SG.hu
Nyomtatóbérlési szolgáltatást indított a HP
A cég célja a családok és a kisvállalkozások nyomtatásának egyszerűsítése, de az ajánlat monitorozással és több éves elkötelezettséggel is együtt jár.
A havidíjas szolgáltatásban nyomtatókat bérelhetünk a HP-tól, meghatározott mennyiségű oldalt nyomtathatunk ki és a tintáról a cég gondoskodik. Az árak havi 7 dollártól kezdődnek egy olyan csomagért, amely egy HP Envy nyomtatót és 20 nyomtatott oldalt tartalmaz. A legdrágább csomag egy HP OfficeJet Pro bérlését és 700 nyomtatott oldalt tartalmaz, havi 36 dollárért. A HP az előfizetőknek tintaszállítást biztosít, ha fogyóban van a tinta, valamint 24/7-es támogatást telefonon vagy chaten keresztül. A támogatás nem terjed ki a helyszíni vagy külső javításokra vagy alkatrészcserére. Az előfizetés szolgáltatási feltételei megjegyzik, hogy a szolgáltatás nem fedezi a "nem HP médiakészletek és egyéb termékek használata" által okozott károkat vagy meghibásodásokat, illetve ha a nyomtatót többet használja az ember, mint amennyit az előfizetés lehetővé tesz.
A HP mindezt All-In-Plan-nak nevezi: a techcég mindenre odafigyel a nyomtatás terén. Az előfizetési terv egyik legzavaróbb aspektusa az, hogy az előfizetőknek folyamatosan csatlakoztatniuk kell a nyomtatójukat az internethez. A HP úgy kényszeríti ezt ki, hogy az Általános Szerződési Feltételei kimondják, hogy a HP megszakíthatja a szolgáltatást - és továbbra is díjat számíthat fel érte -, ha a nyomtató nincs online. A webkapcsolatot a cég a biztonsági- és firmware-frissítések letöltésével indokolja, illetve hogy figyelemmel tudja kísérni az előfizetés szempontjából fontos dolgokat, például a tintapatronok állapotát vagy a nyomtatott oldalszámot. A HP azonban távolról figyeli a kinyomtatott dokumentumok típusát (például PDF vagy JPEG), a nyomtatási feladat kezdeményezéséhez használt eszközöket és szoftvereket, és minden egyéb olyan dolgot, amelyről úgy gondolja, hogy az előfizetéssel kapcsolatos.
Az All-In-Plan adatvédelmi irányelvek azt is kimondják, hogy a HP "továbbíthat Önre vonatkozó információkat hirdetési partnereknek", hogy azok "felismerhessék az Ön eszközeit", célzott hirdetéseket hajthassanak végre, és potenciálisan "kombinálhatják az Önre vonatkozó információkat más vállalatok adataival az adatmegosztási együttműködésekben", amelyekben a HP részt vesz. A szabályzat szerint a felhasználók lemondhatnak a személyes adatok megosztásáról.
Enrique Lores, a HP vezérigazgatója kijelentette, hogy a HP "hosszú távú célja, hogy a nyomtatást előfizetéssé tegye". Az All-In-Plan a HP legújabb kísérlete erre a célra, remélve, hogy az emberek elhiszik, hogy az előfizetéses szolgáltatással leegyszerűsítik maguknak a dolgokat. A HP pedig magas lemondási díjakkal szeretné biztosítani, hogy két évre lekösse az előfizetőket: a társaság akár 270 dollárt is felszámít azoknak, akik az előfizetés lejárta előtt mondják le a csomagjukat (az összeg a bérelt nyomtatótól és az előfizetés hosszától függ, minimálisan 60 dollár). Két év után a felhasználóknak nem kell lemondási díjat fizetniük, ha az előfizetés lemondását követő 10 napon belül visszaküldik a bérelt nyomtatót és a tintapatronokat. Ezzel a taktikával a HP ugyanazt a fajta függőséget hozza létre, amely naggyá tette a mobilszolgáltatókat, miközben korlátozza a vásárlói lehetőségeket.
Az előfizetőknek nagyon figyelniük kell a havi nyomtatásukra, mert csak korlátozott számú fel nem használt oldalt tudnak a következő hónapra átvinni és a csomagtúllépést szigorúan felszámítják. Mivel a nyomtató és a tinta a HP tulajdonában van, ez korlátozza azt is, hogy az előfizetők hogyan használhatják a berendezést. Az ÁSZF például megakadályozza, hogy a felhasználók a mellékelt tintapatronokat az előfizetési szolgáltatáson kívüli nyomtatókkal használják, még akkor is, ha az egy HP nyomtató. Tehát mint minden olyan rendszer esetében, ahol havonta kell fizetni egy olyan termékért, amely nem a tulajdonunkban van, az előfizetők elég rövid idő elteltével végül többet fizethetnek a nyomtató bérléséért, mint amennyit a nyomtató birtoklásáért fizettek volna.
Az előfizetést bejelentő blogbejegyzésben Diana Sroka, a HP fogyasztói szolgáltatásokért felelős termékvezetője azzal dicsekedett, hogy az embereknek "soha többé nem lesznek saját nyomtatójuk", "búcsút mondhatnak a technikai gondoknak", és élvezhetik a "problémamentes nyomtatást". A probléma az, hogy a technikai gondok és a problémamentes nyomtatás nem az eszköz birtoklásával járnak együtt, hanem a nyomtatógyártók fogyasztóellenes gyakorlataihoz kapcsolódnak. Ha a HP a felhasználók "véget nem érő küzdelmével" szeretne foglalkozni, ahogy Sroka fogalmazott, akkor kézenfekvő dolog lenne inkább nem akadályozni firmware-frissítésekkel azt, hogy a már megvásárolt nyomtatók harmadik féltől származó tintapatronokat használjanak.
A nyomtatók használatát megterhelő dolgok listáján az emberek többségénél nem szerepel a birtoklásáért fizetendő egyszeri díj, sokkal inkább például az, hogy egyes multifunkciós HP-nyomtatók nem szkennelnek, ha harmadik féltől származó tintát használnak. A HP reményei szerint meggyőzi az embereket arról, hogy a nyomtatással együtt járó kínzó tapasztalatokra az a válasz, hogy "soha többé ne legyen nyomtatójuk". A fenti csalódásokat figyelembe véve azonban egyesek talán soha többé nem birtokolnak HP nyomtatót.
A havidíjas szolgáltatásban nyomtatókat bérelhetünk a HP-tól, meghatározott mennyiségű oldalt nyomtathatunk ki és a tintáról a cég gondoskodik. Az árak havi 7 dollártól kezdődnek egy olyan csomagért, amely egy HP Envy nyomtatót és 20 nyomtatott oldalt tartalmaz. A legdrágább csomag egy HP OfficeJet Pro bérlését és 700 nyomtatott oldalt tartalmaz, havi 36 dollárért. A HP az előfizetőknek tintaszállítást biztosít, ha fogyóban van a tinta, valamint 24/7-es támogatást telefonon vagy chaten keresztül. A támogatás nem terjed ki a helyszíni vagy külső javításokra vagy alkatrészcserére. Az előfizetés szolgáltatási feltételei megjegyzik, hogy a szolgáltatás nem fedezi a "nem HP médiakészletek és egyéb termékek használata" által okozott károkat vagy meghibásodásokat, illetve ha a nyomtatót többet használja az ember, mint amennyit az előfizetés lehetővé tesz.
A HP mindezt All-In-Plan-nak nevezi: a techcég mindenre odafigyel a nyomtatás terén. Az előfizetési terv egyik legzavaróbb aspektusa az, hogy az előfizetőknek folyamatosan csatlakoztatniuk kell a nyomtatójukat az internethez. A HP úgy kényszeríti ezt ki, hogy az Általános Szerződési Feltételei kimondják, hogy a HP megszakíthatja a szolgáltatást - és továbbra is díjat számíthat fel érte -, ha a nyomtató nincs online. A webkapcsolatot a cég a biztonsági- és firmware-frissítések letöltésével indokolja, illetve hogy figyelemmel tudja kísérni az előfizetés szempontjából fontos dolgokat, például a tintapatronok állapotát vagy a nyomtatott oldalszámot. A HP azonban távolról figyeli a kinyomtatott dokumentumok típusát (például PDF vagy JPEG), a nyomtatási feladat kezdeményezéséhez használt eszközöket és szoftvereket, és minden egyéb olyan dolgot, amelyről úgy gondolja, hogy az előfizetéssel kapcsolatos.
Az All-In-Plan adatvédelmi irányelvek azt is kimondják, hogy a HP "továbbíthat Önre vonatkozó információkat hirdetési partnereknek", hogy azok "felismerhessék az Ön eszközeit", célzott hirdetéseket hajthassanak végre, és potenciálisan "kombinálhatják az Önre vonatkozó információkat más vállalatok adataival az adatmegosztási együttműködésekben", amelyekben a HP részt vesz. A szabályzat szerint a felhasználók lemondhatnak a személyes adatok megosztásáról.
Enrique Lores, a HP vezérigazgatója kijelentette, hogy a HP "hosszú távú célja, hogy a nyomtatást előfizetéssé tegye". Az All-In-Plan a HP legújabb kísérlete erre a célra, remélve, hogy az emberek elhiszik, hogy az előfizetéses szolgáltatással leegyszerűsítik maguknak a dolgokat. A HP pedig magas lemondási díjakkal szeretné biztosítani, hogy két évre lekösse az előfizetőket: a társaság akár 270 dollárt is felszámít azoknak, akik az előfizetés lejárta előtt mondják le a csomagjukat (az összeg a bérelt nyomtatótól és az előfizetés hosszától függ, minimálisan 60 dollár). Két év után a felhasználóknak nem kell lemondási díjat fizetniük, ha az előfizetés lemondását követő 10 napon belül visszaküldik a bérelt nyomtatót és a tintapatronokat. Ezzel a taktikával a HP ugyanazt a fajta függőséget hozza létre, amely naggyá tette a mobilszolgáltatókat, miközben korlátozza a vásárlói lehetőségeket.
Az előfizetőknek nagyon figyelniük kell a havi nyomtatásukra, mert csak korlátozott számú fel nem használt oldalt tudnak a következő hónapra átvinni és a csomagtúllépést szigorúan felszámítják. Mivel a nyomtató és a tinta a HP tulajdonában van, ez korlátozza azt is, hogy az előfizetők hogyan használhatják a berendezést. Az ÁSZF például megakadályozza, hogy a felhasználók a mellékelt tintapatronokat az előfizetési szolgáltatáson kívüli nyomtatókkal használják, még akkor is, ha az egy HP nyomtató. Tehát mint minden olyan rendszer esetében, ahol havonta kell fizetni egy olyan termékért, amely nem a tulajdonunkban van, az előfizetők elég rövid idő elteltével végül többet fizethetnek a nyomtató bérléséért, mint amennyit a nyomtató birtoklásáért fizettek volna.
Az előfizetést bejelentő blogbejegyzésben Diana Sroka, a HP fogyasztói szolgáltatásokért felelős termékvezetője azzal dicsekedett, hogy az embereknek "soha többé nem lesznek saját nyomtatójuk", "búcsút mondhatnak a technikai gondoknak", és élvezhetik a "problémamentes nyomtatást". A probléma az, hogy a technikai gondok és a problémamentes nyomtatás nem az eszköz birtoklásával járnak együtt, hanem a nyomtatógyártók fogyasztóellenes gyakorlataihoz kapcsolódnak. Ha a HP a felhasználók "véget nem érő küzdelmével" szeretne foglalkozni, ahogy Sroka fogalmazott, akkor kézenfekvő dolog lenne inkább nem akadályozni firmware-frissítésekkel azt, hogy a már megvásárolt nyomtatók harmadik féltől származó tintapatronokat használjanak.
A nyomtatók használatát megterhelő dolgok listáján az emberek többségénél nem szerepel a birtoklásáért fizetendő egyszeri díj, sokkal inkább például az, hogy egyes multifunkciós HP-nyomtatók nem szkennelnek, ha harmadik féltől származó tintát használnak. A HP reményei szerint meggyőzi az embereket arról, hogy a nyomtatással együtt járó kínzó tapasztalatokra az a válasz, hogy "soha többé ne legyen nyomtatójuk". A fenti csalódásokat figyelembe véve azonban egyesek talán soha többé nem birtokolnak HP nyomtatót.