SG.hu

Kilép az LCD-piacról a Panasonic

A Panasonic bejelentette, hogy kiszállt a folyadékkristályos kijelző üzletágból, és a gyárat, ahol az egységeket gyártotta, helyette akkumulátorok gyártására fogja használni.

A japán óriás 2020-ban előre jelezte a lépést, de most bejelentette, hogy nem csak kilépett az üzletágból, hanem teljesen felszámolta saját gyártóüzemét, és ehhez még egy másik Panasonic-leánnyal szemben fennálló mintegy 4 milliárd dolláros adósságról is lemondott. A cég közleménye részletesen bemutatja az LCD üzletág történetét a 2006-os indulástól kezdve, és ismerteti az erős konkurencia miatt meghiúsult tervét, hogy televíziók és monitorok számára gyártott panelekről az ipari kijelzők gyártására térnek át. A nem vált be "a piaci feltételek romlása miatt, amelyet elsősorban az USA és Kína közötti, az autóipari és más ágazatokat érintő kereskedelmi vita okozott", ezért döntöttek az üzletág bezárása mellett.

A Panasonic teljesen leállította a panelek gyártását, és eredménybeszámolójukon a vezetők elárulták, hogy a Himeji város közelében lévő üzemet, ahol a panelek készültek, elektromos járművek akkumulátorainak gyártására fogják átállítani. 2020-ban a Panasonic és a Toyota közös vállalatot alapított Prime Planet Energy & Solutions néven, és a himeji üzem a közös vállalat egyik létesítménye lesz. A Panasonic tehát most az akkumulátorokban látja a jövőt; a vezetők úgy jellemezték a terméket, mint a tiszteletre méltó vállalat "kiemelt befektetési területét". És jó okkal: a Panasonic az első negyedévben 42 százalékos nyereségnövekedést jelentett be az előző évhez képest, és a 636 millió dolláros eredmény jó hír a befektetőknek.

A Panasonic a Tesla egyik legfontosabb akkumulátor-beszállítója, de a cég bejelentette, hogy tárgyalásokat folytat a Mazdával és a Subaruval is, hogy mindkettőjüknek akkumulátorokat szállítson a hamarosan megjelenő elektromos járműveikhez. A már bejelentett gyártásbővítések - amelyekről a befektetőknek azt mondták, hogy a tervek szerint haladnak - segíteni fognak a végrehajtásban. A cég kijelentette, hogy jó úton halad az évi 79-81 gigawattóra akkumulátor gyártása felé. A befektetőkkel közölték, hogy a nyereség további öt százalékos emelkedésére számítanak. Azt is közölték velük, hogy a Panasonic ritka bravúrt hajtott végre: növelte notebook PC-i eladásait. A strapabíró készülékek terén kialakult piaci rés segítette őket az eredmény elérésében, annak ellenére, hogy a PC-eladások az egész iparágban visszaestek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!