SG.hu
A Bard már YouTube-videókat is meg tud nézni
A Bard YouTube-bővítménye mostantól képes kezelni a videótartalmakra vonatkozó összetett lekérdezéseket, például össze tudja foglalni a tartalmukat és meg tudja válaszolni a velük kapcsolatban feltett kérdéseket.
A Google mesterséges intelligenciával működő chatbotja a nem túl sikeres bevezetés után folyamatosan egyre hasznosabbá válik. Most az MI YouTube-integrációja kapott egy praktikus frissítést, így képes elemezni az egyes videókat, hogy felszínre hozza a bennük lévő konkrét információkat - például a kulcspontokat vagy egy főzős anyagnál a recept összetevőit - anélkül, hogy az ember megnyomná a lejátszás gombot. "Megtesszük az első lépéseket a Bard YouTube-videók megértésének képessége terén" - írja a vállalat a Bard frissítésekkel foglalkozó oldalán. "Ha például olívaolajos sütemény készítéséről keresünk videókat, mostantól azt is megkérdezhetjük, hogy az első videóban szereplő recept hány tojást igényel."
A legutóbbi frissítés előtt a Bard YouTube-bővítményt csak konkrét videók keresésére lehetett használni. Például megkérhetted a chatbotot, hogy keressen neked vicces videókat. Most már konkrét kérdéseket is feltehet a chatbotnak a videók tartalmával kapcsolatban. Tegyük fel, hogy egy utazási videót nézel, és látsz egy helyet, ami nagyon tetszik, megkérdezheted a Bardtól, hogy hol található az a hely. A bejelentés két héttel azután történt, hogy a YouTube új generatív AI funkciókkal kezdett kísérletezni, többek között egy AI társalgási eszközzel, amely a YouTube tartalmával kapcsolatos kérdésekre válaszol, valamint egy új funkcióval, amely összefoglalja a videók kommentjeiben szereplő témákat.
Az új fejlesztés egy potenciálisan rendkívül hasznos eszköz, de az alkotók számára még több gondot okozhat a generatív MI, hiszen ha az emberek nem növelik a kattintásszámot, akkor a tartalomgyártók pénzt veszítenek. Nem nehéz elképzelni egy olyan jövőt, amikor ez az eszköz közvetlenül a YouTube-on belül létezik, és akkor már másképp kell beszélgetni arról, hogy a videók tartalmának Bard általi megismerése milyen hatásokkal járhat az alkotók számára - jelenleg ugyanis ez csak a Google számára egyértelmű előny. Ez az asszimetria nem újdonság a generatív mesterséges intelligencia számára, de erre a kérdésre az iparágban - a Google-t is beleértve - még senkinek sem sikerült választ találnia. Ha a Google azt akarja, hogy a YouTube alkotói továbbra is boldogan termeljék a tartalmat a platformjára, akkor a vállalatnak előbb-utóbb választ kell adnia erre a kérdésre.
A Google mesterséges intelligenciával működő chatbotja a nem túl sikeres bevezetés után folyamatosan egyre hasznosabbá válik. Most az MI YouTube-integrációja kapott egy praktikus frissítést, így képes elemezni az egyes videókat, hogy felszínre hozza a bennük lévő konkrét információkat - például a kulcspontokat vagy egy főzős anyagnál a recept összetevőit - anélkül, hogy az ember megnyomná a lejátszás gombot. "Megtesszük az első lépéseket a Bard YouTube-videók megértésének képessége terén" - írja a vállalat a Bard frissítésekkel foglalkozó oldalán. "Ha például olívaolajos sütemény készítéséről keresünk videókat, mostantól azt is megkérdezhetjük, hogy az első videóban szereplő recept hány tojást igényel."
A legutóbbi frissítés előtt a Bard YouTube-bővítményt csak konkrét videók keresésére lehetett használni. Például megkérhetted a chatbotot, hogy keressen neked vicces videókat. Most már konkrét kérdéseket is feltehet a chatbotnak a videók tartalmával kapcsolatban. Tegyük fel, hogy egy utazási videót nézel, és látsz egy helyet, ami nagyon tetszik, megkérdezheted a Bardtól, hogy hol található az a hely. A bejelentés két héttel azután történt, hogy a YouTube új generatív AI funkciókkal kezdett kísérletezni, többek között egy AI társalgási eszközzel, amely a YouTube tartalmával kapcsolatos kérdésekre válaszol, valamint egy új funkcióval, amely összefoglalja a videók kommentjeiben szereplő témákat.
Az új fejlesztés egy potenciálisan rendkívül hasznos eszköz, de az alkotók számára még több gondot okozhat a generatív MI, hiszen ha az emberek nem növelik a kattintásszámot, akkor a tartalomgyártók pénzt veszítenek. Nem nehéz elképzelni egy olyan jövőt, amikor ez az eszköz közvetlenül a YouTube-on belül létezik, és akkor már másképp kell beszélgetni arról, hogy a videók tartalmának Bard általi megismerése milyen hatásokkal járhat az alkotók számára - jelenleg ugyanis ez csak a Google számára egyértelmű előny. Ez az asszimetria nem újdonság a generatív mesterséges intelligencia számára, de erre a kérdésre az iparágban - a Google-t is beleértve - még senkinek sem sikerült választ találnia. Ha a Google azt akarja, hogy a YouTube alkotói továbbra is boldogan termeljék a tartalmat a platformjára, akkor a vállalatnak előbb-utóbb választ kell adnia erre a kérdésre.