SG.hu
Játékokkal akarja növelni napi látogatóinak számát a LinkedIn
Ez fura lépés a leginkább álláskeresésre és kapcsolatépítésre használatos üzleti közösségi hálózattól.
A LinkedIn mesterséges intelligenciát vet be a karrier-tanácsadáshoz, és játékokat indít a platformon, hogy felhasználói gyakrabban látogassanak vissza, és gyorsabban növekedjenek az éles versenyben lévő közösségi médiaiparban. A szakmai közösségi hálózat nemrégiben napi rejtvényeket vezetett be, valamint a munkavállalóknak tanácsot adó cikkekkel bővült. A lépés a Microsoft tulajdonában lévő platform szélesebb körű átalakításának része, amely inkább arról ismert, hogy szakmai fejlődési eszközként van pozícionálva. Tagjai jellemzően ritkábban jelentkeznek be, mint az olyan szórakozásra összpontosító hálózatok felhasználói, mint a Facebook vagy a TikTok.
A bevételek lassuló növekedése riadalmat keltett a LinkedIn hagyományos modelljével kapcsolatban. Az elemzők rámutattak, hogy a platformnak szélesebb kört kell bevonzania, a felhasználókat tovább kell az oldalon tartania, és az előfizetéseken túli bevételi forrásokat kell kiépítenie. "Egy napi szokás kialakításáról van szó” - mondta Daniel Roth főszerkesztő. „Ha már egyszer felkerültél a LinkedInre, akkor itt az ideje, hogy megoszd a tudásodat, információt szerezz és tartalmat hozz létre.” A LinkedIn közölte, hogy júniusban „rekord mértékű elkötelezettséget” regisztrált, percenként 1,5 millió tartalmi interakciót, de az oldal forgalmára vagy az aktív felhasználókra vonatkozó adatokat nem közölt.
A Similarweb elemző cég adatai azt mutatják, hogy a platform látogatottsága a múlt hónapban elérte az 1,8 milliárdot. A számok az elmúlt években folyamatosan nőttek, de a növekedés 2024 eleje óta stagnál. Az oldallátogatások éves növekedése júniusban 5 százalékra lassult, ami kevesebb mint fele a 2021-es és 2022-es átlagnak. "A folyamatos növekedés érdekében lehet, hogy 'ragadósabbá' kell tenniük a platformot” - mondta Kelsey Chickering, a Forrester médiaelemzője. „Pusztán az állások és pályázatok meghirdetése nem elég ahhoz, hogy továbbra is megnyerjék a fogyasztók figyelmét és idejét.” Az elköteleződésre irányuló legújabb törekvés keretében a LinkedIn igyekszik fellendíteni hirdetési üzletágát, még akkor is, amikor a gazdasági lassulás miatt a marketingesek költségvetése szűkül. A LinkedIn már eddig is a költségek csökkentésére törekedett, tavaly két elbocsátási kör volt a cégnél, amelyek a mintegy 20 000 alkalmazottjuk több mint 5 százalékát érintették.
A májusban indított napi játékok a felhasználók bevonására törekszenek azáltal, hogy rögzítik a megoldott rejtvények „sorozatát”, és megmutatják, hogy a kapcsolataik közül kik játszottak. Az emberek megoszthatják egymással pontszámaikat, és megtekinthetik a különböző iparágakat, vállalatokat és egyetemeket összehasonlító ranglistákat. Roth elmondta, hogy a játékokat beszélgetésindítóknak szánják, és a LinkedIn szakmai oldal szerepéből adódóan gyorsnak tervezték. „Nem szabad rengeteg időt tölteni ezekkel a dolgokkal” - mondta.
A platform tavaly elfogadott egy mesterséges intelligencia funkciót, amely tanácsadási kérdéseket generál, és felkéri az érintett szakembereket, hogy fűzzenek hozzá megjegyzéseket és hozzászólásokat, amelyeket „kollaboratív cikkekké” állítanak össze. A LinkedIn a felhasználók fokozottabb bevonására irányuló törekvésének részeként olyan platformok algoritmikusan vezérelt feedjeit is elkezdte utánozni, mint az X, a TikTok és az Instagram. A felhasználók olyan alkotóktól származó posztokat és videókat látnak majd, amelyekkel az algoritmus előrejelzése szerint interakcióba lépnek majd, az általuk követett emberek tartalmaival együtt.
Egyes elemzők arra figyelmeztetnek, hogy a LinkedIn a meglévő felhasználók elriasztását kockáztatja, ha az elkötelezettség növelésére irányuló erőfeszítések nem illeszkednek a platform szakmai és bizalmi hírnevéhez. "A visszatérés javítására a gyakorlati tanácsok és eszközök a legjobbak: vissza kell térniük ahhoz az alapvető küldetéshez, amiért az emberek a LinkedInt használják, ahelyett, hogy olyan területeken versenyeznének, amelyeken nem is kell jelen lenniük” - mondta Rebecca McGrath, a Mintel technológiai elemzője.
A LinkedIn mesterséges intelligenciát vet be a karrier-tanácsadáshoz, és játékokat indít a platformon, hogy felhasználói gyakrabban látogassanak vissza, és gyorsabban növekedjenek az éles versenyben lévő közösségi médiaiparban. A szakmai közösségi hálózat nemrégiben napi rejtvényeket vezetett be, valamint a munkavállalóknak tanácsot adó cikkekkel bővült. A lépés a Microsoft tulajdonában lévő platform szélesebb körű átalakításának része, amely inkább arról ismert, hogy szakmai fejlődési eszközként van pozícionálva. Tagjai jellemzően ritkábban jelentkeznek be, mint az olyan szórakozásra összpontosító hálózatok felhasználói, mint a Facebook vagy a TikTok.
A bevételek lassuló növekedése riadalmat keltett a LinkedIn hagyományos modelljével kapcsolatban. Az elemzők rámutattak, hogy a platformnak szélesebb kört kell bevonzania, a felhasználókat tovább kell az oldalon tartania, és az előfizetéseken túli bevételi forrásokat kell kiépítenie. "Egy napi szokás kialakításáról van szó” - mondta Daniel Roth főszerkesztő. „Ha már egyszer felkerültél a LinkedInre, akkor itt az ideje, hogy megoszd a tudásodat, információt szerezz és tartalmat hozz létre.” A LinkedIn közölte, hogy júniusban „rekord mértékű elkötelezettséget” regisztrált, percenként 1,5 millió tartalmi interakciót, de az oldal forgalmára vagy az aktív felhasználókra vonatkozó adatokat nem közölt.
A Similarweb elemző cég adatai azt mutatják, hogy a platform látogatottsága a múlt hónapban elérte az 1,8 milliárdot. A számok az elmúlt években folyamatosan nőttek, de a növekedés 2024 eleje óta stagnál. Az oldallátogatások éves növekedése júniusban 5 százalékra lassult, ami kevesebb mint fele a 2021-es és 2022-es átlagnak. "A folyamatos növekedés érdekében lehet, hogy 'ragadósabbá' kell tenniük a platformot” - mondta Kelsey Chickering, a Forrester médiaelemzője. „Pusztán az állások és pályázatok meghirdetése nem elég ahhoz, hogy továbbra is megnyerjék a fogyasztók figyelmét és idejét.” Az elköteleződésre irányuló legújabb törekvés keretében a LinkedIn igyekszik fellendíteni hirdetési üzletágát, még akkor is, amikor a gazdasági lassulás miatt a marketingesek költségvetése szűkül. A LinkedIn már eddig is a költségek csökkentésére törekedett, tavaly két elbocsátási kör volt a cégnél, amelyek a mintegy 20 000 alkalmazottjuk több mint 5 százalékát érintették.
A májusban indított napi játékok a felhasználók bevonására törekszenek azáltal, hogy rögzítik a megoldott rejtvények „sorozatát”, és megmutatják, hogy a kapcsolataik közül kik játszottak. Az emberek megoszthatják egymással pontszámaikat, és megtekinthetik a különböző iparágakat, vállalatokat és egyetemeket összehasonlító ranglistákat. Roth elmondta, hogy a játékokat beszélgetésindítóknak szánják, és a LinkedIn szakmai oldal szerepéből adódóan gyorsnak tervezték. „Nem szabad rengeteg időt tölteni ezekkel a dolgokkal” - mondta.
A platform tavaly elfogadott egy mesterséges intelligencia funkciót, amely tanácsadási kérdéseket generál, és felkéri az érintett szakembereket, hogy fűzzenek hozzá megjegyzéseket és hozzászólásokat, amelyeket „kollaboratív cikkekké” állítanak össze. A LinkedIn a felhasználók fokozottabb bevonására irányuló törekvésének részeként olyan platformok algoritmikusan vezérelt feedjeit is elkezdte utánozni, mint az X, a TikTok és az Instagram. A felhasználók olyan alkotóktól származó posztokat és videókat látnak majd, amelyekkel az algoritmus előrejelzése szerint interakcióba lépnek majd, az általuk követett emberek tartalmaival együtt.
Egyes elemzők arra figyelmeztetnek, hogy a LinkedIn a meglévő felhasználók elriasztását kockáztatja, ha az elkötelezettség növelésére irányuló erőfeszítések nem illeszkednek a platform szakmai és bizalmi hírnevéhez. "A visszatérés javítására a gyakorlati tanácsok és eszközök a legjobbak: vissza kell térniük ahhoz az alapvető küldetéshez, amiért az emberek a LinkedInt használják, ahelyett, hogy olyan területeken versenyeznének, amelyeken nem is kell jelen lenniük” - mondta Rebecca McGrath, a Mintel technológiai elemzője.