SG.hu
Disney plakátokat generáltak a Binggel, a Microsoft kénytelen volt közbelépni
A Microsoft finomított a mesterséges intelligenciával működő képgeneráló eszközén, miután aggodalmak merültek fel egy közösségi média trend miatt. Influencerek arra buzdították követőiket, hogy követőik készítsenek valósághű Disney-filmplakátokat, rávilágítva az iparág szélesebb körű szerzői jogi kérdéseire.
A Disney logója is rákerült a Microsoft Bing Image Creator programmal készített illusztrációkra, amelyeket a TikTok-ra és az Instagramra is feltöltöttek. A képeken az emberek háziállatai a Disney Pixar stúdiója által készített plakátok stílusában szerepeltek. Ez arra késztetett egyes influencereket, hogy másokat is arra buzdítsanak, hogy a mesterséges intelligencia eszközzel hozzák létre ezekből saját verzióikat. A médiaóriás azonnal jelentette a Microsoftnak a szerzői jogok és a szellemi tulajdon megsértésével kapcsolatos aggályait, és a redmondiak engedelmeskedtek: a "Disney" kifejezést letiltották, hogy ne szerepelhessen a létrehozandó képek szöveges leírásában. A felhasználókat egy felugró ablakban arról tájékoztatták hogy az MI irányításához használt Disney kifejezés ellentétes az irányelvekkel.
Az eszközt azóta úgy módosították, hogy a Disney kifejezés az MI által generált képeken összevissza, de még mindig felismerhetően hasonló változatban látható, de például elírásokkal vagy elmosódott betűtípussal. Összességében véve a szöveg és a logó továbbra is hasonlít az igazi képeken szereplő szövegre és logóra.
"A Disney-logó reprodukálása egyértelmű védjegybitorlás. Gondolom, ezért lehet, hogy a mesterséges intelligencia összezavarja a logót" - mondta Andrew White, a Mathys & Squire szellemi tulajdonjoggal foglalkozó ügyvédi iroda partnere. Hozzátette, hogy "megoldatlan kérdés", hogy a mesterséges intelligencia modellt a Disney tartalmán képezték-e ki, és hogy az vajon szerzői jogvédelem alatt álló anyagokat reprodukál-e. "Ebben az esetben természetesen inkább csak szórakozásról van szó, mintsem hogy valaki egy saját filmjét vagy animációját akarná népszerűsíteni a képekkel. Utóbbi esetben óriási probléma lenne. PR-szempontból nagyon vékony az a határvonal, amikor a Disney lecsap valamire, ami végső soron az ismertségét növeli, szemben azzal, ami valójában versenyellenes" - tette hozzá White.
Szeptemberben a Microsoft ígéretet tett arra, hogy jogi felelősséget vállal minden olyan kereskedelmi ügyfélért, aki a Word, a PowerPoint szoftverekben, és a kódolási eszközeiben használt MI-szoftvereit használja, és akivel szemben szerzői jog megsértése miatt panasz érkezik a termékei által generált anyagok miatt. A generatív mesterséges intelligenciát alkalmazó más nagy technológiai cégek, köztük az Adobe és az OpenAI is hasonló védelmet ajánlottak fel.
A közösségi médiában influencerek arra utasították követőiket, hogy olyan kifejezéseket adjanak meg, mint például "Disney Pixar ihlette filmplakát", ami olyan képeket hozott létre, amelyeken a médiaóriás logója szerepelt. Nicola Bennett az olasz agarának hozott létre Instagram-fiókot Pandora the Iggy néven. Nyilatkozata szerint azért készített ilyen képeket, mert azt látta, hogy mások is ezt teszik a közösségi médiaplatformon. "Disney-stílusban kértem aranyos plakátot - a képek annyira jók és minőségiek, hogy el sem hiszem, hogy lehet ilyen gyorsan elkészíteni őket" - mondta. Bennett szerint ez "pozitív dolog a Disney márkának, és talán nekik is létre kellene hozniuk egy saját generátort". Elismerte, hogy "most már egy kattintással lehet ilyeneket csinálni, és ez probléma lehet azoknak az embereknek, akik eddig ezeket kézzel készítették".
A Microsoft nem kívánta kommentálni az üzleti megbeszéléseket, de azt mondta: "Jelenleg van egy olyan szintű variabilitás, amely időről - időre eltérő eredményeket hozhat. Tovább finomítjuk a biztonsági rendszereinket, és a művészek, hírességek és szervezetek kérhetik, hogy korlátozzák a nevükhöz és márkájukhoz kapcsolódó képek létrehozását".
Művészek, énekesek, médiavállalatok és kiadók hónapok óta panaszolják, hogy a mesterséges intelligencia termékek fejlesztéséhez az ő szerzői jogvédelem alatt álló anyagaikat használtak fel a beleegyezésük és bármilyen kártérítés nélkül. Több per is folyik, mert kérdéses, hogy a technológia alapjául szolgáló modelleket milyen adatokon képezték ki. Például a Getty Images képszolgáltató beperelte a Stability AI-t, azt állítva, hogy a vállalat az ő képeit használta fel a modelljének kiképzéséhez.
A Disney logója is rákerült a Microsoft Bing Image Creator programmal készített illusztrációkra, amelyeket a TikTok-ra és az Instagramra is feltöltöttek. A képeken az emberek háziállatai a Disney Pixar stúdiója által készített plakátok stílusában szerepeltek. Ez arra késztetett egyes influencereket, hogy másokat is arra buzdítsanak, hogy a mesterséges intelligencia eszközzel hozzák létre ezekből saját verzióikat. A médiaóriás azonnal jelentette a Microsoftnak a szerzői jogok és a szellemi tulajdon megsértésével kapcsolatos aggályait, és a redmondiak engedelmeskedtek: a "Disney" kifejezést letiltották, hogy ne szerepelhessen a létrehozandó képek szöveges leírásában. A felhasználókat egy felugró ablakban arról tájékoztatták hogy az MI irányításához használt Disney kifejezés ellentétes az irányelvekkel.
Az eszközt azóta úgy módosították, hogy a Disney kifejezés az MI által generált képeken összevissza, de még mindig felismerhetően hasonló változatban látható, de például elírásokkal vagy elmosódott betűtípussal. Összességében véve a szöveg és a logó továbbra is hasonlít az igazi képeken szereplő szövegre és logóra.
"A Disney-logó reprodukálása egyértelmű védjegybitorlás. Gondolom, ezért lehet, hogy a mesterséges intelligencia összezavarja a logót" - mondta Andrew White, a Mathys & Squire szellemi tulajdonjoggal foglalkozó ügyvédi iroda partnere. Hozzátette, hogy "megoldatlan kérdés", hogy a mesterséges intelligencia modellt a Disney tartalmán képezték-e ki, és hogy az vajon szerzői jogvédelem alatt álló anyagokat reprodukál-e. "Ebben az esetben természetesen inkább csak szórakozásról van szó, mintsem hogy valaki egy saját filmjét vagy animációját akarná népszerűsíteni a képekkel. Utóbbi esetben óriási probléma lenne. PR-szempontból nagyon vékony az a határvonal, amikor a Disney lecsap valamire, ami végső soron az ismertségét növeli, szemben azzal, ami valójában versenyellenes" - tette hozzá White.
Szeptemberben a Microsoft ígéretet tett arra, hogy jogi felelősséget vállal minden olyan kereskedelmi ügyfélért, aki a Word, a PowerPoint szoftverekben, és a kódolási eszközeiben használt MI-szoftvereit használja, és akivel szemben szerzői jog megsértése miatt panasz érkezik a termékei által generált anyagok miatt. A generatív mesterséges intelligenciát alkalmazó más nagy technológiai cégek, köztük az Adobe és az OpenAI is hasonló védelmet ajánlottak fel.
A közösségi médiában influencerek arra utasították követőiket, hogy olyan kifejezéseket adjanak meg, mint például "Disney Pixar ihlette filmplakát", ami olyan képeket hozott létre, amelyeken a médiaóriás logója szerepelt. Nicola Bennett az olasz agarának hozott létre Instagram-fiókot Pandora the Iggy néven. Nyilatkozata szerint azért készített ilyen képeket, mert azt látta, hogy mások is ezt teszik a közösségi médiaplatformon. "Disney-stílusban kértem aranyos plakátot - a képek annyira jók és minőségiek, hogy el sem hiszem, hogy lehet ilyen gyorsan elkészíteni őket" - mondta. Bennett szerint ez "pozitív dolog a Disney márkának, és talán nekik is létre kellene hozniuk egy saját generátort". Elismerte, hogy "most már egy kattintással lehet ilyeneket csinálni, és ez probléma lehet azoknak az embereknek, akik eddig ezeket kézzel készítették".
A Microsoft nem kívánta kommentálni az üzleti megbeszéléseket, de azt mondta: "Jelenleg van egy olyan szintű variabilitás, amely időről - időre eltérő eredményeket hozhat. Tovább finomítjuk a biztonsági rendszereinket, és a művészek, hírességek és szervezetek kérhetik, hogy korlátozzák a nevükhöz és márkájukhoz kapcsolódó képek létrehozását".
Művészek, énekesek, médiavállalatok és kiadók hónapok óta panaszolják, hogy a mesterséges intelligencia termékek fejlesztéséhez az ő szerzői jogvédelem alatt álló anyagaikat használtak fel a beleegyezésük és bármilyen kártérítés nélkül. Több per is folyik, mert kérdéses, hogy a technológia alapjául szolgáló modelleket milyen adatokon képezték ki. Például a Getty Images képszolgáltató beperelte a Stability AI-t, azt állítva, hogy a vállalat az ő képeit használta fel a modelljének kiképzéséhez.