SG.hu

A legtöbb érintett Apple-ügyfél visszakapta a jogosulatlanul terhelt összeget

A legtöbb érintett Apple-ügyfél visszakapta azt a jogosulatlanul terhelt összeget, amelyet egy technikai hiba miatt emeltek le a számlájáról. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) közleményében azt kérte, aki még nem kapta meg a hibás terhelés ellenérétékét, jelezze panaszát a hitelintézeténél.

Az Apple június 26-án egy technikai hiba miatt jelentős számú hazai ügyfélnél indított jóvá nem hagyott kártyás fizetést. Összesen 780 ezer tranzakció történt mintegy 2 milliárd forint értékben. A Magyar Nemzeti Bank az incidens bekövetkezésének pillanatától szorosan nyomon követte az eseményeket, és folyamatosan kapcsolatot tartott a hazai bankszektorral, a kártyatársaságok és az Apple képviselőivel. Az MNB kiemelt célja volt, hogy a lakosság minél gyorsabban visszakapja a jogosulatlan terheléseket, megőrizve az elektronikus pénzforgalomba vetett erős bizalmat. "Kiemelten fontos, hogy mind technikai hiba, mind pedig kibertámadás esetén a hazai ügyfelek biztonságban legyenek és semmilyen kár ne érje őket" - áll a közleményben.

Az MNB az egyeztetések során végig világos, egyértelmű és határozott üzenetet képviselt: minden érintettnek a jogszabályoknak megfelelően visszajár az Apple technikai hiba miatt történt hibás terhelés és ennek érdekében elvárta, hogy az összes érintett tegyen meg mindent a helyzet lehető leggyorsabb kezelése érdekében. Az MNB azt javasolja az ügyfeleknek, hogy ellenőrizzék banki egyenlegüket és a tranzakciótörténetüket, amennyiben pedig úgy látják, hogy esetükben mégsem történt meg a visszatérítés, haladéktalanul jelezzék azt a számlavezető bankjuknak. Amennyiben az ügyfeleknek panasza van a hitelintézetükkel szemben, abban az esetben az MNB ügyfélszolgálata minden segítséget megad - írt a jegybank.

Az MNB tovább vizsgálja az elmúlt napok eseményeit, hogy minden szükséges információ teljeskörűen a rendelkezésére álljon, és ezáltal megállapítható legyen, hogy minden érintett szereplő megfelelően járt-e el az ügy kezelése kapcsán, valamint biztosíthassa, hogy a hasonló esetek a jövőben elkerülhetők legyenek - közölte e pénzügyi felügyelet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kjhun #3
    Hát ja! Erősen "büdös" ez az egész történet, hogy csak szimpla technikai hiba volt, az egész. Ami még furcsább, hogy csak magyar kártyatulajdonosok voltak érintettek, ebben az egész ügyben. Eléggé célzott támadás-vektora van, nem holmi mezei hibáról lehet itt szó. Jó hírnév, ide vagy oda, igen is a nyilvánosságra tartozik, hogy mely kártyakezelő cég az, akinél ez előfordult. Akár áldozat, akár nem.
  • Arnika19 #2
    Az Apple pay kártyakezelő cége a hibás, miért nem közlik a nevét, mert gondolom más cégnek is dolgozik. A technikai hiba így nem igazán bizonyított, inkább az hogy ezt a céget feltörték, ezért is lenen korrekt ha közölnék a bűnöst.
  • Ellaberin #1
    Jaja, volt aki 254 millió Ft-ot kapott vissza, mert abba az irányba is kompetens az Apple.
    Azért arra kíváncsi leszek, hogy az MNB milyen büntetést szab ki emiatt rájuk, mert ez egy olyan súlyos hiba, amit keményen szankcionálni kell.
    Ekkora hibának pénzügyi rendszerben nem szabadna napokig fennállnia. 2 milliárd Forint, már nem elnézhető semmilyen rendszernek, szervezetnek vagy vállalatnak.