SG.hu

Közösen küzdenek a hamis vásárlói értékelések ellen az e-kereskedelmi cégek

A nagy online cégek, köztük az Amazon, a Booking.com, az Expedia és a Tripadvisor összefogtak a hamis értékelések elleni küzdelem érdekében.

A Glassdoor munkahely értékelő oldaltól a dán Trustpilot értékelő platformig terjedő csoport megosztja egymással a csalók elrettentésére vonatkozó információkat. A csoportosulás azt követően jött létre, hogy a chatbot-szerű mesterséges intelligencia-rendszereket sokan arra használják, hogy haszonszerzés céljából hamis online értékeléseket írjanak. Ezek a hamis vélemények árthatnak a vállalatok hírnevének, és a fogyasztókat rossz minőségű termékek és szolgáltatások vásárlására késztethetik. Az intézkedés a mesterséges intelligencia növekvő ereje miatt a hamis értékelésekkel csalásokat elkövetők és a kiskereskedők közötti fegyverkezési verseny kilátásba helyezését vetíti előre.

A magát Koalíció a Megbízható Véleményekért nevű új csoport néhány tagja már most is használ mesterséges intelligenciát a hamis vélemények felderítésére, de az MI olcsóbbá és gyorsabbá teheti a meggyőző hamis vélemények nagyszámú megírását is. Az ágazatközi csoport a csalók ellen a következőkkel fog küzdeni:
  • iparági szintű szabványok megállapítása arra vonatkozóan, hogy mi minősül hamis értékelésnek.
  • megosztják egymás közt az online vélemények befogadására és moderálására vonatkozó legjobb gyakorlatokat.
  • megosztják egymással a hamis értékeléseket értékesítő vállalatokkal és a hírnevük javítására felhasználni próbáló vállalkozásokkal kapcsolatos információkat.

  • Az új csoportot bejelentő Dharmesh Mehta, az Amazon alelnöke szerint a csalók globális problémát jelentenek, amely számos iparágat érint. "A nagyobb együttműködés és az iparágak közötti tudásmegosztás révén - beleértve a csalók taktikájára és működésére vonatkozó információkat - hatékonyabban tudjuk leállítani a csalárd véleményezési tevékenységet, elrettenteni más rossz szereplőket attól, hogy megpróbálják kijátszani a rendszereinket, és több fogyasztót tudunk megvédeni" - mondta. A Tripadvisor utazásfoglaló oldal 2022-ben 1,3 millió hamis értékelést azonosított a platformján. Becky Foley, a platform alelnöke szerint a hamis értékelések írói "gyakran olyan joghatóságokon kívül működnek, ahol a csalárd tevékenység leállítására vonatkozó jogi keretekkel rendelkeznek, ami még fontosabbá teszi a szilárd együttműködést".

    Egy nemrégiben készült brit kormányzati jelentés szerint csak a hamis termékértékelések évente mintegy 312 millió fontba kerülhetnek az angol fogyasztóknak. A jelentés szerint az e-kereskedelmi platformokon három gyakori termékkategóriában - beleértve a szórakoztató elektronikai cikkeket, a háztartási és konyhai cikkeket, valamint a sport- és szabadidős cikkeket - az összes értékelés 15%-a valószínűleg hamis volt. A brit kormány azt tervezi, hogy a parlamentben jelenleg tárgyalás alatt álló új digitális piacokról, versenyről és fogyasztóvédelemről szóló törvényjavaslatot használja fel a hamis értékelések vásárlása, értékesítése és tárolása elleni küzdelemre. Az Egyesült Államokban a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság hasonló intézkedéseket javasol.

    Hozzászólások

    A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
    Bejelentkezéshez klikk ide
    (Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
    • monk00 #4
      Ezt nem igen tudják leállítani sajnos. Magyarországon is tapasztaltam, hogy sok valótlan értékelés, vélemény van. Én is többször megjártam már hogy olyan terméket vettem, amit vélemények alapján jónak írtak le. Pedig én tényleg utána nézek nagyon mindennek, mielőtt megveszem. Külföldi fórumoktól kezdve, a youtube videókig szinte mindent. Több oldalon, fórumon is, de sajnos az álpozitív értékelések szinte mindenhová beszivárogtak, nem is kicsit. Olyan nagy pénz van ebben, hogy a gyártók úgy is fognak találni megoldást arra hogy ezek a pozitív fals értékelések többségben legyenek megjelenítve
    • HubaBuba #3
      Hahaha ez olyan mint amikor az oroszok harcolnak a terrorizmus ellen?
    • wraithLord #2
      Én Amazonon max. Amazon által árult cuccokat szoktam venni, 3rd partyt legfeljebb akkor, ha az is Amazon raktárból jön. Bár már elég régen nem rendeltem onnan semmit, mert vagy nincs az, ami kéne, vagy drága. Kétes kacatokra/boltokra/eladókra ott az eBay, Aliexpress és társai.
    • RJoco #1
      Ne erre kíváncsi leszek.
      A kínaiak már évek óta manipulálják az amazon piacterét, mégsem tettek ellenük semmit.
      És nagyon sokan becumizzák.
      Amazon-on erős fenntartással kezelem az értékeléseket. És ritkán is vásárolok ott. Főleg most, hogy valami gyökér kitalálta a kódos átvételt, inkább kerülöm is.