SG.hu

Gombnyomásra változó ruházat forradalmasíthatja a divatvilágot

Miuccia Prada olasz divattervező egyszer azt mondta, hogy amit viselsz, azzal mutatod meg magad a világnak. Az Adobe kutatója, Christine Dierk a lehető legmerészebben mutatta meg magát az idei Adobe Max konferencián, miközben a művészeti és a divatvilágnak egy rövid, de emlékezetes ízelítőt adott abból, hogy mi mindenre képes a mai technológia. A jövőben ruháink színe, mintázata egy pillanat alatt megváltozhat, sőt, a mozgásra reagáló, interaktív animált minták is lehetségesek.

A Los Angelesben megrendezett Adobe Max konferencia a mérnökök, fejlesztők és kreatív szakemberek éves találkozója, amelynek célja, hogy bemutassa a vállalat legújabb alkalmazáscsomagját és a feltörekvő technológiákat. Az Adobe szakembere, Dr. Christine Dierk a Primrose projekt bemutatója során meghökkentette a nézőket. A Primrose áttörést jelent a divattechnológiában: rugalmas, alacsony energiaigényű, nem emissziós moduláris kijelzősorozatot használ, amely statikus vagy dinamikus mintákat képes létrehozni bármilyen alkalmazáson, beleértve a ruházatot is. A pikkelyszerű kijelzők tömegével borított ruha képes érzékelni a viselője mozgását, így a minta a viselője mozdulataival együtt ringatózik és áramlik. Az anyag bármilyen alakúra vágható, és dinamikusan szórja a fényt.

A projekt számos technológiát és alkalmazást ötvöz a lenyűgöző eredmény eléréséhez. A hajlítható textíliákra a tervezők és tartalomkészítők vászonként vetíthetik ki ötleteiket, a felületükön meg tudják jeleníteni az Adobe Stock, After Effects, Firefly és Illustrator programokkal létrehozott tartalmakat. Bár a vállalat egy interaktív ruhát használt az innováció bemutatására, a végfelhasználók számos más alkalmazásban, például bútorokban, kézitáskákban vagy más ruhadarabokban is hasznosíthatják a találmányt. Azokat animálhatják és animációval egészíthetik ki, de akár használható szövegalapú reklámok alacsony energiaigényű hirdetőtáblájaként is.

Amellett, hogy a tervezők és művészek új, interaktív mintákat hozhatnak létre, a koncepció a fogyasztók számára is új módot kínálhat a divattal és az őket körülvevő világgal való interakcióra. Ahelyett, hogy elmennének és megvennének egy újabb ruhát, inget vagy cipőt, az egyének letölthetnék és viselhetnék kedvenc tervezőik legmodernebb mintáit, vagy akár saját mintákat is készíthetnének.


A projekt Dierk technológia és divat iránti szenvedélyének házassága, és egyik sem idegen számára. Dr. Dierk a Berkeley Egyetem informatikából doktorált, és széles körű tapasztalattal rendelkezik viselhető technológiák fejlesztésében és alkalmazásában. A Project Primrose csak egy koncepcióterv, így egyelőre nem tudni, hogy a fogyasztók és a tervezők számára elérhető lesz-e vagy sem. A projekt kezdeti fogadtatása alapján azonban biztosra vehető, hogy nem ez volt az utolsó alkalom, hogy ilyen technológia által vezérelt divatot láthattunk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • militavia #6
    Erre mondtam, hogy egy méregdrága parallax scroll upgrade érzésem volt. A 3D kb. az űrben és járművek kabinjában adott bármit is.
    A többinél olyan volt, mintha lenne 3 sík, ahol állnak szereplők. Semmi értelme nem volt a 3D filmnek, okkal tűntek el.
    Okkal nem volt olyan a Top Gun Maverck sem...
  • kvp #5
    "A filmek nagyon nagy részében inkább csak mélységet kaptál, pedig a látvány inkább az ha valami kilóg és/vagy kirepül a vászonról."

    Szerintem nem a latvany a lenyeg, hanem a hozzaadott 3D tartalom. Sportkozvetitesek, hirek, stb. Filmek eseten pedig kritikus a teljes melysegelesseg hasznalata. Tehat minden targy legyen mindig fokuszban, a hatter is. Ezt hivjak brazil szappanopera stilusnak. Viszont ez kritikus ha 3D-rol van szo, hogy barmikor atfokuszalhasson a szem egy mas pontra mint amit a rendezo kijelolt.

    Pl. az elso avatar filmben hiaba van par kiugrik a targy a kepbol jelenet ha kozben a hatter teljesen elmosodott. Ha barhova mashova nezek mint ami tueles, akkor semmit se latni. Ez kameratechnologiai hiba, nem jo technikaval vettek fel a filmet. Tehat a nagy melysegelessegu es tobb nezopontos kamerak nelkul nem lehet rendes felveteleket kesziteni. Ehhez a sima sztereo kep keves. Lasd harom vagy meg tobb lencses rendszereket, voxel map-es utofeldolgozassal es nezo fuggo, tobbcsatornas 3d kijelzoket. Mindketto letezik, de nagyon dragak. Valodi holografikus 3D-hez a kijelzo is egy haz ara es egy auto merete (vastagsagra).
  • Macropus Rufus #4
    "Mert nem voltak megfizetheto aron a szemuveg es mas kiegeszito nelkul neheto valtozatok. Ha lesz olyan olcso 3D techologia, amihez semmilyen kiegeszito nem kell es nagy betekintesi szogben kepes 3D tartalmakat megjeleniteni, akkor majd terjedni fog. Egyelore ez meg nem adott."

    ez igaz. Viszont ebben benne van az emberi finnyázás is: nehogy már egy szemüveget kellejen felvennem hozzállás. A másik ok ami viszont sokkal komolyabb: a rendezők képtelen voltak rendes 3D filmeket leforgatni. Egyszerűen képtelen voltak kilépni a klasszikus színházi ábrázolásból. A filmek nagyon nagy részében inkább csak mélységet kaptál, pedig a látvány inkább az ha valami kilóg és/vagy kirepül a vászonról.
  • kvp #3
    "A 70-es években azt jósolták, hogy 2000-ben az utcán mozgójárdák lesznek."

    A technologia adott es hasznaljuk is par helyen (reptereken, aluljarokban), de a vilag fejlettebb reszein mindenki autoval jar mindenhova, nem igazan kellenek a mozgo jardak.

    "A 3 D tévék sem terjedtek el."

    Mert nem voltak megfizetheto aron a szemuveg es mas kiegeszito nelkul neheto valtozatok. Ha lesz olyan olcso 3D techologia, amihez semmilyen kiegeszito nem kell es nagy betekintesi szogben kepes 3D tartalmakat megjeleniteni, akkor majd terjedni fog. Egyelore ez meg nem adott.

    Egyebkent ez a valtoztathato mintas ruha aranyos. Amiota tele vannak a magyar plazak is a flexibilis led folias video kijelzokkel es minden gorbe feluletet betekernek veluk (az oszlopokat is) azota gondoltam mar ra, hogy ez akar ruhara vagy taskakra is rarakhato. Csak eppen nem sok ertelme van a hetkoznapi hasznalatban. Viszont egy rendezvenyre ahova most is led-ekkel televarrott ruhaban jarnak egyes emberek akar jo is lehet. Egyebkent a fenti videoban latott ruha szerintem epapir technologiat hasznal.

    Mire lenne jo ez a gyakorlatban? Reklam celra ceges egyenruhakon (olcso epapir alapon), fesztivalokra bulizo ruhanak (foleg az rgb led-es valtozat) es katonai celra dinamikus optikai alcanak (ami automatikusan a kornyezethez igazodo szinekre valt at).
  • Akva #2
    A 70-es években azt jósolták, hogy 2000-ben az utcán mozgójárdák lesznek. Nem fog elterjedni egy hülyeség, csupán azért, mert amúgy megvalósítható. A 3 D tévék sem terjedtek el.
  • Gabbbbbbbbbbbb #1
    Az 'ad-supported' változat csupán $9.99, de csak nagyon szexi méretekben kapható.
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2023.10.16. 06:36:38