SG.hu

10 éves gyerekekkel bővítené VR-szolgáltatását a Meta

A Meta bejelentette, hogy a 10 és 12 év közötti felhasználók hamarosan interakcióba léphetnek másokkal a VR-ben, ha szüleik beleegyezésével teszik ezt. Eddig a gyerekek nem tudtak csevegni vagy interakcióba lépni más felhasználókkal a Quest headsetet használva.

Egy hamarosan megjelenő frissítéssel a Meta lehetővé teszi a szülők számára, hogy egyénileg adjanak hozzá jóváhagyott kapcsolatokat, akikkel gyermekük cseveghet vagy felhívhatja őket, és meghívásokat küldhetnek vagy fogadhatnak el, hogy csatlakozzanak hozzájuk a szülők által jóváhagyott VR-élményekben. Azzal, hogy a Meta megnyitja VR-élményeit a gyerekek előtt, azt reméli, hogy ha fiatalon megismerkednek a technológiával azt eredményezheti, hogy idősebb korukban nagyobb valószínűséggel fogják használni azt. Ez segíthet a Metának abban is, hogy felvegye a versenyt más cégekkel, például a Robloxszal és a Microsoft Minecraftjával, amelyek nagyon népszerűek a fiatal felhasználók körében.

A felhasználók csak akkor válnak jóváhagyott kapcsolattartókká, ha egy szülő felveszi őket. A szülők a jóváhagyott kapcsolatokat úgy kezelhetik, hogy hozzáadják őket gyermekük listájához. A gyerekek kérhetik, hogy egy követő jóváhagyott kapcsolattá váljon, a szülőknek pedig bármikor lehetőségük van arra, hogy töröljék a jóváhagyott kapcsolatokat.

Tavaly a Meta 13-ról 10 évre csökkentette a Quest headset használatának ajánlott korhatárát. A vállalat ezután bevezette a szülők által kezelt fiókokat, amelyek a 10 és 12 év közötti felhasználók számára hozzáférést biztosítanak a Questen a kornak megfelelő VR-élményekhez. A VR viszonylag új technológia, és a használatával kapcsolatos kockázatok még mindig nem ismertek, ami a szülők, jogvédő csoportok és kutatók részéről a gyermekek biztonságával kapcsolatos aggodalmakat váltott ki.

A Meta döntése, miszerint a Quest-en a gyermekek fiókjaiba is bevezeti a közösségi funkciókat pont ellentétes a politika részéről a médiavállalatok, például a Metára, a TikTokra és a Snapchatre érkező nyomással, mert a társadalom inkább azt várná el, hogy ezek az eszközök biztonságos helyek legyenek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • nlght #3
    Amikor 2015-ben Budapesten egy interaktív kiállításon kipróbáltam az akkori Oculust már 5 perc után szédülés érzetem volt, úgyhogy le is vettem a fejemről, azóta se hiányzik a VR.
  • Macropus Rufus #2
    nem rég 14 volt. Aztán lett 13. Most meg 10. Basszus nem poénból volt eredetileg 14. Nem azért mert a tartalom olyan, hogy ne lássa 14 évnél fiatalabb. Szét fogják baszni a gyerekek szemét. Az még fejlődik erre kap egy ilyen cuccost a fejére. Egy felnőtnek is páróra VR szemfájdulást okozhat.
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2024.07.15. 10:21:55
  • kvp #1
    Szep es jo, de meg a felnottek sem hasznaljak a platformot, mert a megoldas a tobb mint egy evtizedes FF14 szintjet sem eri el, meg alulrol sem, tehat a gyerekeknek 1001 jobb virtualis kornyezet all rendelkezesukre. Max. azt tudom elkepzelni, hogy par helyen, pl. amerikai es nyugat europai iskolakban kotelezove teszik a hasznalatat.