SG.hu
Nem hajlandók osztozni a póznákon a brit távközlési cégek
Hatalmas verseny zajlik Nagy-Britannia bekábelezéséért, melynek nem kívánt mellékhatása, hogy a távközlési cégeket nem kívánt közműpóznák felállítása miatt szidják. A távközlési miniszter együttműködésre szólítja fel a szolgáltatókat.
Vészesen szaporodnak az Egyesült Királyságban a távvezeték oszlopok. A nagy sebességű internet-hozzáférésnek az ország minden szegletében való lehetővé tételén dolgozó távközlési vállalatok őrült módon fektetik le az üvegszálakat, ami azt eredményezte, hogy sok cég az infrastruktúra kiépítésének leggyorsabb és legegyszerűbb módját választotta. A távközlési oszlopokat gyorsabbnak, olcsóbbnak és kevésbé zavarónak tartják, mint a járdát feltörni a kábelek föld alá fektetése érdekében, különösen mivel előbbihez általában nincs szükség építési engedélyre. Ez azonban panaszokat eredményezett azok részéről, akiknek az ingatlana előtt minden előzetes figyelmeztetés nélkül állítottak fel oszlopokat.
Chris Bryant távközlési miniszter találkozott az üzemeltetőkkel az infrastruktúra megosztása és a lakosokkal való konzultáció miatt. Az Egyesült Királyság 15 szolgáltatójának találkozóján nehezményezte, hogy sok oszlopot úgy telepítenek, hogy az „nem veszi figyelembe senki életmódját”, és ahol egynél több szolgáltató telepít oszlopokat, azok gyakran „nagyon közel vannak egymáshoz”, és „feltűnően hasonló berendezéseket” hordoznak, amiből az következik, hogy a vállalatok megoszthatnák az infrastruktúrát, ha jobban együttműködnének. A Tudományos, Innovációs és Technológiai Minisztérium (DSIT) szerint a jelenlévő üzemeltetők elkötelezték magukat a jobb együttműködés és az infrastruktúra - köztük az oszlopok - megosztása, valamint a lakosokkal való következetesebb és hatékonyabb konzultáció mellett.
Az üzemeltetők között voltak olyan nagy szereplők, az Openreach, a Virgin Media O2 és a KCom (korábban Kingston Communications), valamint kisebb alternatív szolgáltatók, mint a CityFibre, az MS-3, a Brsk és az IX Wireless. Az Openreach azt állította, hogy saját oszlop- és csatornahálózata évek óta nyitva áll más hálózati szolgáltatók számára, és felszólította a kormányt, hogy a szabályozás tervezett felülvizsgálatának részeként a többi távközlési szolgáltatót is kötelezze ugyanerre. A Virgin Media O2 eközben azt mondta: „Mindig a meglévő infrastruktúrát, például az ott lévő oszlopokat használjuk, eltekintve néhány szélsőséges esettől, ahol ez nem lehetséges. Szorosan együttműködünk a helyi hatóságokkal és a közösségekkel, hogy a lehető legkisebbre csökkentsük a fennakadásokat. Csatornáink és oszlopaink már kereskedelmi alapon rendelkezésre állnak, és elkötelezettek vagyunk az iparággal való együttműködés mellett, hogy minél több otthonba és vállalkozásba eljuttassuk a teljes üvegszálas hálózatot.”
Bryant a múlt hónapban nyílt levélben figyelmeztette a vállalatokat, miszerint egyes polgárok azt követelik, hogy a kormány szüntesse meg az oszlopokra vonatkozó engedélyezett fejlesztési jogokat. Azt mondta, hogy az iparágnak foglalkoznia kell az emberek által országszerte jelzett aggodalmakkal, „mert a szükségtelen oszlopok telepítése rendkívül frusztráló számukra”. A miniszter utalt a távközlési szekrények és oszlopok elhelyezési szabályzatának reformjára, és figyelmeztetett, hogy ha az ágazat nem képes kezelni a lakossági aggályokat, hogy szélesebb körű infrastruktúra-megosztást és kevesebb szükségtelen oszlop telepítést végezzen, akkor nem fog habozni a szabályozás megváltoztatásával vagy jogalkotási lehetőségekkel annak biztosítására, hogy az infrastruktúra telepítésekor figyelembe vegyék a „közösségi aggályokat”.
A kérdés nyilvánvalóan forró téma a Westminsterben, mivel már az előző kormány miniszterei is bosszankodtak az ügy miatt. Még márciusban a korábbi adat- és digitális infrastruktúra-miniszter levelet írt az üzemeltetőknek nagyjából ugyanezen aggályok miatt. Julia Lopez arra kérte a távközlési cégeket, hogy tegyenek meg mindent a meglévő oszlopok megosztása érdekében, mielőtt újak telepítésébe kezdenének, és elmondta, hogy a képviselők dühös leveleket kaptak választóiktól, akik úgy érezték, hogy nincs befolyásuk arra, hogyan telepítik az infrastruktúrát a lakóhelyükön. Az ügy azonban nyilvánvalóan nagy gondot okoz egyes lakosoknak, amint azt az ország különböző részeiről származó beszámolók is mutatják. Sok helyen lakosok helyi gyűléseken vesznek részt, hogy tiltakozzanak a területükre tervezett új oszlopok ellen.
Kester Mann, a CCS Insight fogyasztói és csatlakozási igazgatója szerint "a kérdés megmutatja, hogy milyen kényes az egyensúly a távközlési infrastruktúra kiépítése és az összeköttetés javítása, valamint egy adott terület vagy közösség esztétikájának megőrzése között”. Az új kormánynak, és különösen a DSIT-nek el kell döntenie, hogy továbbra is az üvegszálas hálózatok országszerte történő gyors kiépítését kívánja-e előnyben részesíteni, vagy ragaszkodik ahhoz, hogy az infrastruktúra kiépítése során a szolgáltatók nagyobb mértékben bevonják a lakosokat, ami valószínűleg jelentősen lelassítaná a folyamatot.
Egyébként az év elején a távközlési szolgáltatók arra kérték a kormányt, hogy segítsen megvédeni az üvegszálas infrastruktúrát az egyre gyakoribb fizikai támadásoktól, amelyek következtében egész utcákat vagy közösségeket vágtak el a károk kijavításáig. E támadások indítékaként vandalizmust vagy egy adott szolgáltatóval szemben haragtartó embereket véltek felfedezni, de ugyanígy lehet, hogy egyes lakosok a helyi konzultáció nélkül telepített infrastruktúra miatt érzett haragjuknak adtak így hangot.
Vészesen szaporodnak az Egyesült Királyságban a távvezeték oszlopok. A nagy sebességű internet-hozzáférésnek az ország minden szegletében való lehetővé tételén dolgozó távközlési vállalatok őrült módon fektetik le az üvegszálakat, ami azt eredményezte, hogy sok cég az infrastruktúra kiépítésének leggyorsabb és legegyszerűbb módját választotta. A távközlési oszlopokat gyorsabbnak, olcsóbbnak és kevésbé zavarónak tartják, mint a járdát feltörni a kábelek föld alá fektetése érdekében, különösen mivel előbbihez általában nincs szükség építési engedélyre. Ez azonban panaszokat eredményezett azok részéről, akiknek az ingatlana előtt minden előzetes figyelmeztetés nélkül állítottak fel oszlopokat.
Chris Bryant távközlési miniszter találkozott az üzemeltetőkkel az infrastruktúra megosztása és a lakosokkal való konzultáció miatt. Az Egyesült Királyság 15 szolgáltatójának találkozóján nehezményezte, hogy sok oszlopot úgy telepítenek, hogy az „nem veszi figyelembe senki életmódját”, és ahol egynél több szolgáltató telepít oszlopokat, azok gyakran „nagyon közel vannak egymáshoz”, és „feltűnően hasonló berendezéseket” hordoznak, amiből az következik, hogy a vállalatok megoszthatnák az infrastruktúrát, ha jobban együttműködnének. A Tudományos, Innovációs és Technológiai Minisztérium (DSIT) szerint a jelenlévő üzemeltetők elkötelezték magukat a jobb együttműködés és az infrastruktúra - köztük az oszlopok - megosztása, valamint a lakosokkal való következetesebb és hatékonyabb konzultáció mellett.
Az üzemeltetők között voltak olyan nagy szereplők, az Openreach, a Virgin Media O2 és a KCom (korábban Kingston Communications), valamint kisebb alternatív szolgáltatók, mint a CityFibre, az MS-3, a Brsk és az IX Wireless. Az Openreach azt állította, hogy saját oszlop- és csatornahálózata évek óta nyitva áll más hálózati szolgáltatók számára, és felszólította a kormányt, hogy a szabályozás tervezett felülvizsgálatának részeként a többi távközlési szolgáltatót is kötelezze ugyanerre. A Virgin Media O2 eközben azt mondta: „Mindig a meglévő infrastruktúrát, például az ott lévő oszlopokat használjuk, eltekintve néhány szélsőséges esettől, ahol ez nem lehetséges. Szorosan együttműködünk a helyi hatóságokkal és a közösségekkel, hogy a lehető legkisebbre csökkentsük a fennakadásokat. Csatornáink és oszlopaink már kereskedelmi alapon rendelkezésre állnak, és elkötelezettek vagyunk az iparággal való együttműködés mellett, hogy minél több otthonba és vállalkozásba eljuttassuk a teljes üvegszálas hálózatot.”
Bryant a múlt hónapban nyílt levélben figyelmeztette a vállalatokat, miszerint egyes polgárok azt követelik, hogy a kormány szüntesse meg az oszlopokra vonatkozó engedélyezett fejlesztési jogokat. Azt mondta, hogy az iparágnak foglalkoznia kell az emberek által országszerte jelzett aggodalmakkal, „mert a szükségtelen oszlopok telepítése rendkívül frusztráló számukra”. A miniszter utalt a távközlési szekrények és oszlopok elhelyezési szabályzatának reformjára, és figyelmeztetett, hogy ha az ágazat nem képes kezelni a lakossági aggályokat, hogy szélesebb körű infrastruktúra-megosztást és kevesebb szükségtelen oszlop telepítést végezzen, akkor nem fog habozni a szabályozás megváltoztatásával vagy jogalkotási lehetőségekkel annak biztosítására, hogy az infrastruktúra telepítésekor figyelembe vegyék a „közösségi aggályokat”.
A kérdés nyilvánvalóan forró téma a Westminsterben, mivel már az előző kormány miniszterei is bosszankodtak az ügy miatt. Még márciusban a korábbi adat- és digitális infrastruktúra-miniszter levelet írt az üzemeltetőknek nagyjából ugyanezen aggályok miatt. Julia Lopez arra kérte a távközlési cégeket, hogy tegyenek meg mindent a meglévő oszlopok megosztása érdekében, mielőtt újak telepítésébe kezdenének, és elmondta, hogy a képviselők dühös leveleket kaptak választóiktól, akik úgy érezték, hogy nincs befolyásuk arra, hogyan telepítik az infrastruktúrát a lakóhelyükön. Az ügy azonban nyilvánvalóan nagy gondot okoz egyes lakosoknak, amint azt az ország különböző részeiről származó beszámolók is mutatják. Sok helyen lakosok helyi gyűléseken vesznek részt, hogy tiltakozzanak a területükre tervezett új oszlopok ellen.
Kester Mann, a CCS Insight fogyasztói és csatlakozási igazgatója szerint "a kérdés megmutatja, hogy milyen kényes az egyensúly a távközlési infrastruktúra kiépítése és az összeköttetés javítása, valamint egy adott terület vagy közösség esztétikájának megőrzése között”. Az új kormánynak, és különösen a DSIT-nek el kell döntenie, hogy továbbra is az üvegszálas hálózatok országszerte történő gyors kiépítését kívánja-e előnyben részesíteni, vagy ragaszkodik ahhoz, hogy az infrastruktúra kiépítése során a szolgáltatók nagyobb mértékben bevonják a lakosokat, ami valószínűleg jelentősen lelassítaná a folyamatot.
Egyébként az év elején a távközlési szolgáltatók arra kérték a kormányt, hogy segítsen megvédeni az üvegszálas infrastruktúrát az egyre gyakoribb fizikai támadásoktól, amelyek következtében egész utcákat vagy közösségeket vágtak el a károk kijavításáig. E támadások indítékaként vandalizmust vagy egy adott szolgáltatóval szemben haragtartó embereket véltek felfedezni, de ugyanígy lehet, hogy egyes lakosok a helyi konzultáció nélkül telepített infrastruktúra miatt érzett haragjuknak adtak így hangot.