SG.hu

Saját mobiltelefont dobott piacra a Nio autógyártó

Fura világban élünk, a mobilcégek autót gyártanak, míg az autógyártók mobilt. Ez az elektromos járműveivel való használatra fejlesztették ki, például utasítható vele az autó, hogy parkolja le magát. A világ legnagyobb autópiacán az elektromos autók már a járműeladások több, mint egyharmadát teszik ki.

A kínai Nio bemutatta az elektromos járműveivel való együttműködésre képes csúcskategóriás okostelefonját, amely számos kapcsolódó funkcióval kecsegtet. A Nio Phone az első kínai cég által forgalmazott, kifejezetten autókra szabott telefon. William Li vezérigazgató szerint a Nio Phone több mint 30 autóspecifikus funkcióval rendelkezik, és új utakat nyit a csatlakozási technológiák terén. "Hiszem, hogy sok versenytársunk tanulni fog az okostelefonos innovációinkból, és örömmel fogadom őket" - mondta. A Nio tulajdonosa közölheti az autójával, hogy menjen magától a tartózkodási helyére (ez Kínában korlátozott helyeken és alacsony sebességgel megengedett), és ki lehet nyitni vele az autót akkor is, ha a telefon ki van kapcsolva.


A telefonból három modell készült, áruk 6 499 és 7 499 jüan (320e - 370e forint) között mozog. A telefont egyelőre csak Kínában árulják, a szállítások szeptember 28-tól kezdődnek. A vezérigazgató annak ellenére erőltette az okostelefon-projektet, hogy a Kínában zajló ádáz árháború okán egyes befektetők aggódnak az autógyártó veszteségei miatt. Will Wong, az IDC elemzője szerint az autógyártó leginkább a felhasználói adatok gyűjtése céljából tervezte meg a telefont, nem pedig azért, hogy a mobil fontos bevételi forrás legyen a cég számára. "Az okostelefonok jó platformot jelentenek majd több adat gyűjtésére, ami a jelenlegi technológiai világban kulcsfontosságú, és potenciálisan jobb felhasználói élményhez és az ügyfelek ragaszkodásához vezethet" - mondta.

A Nio előretörése az okostelefonok és az autóipar világának legújabb összefonódását jelenti. A Meizu - amelyet a Zhejiang Geely Holding alapítójához tartozó vállalkozás vett át - márciusban mutatott be olyan okostelefonokat, amelyek képesek csatlakozni a Geely Lynx & Co márkájú autóihoz, de szélesebb körben is forgalmazzák a fogyasztók számára. Az okostelefon-gyártó Xiaomi a másik irányból közelit, ők autógyártásba kezdenek bele.


A Nio a 9. helyen áll az elektromos és hibrid autók gyártói között Kínában. Az év első felében visszaestek az eladásaik, de a megújult ES6 SUV-juk a kiszállítások nyár végi megugrását okozta. A cég az első nyolc hónapban mintegy 94 350 járművet értékesített, ami 32%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi időszakhoz képest, és meghaladja az elektromos autók eladásának 20%-os növekedési ütemét Kínában. Kitörési pontjukat a saját fejlesztésű technológiákba való befektetések növelésében látják, olyan kulcsfontosságú alkatrészeknél koncentrálnak erre, mint a chipek és az akkumulátorok. Emellett exkluzív tagsági klubokat hoztak létre, és egyéb termékek, például egy saját, Nio márkájú bor piacra dobásával komoly rajongói bázist építettek ki a kínai járművezetők körében. A vállalatnak 11 000 mérnökből álló csapata van, akik az intelligens technológiák kulcsfontosságú aspektusain dolgoznak a chipektől az akkumulátorokon át az autonóm vezetésig és az intelligens gyártásig.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!