SG.hu
Teljesen megújult a Patreon
A tartalomkészítők számára előfizetéseket lehetővé tévő cég újratervezte alkalmazását, új funkciókat vezet be és változtat a megjelenésén is.
A bejelentésben a cég kifejtette, hogy a változások célja, hogy "még többet adjunk az alkotóknak", megjegyezve, hogy a Patreon "már nem csak egy fizetős tagsággal foglalkozó cég". Az újragondolt márka részeként a Patreon új logót és szóvédjegyet vezet be, valamint változtat a tipográfián, a színeken és a fotókon is. A vállalat szerint a változtatásokat a "digitális világra tervezték, és célja, hogy megkérdőjelezze a statikus, régi médiás márkaépítési konvenciókat egy olyan identitás javára, amely jobban tükrözi a mai, folyamatosan fejlődő kreatív tájat".
Az egyik legjelentősebb funkciófrissítés a Discord-szerű csevegőfunkció teljes körű bevezetése, amely csoportos üzenetben köti össze az alkotókat a rajongóikkal. Az alkotók és a rajongók így már nem csak üzeneteket és kommenteket tudnak írni, hanem lehetővé teszi a csoportos beszélgetéseket. A csevegések bevezetése azt jelzi, hogy a Patreon nem akar kizárólag exkluzív tartalmakat nyújtani, hanem egy olyan platformmá szeretne válni, ahol a rajongók időt töltenek azzal, hogy másokkal megvitassák az általuk látott dolgokat. A rajongók általában más platformokon, például a Twitteren (X) és a TikTokon szokták megvitatni a történéseket, de a Patreon azt szeretné, ha a felhasználók náluk folytatnák le ezeket a beszélgetéseket. A vállalat a nyáron elérhetővé tette a csevegési funkciót néhány kiválasztott számára, de most minden Patreonon lévő alkotó számára elérhetővé teszi.
Egy másik új változás a Patreon által júniusban bejelentett "Kereskedelem" nevű funkció bevezetése, amely lehetővé teszi az alkotók számára, hogy digitális termékeket értékesítsenek és ingyenes előfizetéseket kínáljanak. A funkció segítségével az emberek videókat, hanganyagokat és letölthető fájlokat adhatnak el, még olyanoknak is, aki nem előfizető.
Az alkotók mostantól azt is lehetővé tehetik, hogy az emberek ingyenesen csatlakozhassanak a közösségeikhez, és tartalmat és frissítéseket kínáljanak nekik, miközben az exkluzív tartalmakat fizetős fal mögött tarthatják, és kiválaszthatják, hogy az egyes tagsági szinteken milyen előnyöket kínálnak. Julian Gutman, a Patreon termékigazgatója elmondta, hogy az alkotók sokszor csak hírlevélként használják feliratkozási listájukat. Azzal, hogy a felhasználóknak egy ingyenes tagsági közösséget biztosítanak, arra ösztönözhetik őket, hogy havi felajánlást tegyenek.
A blogbejegyzés kitér a tagok profiljaira is, amelyek olyan dolgokat jelenítenek meg, mint az életrajzok, profilképek és a közösségi médiafiókokra mutató linkek. A Patreon frissített adatvédelmi irányelvei szerint ezek a profilok olyan információkat tartalmaznak majd, mint például a megvásárolt tárgyak, vagy hogy a felhasználó milyen szintre iratkozott fel. Mivel a tagok profiljai alapértelmezés szerint be vannak kapcsolva, a felhasználóknak azokat le kell tiltaniuk, hogy ne osszák meg az adataikat. A felhasználók a közösségi médiában jelezték a változásokkal kapcsolatos aggályaikat, megjegyezve, hogy nem szeretnék, ha ezek az információk nyilvánosságra kerülnének, különösen mivel ez alapértelmezés szerint történik.
A Patreon szóvivője szerint a felhasználóknak lehetőségük van kikapcsolni a tagi profiljukat a beállítások között navigálva. "A mai bejelentéssel minden tagnak lesz egy nyilvános profilja és egy tagi profilja. Mostantól ezek ugyanúgy néznek ki, de a jövőben a tagi profilok nagyobb választási lehetőséget adnak a tagoknak, hogy hogyan szeretnének megjelenni a közösségükben, és segítenek interakcióba lépni egy adott alkotó rajongótársaival" - áll a közleményben. "A tagi profilok csak a rajongótársak számára láthatók a közös közösségen belül - a nyilvánosság számára nem -, és a tagoknak lehetőségük van kikapcsolni a tagi profiljukat a 'közösségi profil' beállítás kikapcsolásával."
Ami az újratervezett alkalmazást illeti, a felhasználók egy frissített kezdőlapot fognak látni, ahol az új posztok alkotó szerint vannak rendezve, nem pedig posztok szerint. "Ahelyett, hogy a tagokat azonnal, bejelentkezés után elárasztanánk tartalmakkal, így egy pillantással láthatnak mindent, amit szeretnének" - írta a vállalat a blogbejegyzésben. "A rajongók azonnal láthatják az alkotók legújabb munkáit a közösségi beszélgetések és minden más, a világukban zajló esemény mellett."
A bejelentésben a cég kifejtette, hogy a változások célja, hogy "még többet adjunk az alkotóknak", megjegyezve, hogy a Patreon "már nem csak egy fizetős tagsággal foglalkozó cég". Az újragondolt márka részeként a Patreon új logót és szóvédjegyet vezet be, valamint változtat a tipográfián, a színeken és a fotókon is. A vállalat szerint a változtatásokat a "digitális világra tervezték, és célja, hogy megkérdőjelezze a statikus, régi médiás márkaépítési konvenciókat egy olyan identitás javára, amely jobban tükrözi a mai, folyamatosan fejlődő kreatív tájat".
Az egyik legjelentősebb funkciófrissítés a Discord-szerű csevegőfunkció teljes körű bevezetése, amely csoportos üzenetben köti össze az alkotókat a rajongóikkal. Az alkotók és a rajongók így már nem csak üzeneteket és kommenteket tudnak írni, hanem lehetővé teszi a csoportos beszélgetéseket. A csevegések bevezetése azt jelzi, hogy a Patreon nem akar kizárólag exkluzív tartalmakat nyújtani, hanem egy olyan platformmá szeretne válni, ahol a rajongók időt töltenek azzal, hogy másokkal megvitassák az általuk látott dolgokat. A rajongók általában más platformokon, például a Twitteren (X) és a TikTokon szokták megvitatni a történéseket, de a Patreon azt szeretné, ha a felhasználók náluk folytatnák le ezeket a beszélgetéseket. A vállalat a nyáron elérhetővé tette a csevegési funkciót néhány kiválasztott számára, de most minden Patreonon lévő alkotó számára elérhetővé teszi.
Egy másik új változás a Patreon által júniusban bejelentett "Kereskedelem" nevű funkció bevezetése, amely lehetővé teszi az alkotók számára, hogy digitális termékeket értékesítsenek és ingyenes előfizetéseket kínáljanak. A funkció segítségével az emberek videókat, hanganyagokat és letölthető fájlokat adhatnak el, még olyanoknak is, aki nem előfizető.
Az alkotók mostantól azt is lehetővé tehetik, hogy az emberek ingyenesen csatlakozhassanak a közösségeikhez, és tartalmat és frissítéseket kínáljanak nekik, miközben az exkluzív tartalmakat fizetős fal mögött tarthatják, és kiválaszthatják, hogy az egyes tagsági szinteken milyen előnyöket kínálnak. Julian Gutman, a Patreon termékigazgatója elmondta, hogy az alkotók sokszor csak hírlevélként használják feliratkozási listájukat. Azzal, hogy a felhasználóknak egy ingyenes tagsági közösséget biztosítanak, arra ösztönözhetik őket, hogy havi felajánlást tegyenek.
A blogbejegyzés kitér a tagok profiljaira is, amelyek olyan dolgokat jelenítenek meg, mint az életrajzok, profilképek és a közösségi médiafiókokra mutató linkek. A Patreon frissített adatvédelmi irányelvei szerint ezek a profilok olyan információkat tartalmaznak majd, mint például a megvásárolt tárgyak, vagy hogy a felhasználó milyen szintre iratkozott fel. Mivel a tagok profiljai alapértelmezés szerint be vannak kapcsolva, a felhasználóknak azokat le kell tiltaniuk, hogy ne osszák meg az adataikat. A felhasználók a közösségi médiában jelezték a változásokkal kapcsolatos aggályaikat, megjegyezve, hogy nem szeretnék, ha ezek az információk nyilvánosságra kerülnének, különösen mivel ez alapértelmezés szerint történik.
A Patreon szóvivője szerint a felhasználóknak lehetőségük van kikapcsolni a tagi profiljukat a beállítások között navigálva. "A mai bejelentéssel minden tagnak lesz egy nyilvános profilja és egy tagi profilja. Mostantól ezek ugyanúgy néznek ki, de a jövőben a tagi profilok nagyobb választási lehetőséget adnak a tagoknak, hogy hogyan szeretnének megjelenni a közösségükben, és segítenek interakcióba lépni egy adott alkotó rajongótársaival" - áll a közleményben. "A tagi profilok csak a rajongótársak számára láthatók a közös közösségen belül - a nyilvánosság számára nem -, és a tagoknak lehetőségük van kikapcsolni a tagi profiljukat a 'közösségi profil' beállítás kikapcsolásával."
Ami az újratervezett alkalmazást illeti, a felhasználók egy frissített kezdőlapot fognak látni, ahol az új posztok alkotó szerint vannak rendezve, nem pedig posztok szerint. "Ahelyett, hogy a tagokat azonnal, bejelentkezés után elárasztanánk tartalmakkal, így egy pillantással láthatnak mindent, amit szeretnének" - írta a vállalat a blogbejegyzésben. "A rajongók azonnal láthatják az alkotók legújabb munkáit a közösségi beszélgetések és minden más, a világukban zajló esemény mellett."