SG.hu
1 milliárdan követik a közösségi médiában Cristiano Ronaldot
Cristiano Ronaldo elérte az 1 milliárd követőt a különböző közösségi média fiókjain, ezzel ő az első ember, aki elérte ezt az elképesztő számot.
Az adatot úgy számították ki, hogy összevonták a követőinek számát az Instagramon, a Facebookon, a Twitteren, a YouTube-on, valamint a kínai közösségi oldalakon, a Weibón és a Kuaishou-n. Ez nem egyenlő az egymilliárd egyéni követővel, mivel sokan több platformon is követik őt, és sok a hamis fiók, úgynevezett bot. Ennek ellenére Paolo Pescatore, a PP Foresight közösségi média szakértője „elképesztő számnak” nevezte, amelyre a médiának és a márkáknak nagy figyelmet kell fordítaniuk. "Micsoda eredmény, és ez még inkább aláhúzza a médiában zajló alapvető változást. A technológiának köszönhetően új, fiatalabb közönségeket lehet elérni”.
A pályán Ronaldo az argentin sztárral, Lionel Messivel való rivalizálásáról volt híres. De a pályán kívül nincs verseny abban, hogy ki nyeri a közösségi média versenyt - Messinek "mindössze" 623 millió követője van. Ez nem csak a sportról szól: Ronaldo a szórakoztatóipar legnagyobb neveit is megelőzi, köztük Justin Bieber énekesnőt, Taylor Swiftet és Selena Gomezt. Még azok sem tudnak vele versenyezni, akik elsősorban az online munkájukról ismertek - MrBeast, a világ legjobb YouTubere 543 millió követővel rendelkezik.
Részben annak köszönhető, hogy a focista lépte át először az 1 milliárdos határt, hogy a múlt hónapban úgy döntött, csatlakozik a YouTube-hoz, ahol csatornája egyetlen hét alatt 50 millió feliratkozóra ugrott. Hasonlítsuk ezt össze Messivel, akinek csatornáján mindössze 3,5 millió feliratkozó van, annak ellenére, hogy 2011 óta tölt fel videókat. A különbség oka a YouTube-ot irányító algoritmusban rejlik: a tartalom a király. Messi csatornájára az elmúlt három évben mindössze egyetlen videót töltöttek fel, egy félperces reklámot egy körülötte kialakított futballélményről. A többi videója is hasonlóan rövid - míg a hosszabbak általában montázsok vagy olyanok, amelyekben spanyol anyanyelvén beszél.
Ronaldo csatornája eddig főként a közte és felesége, Georgina Rodríguez, valamint korábbi Manchester United-kollégája, Rio Ferdinand közötti beszélgetésekből áll. De mindezeket a tartalmakat az angol nyelvű közönségre szabták - és még akkor is, amikor Ronaldo spanyolul vagy portugálul beszél, a videókat gyakran angolra szinkronizálják. Ez, valamint a szinte napi rendszerességű feltöltések és a vidám és színes YouTube-nyitóképek azt mutatják, hogy Ronaldo (vagy inkább a közösségi média csapata) pontosan tudja, hogyan kell népszerűvé tenni egy videót a platformon.
Cristiano Ronaldo a rekordok megdöntéséből csinált karriert. Sikerei közé tartozik, hogy ő az Uefa Bajnokok Ligája történetének legjobb góllövője, a legtöbb gólt szerezte az Európa-bajnokságon, és több nemzetközi szereplést tudhat magáénak, mint bárki más. A múlt héten ő lett az első labdarúgó, aki 900 élvonalbeli meccsen szerzett gólt pályafutása során. Ahogy a játékos pályafutása sem ért még véget, úgy a közösségi médiában is van még lehetősége javítani a számain, hiszen néhány riválisával ellentétben ő nem szerepel a TikTok-on vagy a Threads-en. Mindez valószínűleg hozzáadódik egy másik számhoz, amit ural: a keresetekhez. A Forbes szerint az összes bevétele jelenleg 260 millió dollár - ez a legmagasabb minden sportoló közül.
Az adatot úgy számították ki, hogy összevonták a követőinek számát az Instagramon, a Facebookon, a Twitteren, a YouTube-on, valamint a kínai közösségi oldalakon, a Weibón és a Kuaishou-n. Ez nem egyenlő az egymilliárd egyéni követővel, mivel sokan több platformon is követik őt, és sok a hamis fiók, úgynevezett bot. Ennek ellenére Paolo Pescatore, a PP Foresight közösségi média szakértője „elképesztő számnak” nevezte, amelyre a médiának és a márkáknak nagy figyelmet kell fordítaniuk. "Micsoda eredmény, és ez még inkább aláhúzza a médiában zajló alapvető változást. A technológiának köszönhetően új, fiatalabb közönségeket lehet elérni”.
A pályán Ronaldo az argentin sztárral, Lionel Messivel való rivalizálásáról volt híres. De a pályán kívül nincs verseny abban, hogy ki nyeri a közösségi média versenyt - Messinek "mindössze" 623 millió követője van. Ez nem csak a sportról szól: Ronaldo a szórakoztatóipar legnagyobb neveit is megelőzi, köztük Justin Bieber énekesnőt, Taylor Swiftet és Selena Gomezt. Még azok sem tudnak vele versenyezni, akik elsősorban az online munkájukról ismertek - MrBeast, a világ legjobb YouTubere 543 millió követővel rendelkezik.
Részben annak köszönhető, hogy a focista lépte át először az 1 milliárdos határt, hogy a múlt hónapban úgy döntött, csatlakozik a YouTube-hoz, ahol csatornája egyetlen hét alatt 50 millió feliratkozóra ugrott. Hasonlítsuk ezt össze Messivel, akinek csatornáján mindössze 3,5 millió feliratkozó van, annak ellenére, hogy 2011 óta tölt fel videókat. A különbség oka a YouTube-ot irányító algoritmusban rejlik: a tartalom a király. Messi csatornájára az elmúlt három évben mindössze egyetlen videót töltöttek fel, egy félperces reklámot egy körülötte kialakított futballélményről. A többi videója is hasonlóan rövid - míg a hosszabbak általában montázsok vagy olyanok, amelyekben spanyol anyanyelvén beszél.
Ronaldo csatornája eddig főként a közte és felesége, Georgina Rodríguez, valamint korábbi Manchester United-kollégája, Rio Ferdinand közötti beszélgetésekből áll. De mindezeket a tartalmakat az angol nyelvű közönségre szabták - és még akkor is, amikor Ronaldo spanyolul vagy portugálul beszél, a videókat gyakran angolra szinkronizálják. Ez, valamint a szinte napi rendszerességű feltöltések és a vidám és színes YouTube-nyitóképek azt mutatják, hogy Ronaldo (vagy inkább a közösségi média csapata) pontosan tudja, hogyan kell népszerűvé tenni egy videót a platformon.
Cristiano Ronaldo a rekordok megdöntéséből csinált karriert. Sikerei közé tartozik, hogy ő az Uefa Bajnokok Ligája történetének legjobb góllövője, a legtöbb gólt szerezte az Európa-bajnokságon, és több nemzetközi szereplést tudhat magáénak, mint bárki más. A múlt héten ő lett az első labdarúgó, aki 900 élvonalbeli meccsen szerzett gólt pályafutása során. Ahogy a játékos pályafutása sem ért még véget, úgy a közösségi médiában is van még lehetősége javítani a számain, hiszen néhány riválisával ellentétben ő nem szerepel a TikTok-on vagy a Threads-en. Mindez valószínűleg hozzáadódik egy másik számhoz, amit ural: a keresetekhez. A Forbes szerint az összes bevétele jelenleg 260 millió dollár - ez a legmagasabb minden sportoló közül.