheted meg kártya nélkül. (néha egyet fizet kettőt kap akció is van kártyával.. Nem elhanyagolható %-ról beszélünk)
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2024.09.22. 08:55:12