SG.hu

A Facebook függőlegesen tájolt videólejátszóval veszi fel a harcot a TikTokkal

A Facebook új, teljes képernyős videolejátszót jelentett be, amely egységesebb dizájnt és élményt kínál mindenféle hosszúságú videóhoz, beleértve a rövid, hosszú videókat és a Live tartalmakat is.

A frissített lejátszó célja, hogy egyszerűsítse a videótartalmak megtekintésének és megosztásának élményét. De ami ennél is fontosabb, hogy a videókat alapértelmezés szerint függőleges módban fogja mutatni, és lehetővé teszi a Facebook számára, hogy a legmegfelelőbb videót ajánlja következőnek, függetlenül attól, hogy milyen típusú videóról van szó: hosszú, rövid vagy élő videóról.

Ez utóbbi változás potenciálisan hatással lehet az alkotók és a hirdetők számára fontos kulcstényezőkre, mint például a megtekintési idő, a megtekintések száma, az elérés és így tovább. A Facebook számára mindeközben az, hogy több ember nézi a videókat a platformon lehetővé teheti a webhelyen töltött idő, valamint a hirdetések megtekintésének és a kattintások számának növelését. Emellett a Facebook így jobban versenyezhet az olyan algoritmikus ajánlásokra támaszkodó népszerű videoplatformokkal, például a YouTube-bal és a TikTokkal, mivel a lehetséges ajánlások köre videóformátumokkal bővül. Ezek a továbbfejlesztett ajánlások a lejátszón kívül, a Facebook Feed és a Video fülön is megjelennek majd. Emellett a Facebook közölte, hogy a jövőben több Reels-t fog mutatni a felhasználóknak, tekintettel a rövid formátumú videók iránti keresletre.

A Facebook szerint a továbbfejlesztett lejátszó új vezérlőket is kínál majd, például teljes képernyős módot a vízszintes videókhoz és csúszkát a hosszabb videókban való ugráláshoz. Emellett a felhasználók a videóra koppintva több lehetőséget is megjeleníthetnek majd, például a szüneteltetést és a 10 másodperces vissza- vagy előreugrást. Ugyan a lejátszó a TikTok-hoz hasonlóan alapértelmezés szerint függőleges módban jeleníti meg a videókat, de a felhasználók a vízszintes videók esetében hozzáférhetnek egy teljes képernyős opcióhoz, amely lehetővé teszi, hogy a videókat átfordítva, tájképes módban nézzék. Érdekesség, hogy a TikTok pont a másik irányba mozdul: ők a vízszintes videókat és a 30 perces hosszú formátumú tartalmakat tesztelték, mivel a YouTube-bal kívánnak versenyezni.

A Facebook közölte, hogy azért fogják előnyben részesíteni az okostelefonos függőleges videóformátumot, mert eltolódást tapasztaltak a videofogyasztásban, a nézés nagy része már mobilon történik. A jobb videólejátszási élmény segíthet a Facebooknak a fiatalabb közönség figyelmének megnyerésében is. Bár a platform népszerűsége az elmúlt évtizedben csökkent a Z generáció körében, sok fiatal most a Marketplace miatt fordul az oldalhoz. Ez lehetőséget kínál a Facebooknak arra, hogy más módon próbálja megragadni a figyelmüket, miközben az oldalon tartózkodnak, többek között a Z generáció által kedvelt közösségi formátum, a videó segítségével.

Más jelek is utalnak arra, hogy a fiatalok kezdik újra felfedezni a Facebookot. Egyre inkább terjed a "Facebook-bökdösés" - egy rég elfeledett gesztus, amely a köszönés egyszerű módja volt. Márciusban a Facebook bejelentette, hogy az elmúlt hónapban 13-szorosára nőtt a bökések száma. A videolejátszó módosításának időzítése egy olyan időszakban történik, amikor az amerikai törvényhozók mérlegelik a TikTok esetleges betiltását, ami, ha életbe lép, növelheti a videofogyasztást más közösségi platformokon. A Facebook lejátszója először az Egyesült Államokban és Kanadában iOS és Android eszközökre kerül bevezetésre, majd a következő hónapokban világszerte elterjed.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #5
    Mi nem vagyunk kíváncsiak rá, de ettől még a nagyon nagy többség, néhány rokonotok, a gyerekeitek ilyeneket néznek vagy fognak nézni, mert számukra a mobil egy testrész.
  • Armagedown #4
    Én sem vagyok kíváncsi ezekre az igénytelen retek függőleges videókra.
  • Tetsuo #3
    "Vergődik" ő a sokmilliárdos dollárkupac tetején...
  • duke #2
    Fuggoleges videokat elvbol nem nezek meg. Aki olyan kreten hogy fuggolegesen videozik, annak nem vagyok kivancsi a videojara. Jutubon is kikapcsoltam az ilyen rovid videok megjeleniteset.
  • Frekvency #1
    jól van, hadd vergődjön kicsit még cukkenberg, előbb utóbb berohad ez az egész, sok ismerősöm hagyta ott már a francba...én már lejöttem a cuccról, az utolsó löket a REELS videók megjelenése meg a ringyók fizetős fészbúk oldalainak indulása volt. Eszméletlen, hogy mennyi időt pazaroltam arra a szarra, tök értelmetlenül, hogy megnézzem ki mit evett tegnap, meg hogy merre járkált éppen, és olyan jó nélküle, hogy el sem tudom mondani!!!
    Utoljára szerkesztette: Frekvency, 2024.04.04. 17:35:44