SG.hu
A túlélésért küzd a Tumblr
Minden évben 30 millió dollár a veszteség, és már olyan nagyok a pénzügyi gondok, hogy a blogszolgáltatás léte a tét.
Egy kiszivárgott memo szerint a Tumblr hosszú távú pénzügyi gondjai törésponthoz érkeztek. Az egyes részlegeken dolgozó alapvető fontosságú alkalmazottakon kívül a Tumblr 139 munkatársainak többségét átcsoportosítják az anyavállalat Automattic más termékeihez, amely mintegy 1900 embert foglalkoztat. Matt Mullenweg vezérigazgató saját Tumblr-blogján erősítette meg a híreket, és az oldal felhasználóinak kérdéseire válaszolt. Bejegyzései szerint az Automattic "fókuszáltabb megközelítést tervez 2024-ben", beleértve a hangsúlyt az oldal "alapvető funkcióira". A Tumblr-t 2007-ben alapították, majd 2013-ban a Yahoo 1 milliárd dollárért felvásárolta. 2019-ben a WordPress.com anyavállalata, az Automattic mindössze 3 millió dollárért vásárolta meg a Tumblr-t a Verizontól.
"Annak ellenére, hogy a Tumblrbe a 2019-es felvásárlás óta több mint 600 emberévnyi erőfeszítést fektettünk, nem kaptuk meg a várt eredményeket, a bevételek és a használat nem haladta meg a korábbi csúcsokat" - áll a feljegyzésben. Leírja egy tartalékterv végrehajtását, hogy "átgondoljuk és eldöntsük, hová koncentráljuk még közösen az energiánkat" anélkül, hogy elbocsátanánk az Automattic - amely a WordPress.com és a WordPress VIP tárhelyszolgáltatásokat is üzemelteti - munkatársait. "Ez történik most." Mullenweg hangsúlyozta, hogy a moderálást kezelő Trust and Safety csapatban "nem lesz változás", sőt, "lehet, hogy több embert veszünk fel oda".
Arra a kérdésre, hogy a Tumblr le fog-e állni, Mullenweg azt írta: "Ami szuper egyértelmű, hogy a korábbi megközelítésünk nem működött. Nem fordította meg a folyamatokat, hogy elég pénzt termeljen ahhoz, hogy támogassa a Tumblr működtetéséhez szükséges infrastrukturális és személyzeti beruházásokat, és sok felhasználó elégedetlen volt néhány változtatással, amit kipróbáltunk. Volt néhány személyi változás a csapaton belül, de alapvetően azt mondjuk, hogy 2024. január 1-től más struktúrát próbálunk ki. Kisebb, koncentráltabb csapatok lesznek, amelyek a Tumblr azon alapvető részein dolgoznak, amelyekről az emberek azt mondták, hogy javítani szeretnék. Leállítunk vagy visszaállítunk néhány dolgot, amit kipróbáltunk, de nem működött."
Felvázolta, hogy a Tumblr-felhasználók milyen változásokra számíthatnak. "Egy koncentráltabb megközelítést remélek 2024-ben, hogy ésszerűsíteni tudunk néhány olyan extra dolgot, amit elindítottunk (mint például a Live), és amelyek nem kapták meg a remélt elfogadottságot. Azokra az alapfunkciókra koncentrálunk, amelyeket az emberek rengeteget használnak a Tumblr-en. Valószínűleg kevesebb új dolgot fogunk szállítani, és inkább a meglévő funkciók és alapvető folyamatok javítására fogunk koncentrálni." - írta. A Live a Tumblr 2022 végén indított videostreaming funkciója, amely a menüben kiemelt helyet kapott, de a felhasználók többsége sose kattintott rá. "Szerződéses kötelezettségünk, hogy az év végéig megpróbáljuk a lehető legsikeresebbé tenni a Live-ot, és ezért mindent megteszünk" - írja Mullenweg.
A Tumblr gondjai nem meglepőek. A blogplatform népszerűsége rövid időre újra fellendült, amikor a Twitter elégedetlen felhasználói új otthont kerestek Elon Musk felvásárlását követően. Mullenweg azonban júliusban felfedte, hogy a Tumblr évente körülbelül 30 millió dollárt veszít. A Tumblr ugyanazokkal a kihívásokkal néz szembe, mint bármelyik közösségi platform, de egyedülálló abban, hogy használói nagyon lelkesek, aktívak, viszont a legtöbb pénzszerzési kísérlettől teljesen elzárkóznak. A Tumblr-felhasználók fizetnek azért, hogy rákokat küldjenek a barátaiknak, vagy hogy a Twittert kifigurázó kék jelzésük legyen, de 8 dollárért nem egy, hanem kettő, de amikor az oldal megpróbálkozott egy előfizetési funkció bevezetésével, az taníthatóan rosszul sikerült.
Számos monetizációs stratégiával próbálkoztak, köztük a Live, a Blaze nevű szponzorált poszt funkció, a reklámmentes előfizetés és a Post Plus nevű fizetős tartalom funkcióval, de mind elbukott. "A Tumblr használatához képest olyan kicsi az elfogadottságuk, hogy a bevételeik az üzemeltetéshez szükséges ~1000 szerver töredékét sem tudnák fenntartani" - írja Mullenweg. Bár a Tumblrnek hűséges felhasználói bázisa van, és a fandom-térben is kedvelt, a napi aktív felhasználói számát nehezen tudja feljebb tornászni. A felnőtt tartalmak rosszul megszervezett betiltásával elidegenítették a bázis jelentős részét, és bár az Automattic ezt nem vonta vissza, lazított a korlátozásokon. Olyan trendek jellemezték, mint a közvélemény-kutatáson alapuló játékok hulláma és egy nem létező, tömegek által készített Martin Scorsese-film, a Goncsarov. De úgy tűnik, ez nem elég ahhoz, hogy az oldal fenntartható legyen.
Egy kiszivárgott memo szerint a Tumblr hosszú távú pénzügyi gondjai törésponthoz érkeztek. Az egyes részlegeken dolgozó alapvető fontosságú alkalmazottakon kívül a Tumblr 139 munkatársainak többségét átcsoportosítják az anyavállalat Automattic más termékeihez, amely mintegy 1900 embert foglalkoztat. Matt Mullenweg vezérigazgató saját Tumblr-blogján erősítette meg a híreket, és az oldal felhasználóinak kérdéseire válaszolt. Bejegyzései szerint az Automattic "fókuszáltabb megközelítést tervez 2024-ben", beleértve a hangsúlyt az oldal "alapvető funkcióira". A Tumblr-t 2007-ben alapították, majd 2013-ban a Yahoo 1 milliárd dollárért felvásárolta. 2019-ben a WordPress.com anyavállalata, az Automattic mindössze 3 millió dollárért vásárolta meg a Tumblr-t a Verizontól.
"Annak ellenére, hogy a Tumblrbe a 2019-es felvásárlás óta több mint 600 emberévnyi erőfeszítést fektettünk, nem kaptuk meg a várt eredményeket, a bevételek és a használat nem haladta meg a korábbi csúcsokat" - áll a feljegyzésben. Leírja egy tartalékterv végrehajtását, hogy "átgondoljuk és eldöntsük, hová koncentráljuk még közösen az energiánkat" anélkül, hogy elbocsátanánk az Automattic - amely a WordPress.com és a WordPress VIP tárhelyszolgáltatásokat is üzemelteti - munkatársait. "Ez történik most." Mullenweg hangsúlyozta, hogy a moderálást kezelő Trust and Safety csapatban "nem lesz változás", sőt, "lehet, hogy több embert veszünk fel oda".
Arra a kérdésre, hogy a Tumblr le fog-e állni, Mullenweg azt írta: "Ami szuper egyértelmű, hogy a korábbi megközelítésünk nem működött. Nem fordította meg a folyamatokat, hogy elég pénzt termeljen ahhoz, hogy támogassa a Tumblr működtetéséhez szükséges infrastrukturális és személyzeti beruházásokat, és sok felhasználó elégedetlen volt néhány változtatással, amit kipróbáltunk. Volt néhány személyi változás a csapaton belül, de alapvetően azt mondjuk, hogy 2024. január 1-től más struktúrát próbálunk ki. Kisebb, koncentráltabb csapatok lesznek, amelyek a Tumblr azon alapvető részein dolgoznak, amelyekről az emberek azt mondták, hogy javítani szeretnék. Leállítunk vagy visszaállítunk néhány dolgot, amit kipróbáltunk, de nem működött."
Felvázolta, hogy a Tumblr-felhasználók milyen változásokra számíthatnak. "Egy koncentráltabb megközelítést remélek 2024-ben, hogy ésszerűsíteni tudunk néhány olyan extra dolgot, amit elindítottunk (mint például a Live), és amelyek nem kapták meg a remélt elfogadottságot. Azokra az alapfunkciókra koncentrálunk, amelyeket az emberek rengeteget használnak a Tumblr-en. Valószínűleg kevesebb új dolgot fogunk szállítani, és inkább a meglévő funkciók és alapvető folyamatok javítására fogunk koncentrálni." - írta. A Live a Tumblr 2022 végén indított videostreaming funkciója, amely a menüben kiemelt helyet kapott, de a felhasználók többsége sose kattintott rá. "Szerződéses kötelezettségünk, hogy az év végéig megpróbáljuk a lehető legsikeresebbé tenni a Live-ot, és ezért mindent megteszünk" - írja Mullenweg.
A Tumblr gondjai nem meglepőek. A blogplatform népszerűsége rövid időre újra fellendült, amikor a Twitter elégedetlen felhasználói új otthont kerestek Elon Musk felvásárlását követően. Mullenweg azonban júliusban felfedte, hogy a Tumblr évente körülbelül 30 millió dollárt veszít. A Tumblr ugyanazokkal a kihívásokkal néz szembe, mint bármelyik közösségi platform, de egyedülálló abban, hogy használói nagyon lelkesek, aktívak, viszont a legtöbb pénzszerzési kísérlettől teljesen elzárkóznak. A Tumblr-felhasználók fizetnek azért, hogy rákokat küldjenek a barátaiknak, vagy hogy a Twittert kifigurázó kék jelzésük legyen, de 8 dollárért nem egy, hanem kettő, de amikor az oldal megpróbálkozott egy előfizetési funkció bevezetésével, az taníthatóan rosszul sikerült.
Számos monetizációs stratégiával próbálkoztak, köztük a Live, a Blaze nevű szponzorált poszt funkció, a reklámmentes előfizetés és a Post Plus nevű fizetős tartalom funkcióval, de mind elbukott. "A Tumblr használatához képest olyan kicsi az elfogadottságuk, hogy a bevételeik az üzemeltetéshez szükséges ~1000 szerver töredékét sem tudnák fenntartani" - írja Mullenweg. Bár a Tumblrnek hűséges felhasználói bázisa van, és a fandom-térben is kedvelt, a napi aktív felhasználói számát nehezen tudja feljebb tornászni. A felnőtt tartalmak rosszul megszervezett betiltásával elidegenítették a bázis jelentős részét, és bár az Automattic ezt nem vonta vissza, lazított a korlátozásokon. Olyan trendek jellemezték, mint a közvélemény-kutatáson alapuló játékok hulláma és egy nem létező, tömegek által készített Martin Scorsese-film, a Goncsarov. De úgy tűnik, ez nem elég ahhoz, hogy az oldal fenntartható legyen.