SG.hu
Meg kell újítani a brit iskolák matematika oktatását
A Royal Society elnöke szerint Nagy-Britannia egyedi abban, hogy a gyerekek 16 évesen elhagyhatják a tantárgyat.
A Royal Society szerint az Egyesült Királyságnak át kell alakítania a matematika tantervét, hogy felkészítse a fiatalokat a számítástechnika és az adatfeldolgozás növekvő igényeire, hozzátéve, hogy az országot az a veszély fenyegeti, hogy a „lassú sávban” marad. Egy most közzétett tanulmányában az intézmény a matematika sokkal szélesebb körű elterjesztésére szólított fel az iskolai tantervben, beleértve az „általános kvantitatív műveltséget” a nem szakmabeliek számára, hogy megbirkózhassanak a félinformációkkal, a mesterséges intelligenciával és a statisztikákkal. A „A matematikai és adatoktatás új megközelítése” című jelentés szerint a brit felnőttek fele rendelkezik a 11 évesektől elvárt számolási készséggel, és a 15 évesek csaknem negyede nem képes olyan alapvető matematikai műveletekre, mint például a valutaátváltás elvégzése.
Sir Adrian Smith, a Royal Society elnöke a világ oktatási rendszerei között „igazán különös tanulónak” nevezte az Egyesült Királyságot, amely az utolsó két évben a tantárgyak szélsőséges szakosodásának részeként lehetővé teszi, hogy a diákok 16 éves korukban elhagyják a matematikát. "Ha elkésünk, akkor a lassú sávba kerülünk” - mondta, és felszólította a kormányt, hogy a tanterv felülvizsgálata során építse be és bővítse ki ajánlásaikat. „Ez a gyors haladás és átalakulás pillanata” - tette hozzá. Az Egyesült Királyság legjelentősebb tudományos testületének jelentése a szakértőkkel és a munkaadókkal folytatott konzultációkat követően készült, és a matematikaoktatással kapcsolatos növekvő aggodalmakat tükrözi. Figyelmeztetett: „A matematikai és adatismeret alapvető fontosságúvá vált a mindennapi életben, de túl sok polgárunknak gyenge a számolási készsége, és túl kevesen rendelkeznek olyan magas szintű matematikai és adatismerettel, amelyre a jövőben szükség lesz”.
A múlt hónapban közzétett GCSE eredmények azt mutatják, hogy a négyes vagy annál jobb osztályzatot kapott matematika dolgozatok 59,5 százalékra csökkentek a tavalyi 61,1 százalékról, ami vitát váltott ki arról, hogyan lehetne javítani az eredményeken. A jelentés kiemeli azokat az országokat, amelyek tovább léptek az iskolai matematika újragondolása és bővítése terén, köztük Új-Zélandot, Szingapúrt, Németországot és Svédországot, valamint olyan régiókat, mint Kalifornia és Ontario. A jelentés felszólított arra, hogy a tanfolyamokon fogadjanak el számítási eszközöket és technológiákat, például táblázatkezelőket, alkalmazásokat és programozási platformokat, valamint arra, hogy a kormány helyezze előtérbe a képzett új tanárok felvételét és a meglévők szakmai fejlődésének folytatását.
Sir Martin Taylor, a Royal Society matematikaoktatással foglalkozó tanácsadó bizottságának elnöke hangsúlyozta, hogy nem a „magas szintű matematikai kutatás”, hanem a „matematika mindenkinek” szükséges a diákok szélesebb csoportjának elérése érdekében. Kritizálta azt a követelményt, hogy a matematika érettségi vizsgán megbukottak többször is megismételhetik a vizsgát, mint „az egyik legnagyobb botrányt”, amelyet kezelni kell, és jobb erőfeszítéseket kell tenni a megfelelő tanulás motiválására és a készségek hasznosabb értékelésére.
Az oktatási minisztérium szerint: „A számokkal való jártasság kulcsfontosságú készség az életben, ezért elkötelezettek vagyunk amellett, hogy minden gyermeknek biztosítsuk, hogy erős alapokat tudjon építeni matematikából. "Elindítottuk a tanterv és az értékelés felülvizsgálatát, amely a 16-18 éves korosztályra is kiterjed, és célja, hogy minden tanuló kiváló alapokat teremtsen matematikából, valamint olyan alapvető ismereteket és készségeket, amelyek lehetővé teszik számukra a boldogulást.”.
A Royal Society szerint az Egyesült Királyságnak át kell alakítania a matematika tantervét, hogy felkészítse a fiatalokat a számítástechnika és az adatfeldolgozás növekvő igényeire, hozzátéve, hogy az országot az a veszély fenyegeti, hogy a „lassú sávban” marad. Egy most közzétett tanulmányában az intézmény a matematika sokkal szélesebb körű elterjesztésére szólított fel az iskolai tantervben, beleértve az „általános kvantitatív műveltséget” a nem szakmabeliek számára, hogy megbirkózhassanak a félinformációkkal, a mesterséges intelligenciával és a statisztikákkal. A „A matematikai és adatoktatás új megközelítése” című jelentés szerint a brit felnőttek fele rendelkezik a 11 évesektől elvárt számolási készséggel, és a 15 évesek csaknem negyede nem képes olyan alapvető matematikai műveletekre, mint például a valutaátváltás elvégzése.
Sir Adrian Smith, a Royal Society elnöke a világ oktatási rendszerei között „igazán különös tanulónak” nevezte az Egyesült Királyságot, amely az utolsó két évben a tantárgyak szélsőséges szakosodásának részeként lehetővé teszi, hogy a diákok 16 éves korukban elhagyják a matematikát. "Ha elkésünk, akkor a lassú sávba kerülünk” - mondta, és felszólította a kormányt, hogy a tanterv felülvizsgálata során építse be és bővítse ki ajánlásaikat. „Ez a gyors haladás és átalakulás pillanata” - tette hozzá. Az Egyesült Királyság legjelentősebb tudományos testületének jelentése a szakértőkkel és a munkaadókkal folytatott konzultációkat követően készült, és a matematikaoktatással kapcsolatos növekvő aggodalmakat tükrözi. Figyelmeztetett: „A matematikai és adatismeret alapvető fontosságúvá vált a mindennapi életben, de túl sok polgárunknak gyenge a számolási készsége, és túl kevesen rendelkeznek olyan magas szintű matematikai és adatismerettel, amelyre a jövőben szükség lesz”.
A múlt hónapban közzétett GCSE eredmények azt mutatják, hogy a négyes vagy annál jobb osztályzatot kapott matematika dolgozatok 59,5 százalékra csökkentek a tavalyi 61,1 százalékról, ami vitát váltott ki arról, hogyan lehetne javítani az eredményeken. A jelentés kiemeli azokat az országokat, amelyek tovább léptek az iskolai matematika újragondolása és bővítése terén, köztük Új-Zélandot, Szingapúrt, Németországot és Svédországot, valamint olyan régiókat, mint Kalifornia és Ontario. A jelentés felszólított arra, hogy a tanfolyamokon fogadjanak el számítási eszközöket és technológiákat, például táblázatkezelőket, alkalmazásokat és programozási platformokat, valamint arra, hogy a kormány helyezze előtérbe a képzett új tanárok felvételét és a meglévők szakmai fejlődésének folytatását.
Sir Martin Taylor, a Royal Society matematikaoktatással foglalkozó tanácsadó bizottságának elnöke hangsúlyozta, hogy nem a „magas szintű matematikai kutatás”, hanem a „matematika mindenkinek” szükséges a diákok szélesebb csoportjának elérése érdekében. Kritizálta azt a követelményt, hogy a matematika érettségi vizsgán megbukottak többször is megismételhetik a vizsgát, mint „az egyik legnagyobb botrányt”, amelyet kezelni kell, és jobb erőfeszítéseket kell tenni a megfelelő tanulás motiválására és a készségek hasznosabb értékelésére.
Az oktatási minisztérium szerint: „A számokkal való jártasság kulcsfontosságú készség az életben, ezért elkötelezettek vagyunk amellett, hogy minden gyermeknek biztosítsuk, hogy erős alapokat tudjon építeni matematikából. "Elindítottuk a tanterv és az értékelés felülvizsgálatát, amely a 16-18 éves korosztályra is kiterjed, és célja, hogy minden tanuló kiváló alapokat teremtsen matematikából, valamint olyan alapvető ismereteket és készségeket, amelyek lehetővé teszik számukra a boldogulást.”.