SG.hu

Nagyon bíznak az összecsukható mobilok felfutásában a cégek

Az összecsukható telefonok a piac alig 1%-át teszik ki, de ez az Apple-t kivéve ez senkit nem érdekel.

Az Apple kivételével minden nagy okostelefon-gyártó arra fogad, hogy az "összecsukható" telefonok segítenek majd feléleszteni a gyengélkedő mobilpiacot, annak ellenére, hogy a készülékek iránt még mindig nem érdeklődnek tömegek. Ezen készülékek képernyője úgy nyílik ki, mint egy könyv vagy kompakt tükör, és már csaknem öt évvel ezelőtt jelentek meg újra a piacon, mégis alig haladják meg az 1 százalékos piaci részesedést a világszerte eladott okostelefonok között. Leginkább a Samsung állt bele a sikerükbe, nagy összegeket fektettek a marketingbe. A világ legnagyobb okostelefon-gyártója a Counterpoint Research becslésére hivatkozik, amely szerint 2027-re az összehajtható készülékek fogják kitenni a 600 dollárnál drágább okostelefonok egyharmadát.

"Az összehajtható készülékeket továbbra is a növekedés kulcsfontosságú motorjaként pozícionáljuk az egyértelmű megkülönböztetés, az élmény és a rugalmasság révén, amit ezek az eszközök nyújtanak" - mondta a Samsung. Más készülékgyártók, például a Motorola, a kínai Huawei és annak spin-offja, a Honor is abban bízik, hogy a termék segít feléleszteni a piacot, amely több mint egy évtizede a legrosszabb évét tudhatja magáénak. "2023 volt az az év, amikor az emberek felfigyeltek ezekre a termékekre" - mondta Ben Wood, a CCS Insight elemzője. "Most mindenki erre fogad, kivéve az Apple-t." A Samsung júliusban mutatta be 5G Galaxy Z sorozatát.

Az iPhone-gyártója még nem mutatott érdeklődést a kategória iránt, bár a szabadalmi bejelentések arra utalnak, hogy egy nap talán bemutat egy félbehajtható iPadet. Minden más nagy okostelefon-gyártó követte a Samsungot a piacon, beleértve a Google-t (Pixel Fold) és a Huawei, az Oppo és a Xiaomi kínai trióját. "Úgy gondoljuk, hogy az összecsukható készülékek jelentik az okostelefonok jövőjét, ahogyan az elektromos autók az autóipar számára" - mondta Bond Zhang, a Honor brit vezérigazgatója. "Közeledünk egy döntő fordulóponthoz, ahol az összecsukható készülékek hamarosan tömegtermékké válhatnak.


A piaci adatok azonban azt mutatják, hogy az összehajtható készülékek még messze vannak a mainstream-től. A Counterpoint Research becslése szerint idén körülbelül 16 millió összecsukható telefont adnak el, ami az 1,2 milliárdos okostelefon-piac mindössze 1,3 százaléka. Elemzők szerint a fogyasztókat az árral, a megbízhatósággal és a használhatósággal kapcsolatos aggodalmak tartják vissza. "Jelenleg túl sok termék túl kevés piaci részesedést hajszol" - mondta Wood. Bár a számok a teljes okostelefon-piacot tekintve kicsik, az összecsukható készülékek bizonyos piacokon, köztük az Egyesült Államokban és Kínában kezdenek jelentősebb részesedést szerezni a prémium szegmensben.

Az összecsukható telefonok magas ára illeszkedik a piacon tapasztalható szélesebb körű polarizációhoz a prémium kategóriás készülékek - ahol az Apple dominál - és az olcsóbb készülékek között. Az összehajtható telefonok prémium árai segítenek a gyártóknak ellensúlyozni az olcsóbb készülékek lassú eladásait. Az Egyesült Államokban a Samsung Z Fold 5 ára meghaladja az 1800 dollárt, míg a Honor Magic VS2 Kínában 979 dolláros áron indul. Kihívást jelent meggyőzi az embereket ekkora beruházásról, mivel sokan aggódnak a hajlékony képernyők és a mechanikus zsanérok tartóssága miatt. Runar Bjorhovde, a Canalys elemzője szerint az összecsukható készülékek visszavásárlási aránya 5-10 százalék, ami jóval magasabb, mint a hagyományos okostelefonoké, és visszatartó erő az ismételt vásárlásoknál. "Egy dolog beterelni az embereket az összecsukható szegmensbe, de egy másik rávenni őket, hogy maradjanak".

Az olyan kínai gyártók, mint a Honor és a Huawei azonban a hazai piacukat nyitottabbnak találták az összecsukható készülékek iránt, mint a nyugati országokat. A Counterpoint szerint a készülékek eladásai 2023 harmadik negyedévében több mint kétszeresére nőttek az előző év azonos időszakához képest. A Samsung uralja a globális piacot, a Canalys szerint 73 százalékos részesedéssel bírt a legutóbbi negyedévben a hajtogatható készülékeket tekintve. "Az összecsukható készülékek ismét visszahoznak némi izgalmat a szektorba" - mondta Carolina Milanesi, a Creative Strategies elemzője. "Másképp nincs innováció".

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!