SG.hu
A Facebook függőlegesen tájolt videólejátszóval veszi fel a harcot a TikTokkal
A Facebook új, teljes képernyős videolejátszót jelentett be, amely egységesebb dizájnt és élményt kínál mindenféle hosszúságú videóhoz, beleértve a rövid, hosszú videókat és a Live tartalmakat is.
A frissített lejátszó célja, hogy egyszerűsítse a videótartalmak megtekintésének és megosztásának élményét. De ami ennél is fontosabb, hogy a videókat alapértelmezés szerint függőleges módban fogja mutatni, és lehetővé teszi a Facebook számára, hogy a legmegfelelőbb videót ajánlja következőnek, függetlenül attól, hogy milyen típusú videóról van szó: hosszú, rövid vagy élő videóról.
Ez utóbbi változás potenciálisan hatással lehet az alkotók és a hirdetők számára fontos kulcstényezőkre, mint például a megtekintési idő, a megtekintések száma, az elérés és így tovább. A Facebook számára mindeközben az, hogy több ember nézi a videókat a platformon lehetővé teheti a webhelyen töltött idő, valamint a hirdetések megtekintésének és a kattintások számának növelését. Emellett a Facebook így jobban versenyezhet az olyan algoritmikus ajánlásokra támaszkodó népszerű videoplatformokkal, például a YouTube-bal és a TikTokkal, mivel a lehetséges ajánlások köre videóformátumokkal bővül. Ezek a továbbfejlesztett ajánlások a lejátszón kívül, a Facebook Feed és a Video fülön is megjelennek majd. Emellett a Facebook közölte, hogy a jövőben több Reels-t fog mutatni a felhasználóknak, tekintettel a rövid formátumú videók iránti keresletre.
A Facebook szerint a továbbfejlesztett lejátszó új vezérlőket is kínál majd, például teljes képernyős módot a vízszintes videókhoz és csúszkát a hosszabb videókban való ugráláshoz. Emellett a felhasználók a videóra koppintva több lehetőséget is megjeleníthetnek majd, például a szüneteltetést és a 10 másodperces vissza- vagy előreugrást. Ugyan a lejátszó a TikTok-hoz hasonlóan alapértelmezés szerint függőleges módban jeleníti meg a videókat, de a felhasználók a vízszintes videók esetében hozzáférhetnek egy teljes képernyős opcióhoz, amely lehetővé teszi, hogy a videókat átfordítva, tájképes módban nézzék. Érdekesség, hogy a TikTok pont a másik irányba mozdul: ők a vízszintes videókat és a 30 perces hosszú formátumú tartalmakat tesztelték, mivel a YouTube-bal kívánnak versenyezni.
A Facebook közölte, hogy azért fogják előnyben részesíteni az okostelefonos függőleges videóformátumot, mert eltolódást tapasztaltak a videofogyasztásban, a nézés nagy része már mobilon történik. A jobb videólejátszási élmény segíthet a Facebooknak a fiatalabb közönség figyelmének megnyerésében is. Bár a platform népszerűsége az elmúlt évtizedben csökkent a Z generáció körében, sok fiatal most a Marketplace miatt fordul az oldalhoz. Ez lehetőséget kínál a Facebooknak arra, hogy más módon próbálja megragadni a figyelmüket, miközben az oldalon tartózkodnak, többek között a Z generáció által kedvelt közösségi formátum, a videó segítségével.
Más jelek is utalnak arra, hogy a fiatalok kezdik újra felfedezni a Facebookot. Egyre inkább terjed a "Facebook-bökdösés" - egy rég elfeledett gesztus, amely a köszönés egyszerű módja volt. Márciusban a Facebook bejelentette, hogy az elmúlt hónapban 13-szorosára nőtt a bökések száma. A videolejátszó módosításának időzítése egy olyan időszakban történik, amikor az amerikai törvényhozók mérlegelik a TikTok esetleges betiltását, ami, ha életbe lép, növelheti a videofogyasztást más közösségi platformokon. A Facebook lejátszója először az Egyesült Államokban és Kanadában iOS és Android eszközökre kerül bevezetésre, majd a következő hónapokban világszerte elterjed.
A frissített lejátszó célja, hogy egyszerűsítse a videótartalmak megtekintésének és megosztásának élményét. De ami ennél is fontosabb, hogy a videókat alapértelmezés szerint függőleges módban fogja mutatni, és lehetővé teszi a Facebook számára, hogy a legmegfelelőbb videót ajánlja következőnek, függetlenül attól, hogy milyen típusú videóról van szó: hosszú, rövid vagy élő videóról.
Ez utóbbi változás potenciálisan hatással lehet az alkotók és a hirdetők számára fontos kulcstényezőkre, mint például a megtekintési idő, a megtekintések száma, az elérés és így tovább. A Facebook számára mindeközben az, hogy több ember nézi a videókat a platformon lehetővé teheti a webhelyen töltött idő, valamint a hirdetések megtekintésének és a kattintások számának növelését. Emellett a Facebook így jobban versenyezhet az olyan algoritmikus ajánlásokra támaszkodó népszerű videoplatformokkal, például a YouTube-bal és a TikTokkal, mivel a lehetséges ajánlások köre videóformátumokkal bővül. Ezek a továbbfejlesztett ajánlások a lejátszón kívül, a Facebook Feed és a Video fülön is megjelennek majd. Emellett a Facebook közölte, hogy a jövőben több Reels-t fog mutatni a felhasználóknak, tekintettel a rövid formátumú videók iránti keresletre.
A Facebook szerint a továbbfejlesztett lejátszó új vezérlőket is kínál majd, például teljes képernyős módot a vízszintes videókhoz és csúszkát a hosszabb videókban való ugráláshoz. Emellett a felhasználók a videóra koppintva több lehetőséget is megjeleníthetnek majd, például a szüneteltetést és a 10 másodperces vissza- vagy előreugrást. Ugyan a lejátszó a TikTok-hoz hasonlóan alapértelmezés szerint függőleges módban jeleníti meg a videókat, de a felhasználók a vízszintes videók esetében hozzáférhetnek egy teljes képernyős opcióhoz, amely lehetővé teszi, hogy a videókat átfordítva, tájképes módban nézzék. Érdekesség, hogy a TikTok pont a másik irányba mozdul: ők a vízszintes videókat és a 30 perces hosszú formátumú tartalmakat tesztelték, mivel a YouTube-bal kívánnak versenyezni.
A Facebook közölte, hogy azért fogják előnyben részesíteni az okostelefonos függőleges videóformátumot, mert eltolódást tapasztaltak a videofogyasztásban, a nézés nagy része már mobilon történik. A jobb videólejátszási élmény segíthet a Facebooknak a fiatalabb közönség figyelmének megnyerésében is. Bár a platform népszerűsége az elmúlt évtizedben csökkent a Z generáció körében, sok fiatal most a Marketplace miatt fordul az oldalhoz. Ez lehetőséget kínál a Facebooknak arra, hogy más módon próbálja megragadni a figyelmüket, miközben az oldalon tartózkodnak, többek között a Z generáció által kedvelt közösségi formátum, a videó segítségével.
Más jelek is utalnak arra, hogy a fiatalok kezdik újra felfedezni a Facebookot. Egyre inkább terjed a "Facebook-bökdösés" - egy rég elfeledett gesztus, amely a köszönés egyszerű módja volt. Márciusban a Facebook bejelentette, hogy az elmúlt hónapban 13-szorosára nőtt a bökések száma. A videolejátszó módosításának időzítése egy olyan időszakban történik, amikor az amerikai törvényhozók mérlegelik a TikTok esetleges betiltását, ami, ha életbe lép, növelheti a videofogyasztást más közösségi platformokon. A Facebook lejátszója először az Egyesült Államokban és Kanadában iOS és Android eszközökre kerül bevezetésre, majd a következő hónapokban világszerte elterjed.