SG.hu
Az MI használatával a keresés fel fogja falni önmagát
Számtalan kisvállalkozás küzd a Google bel- és külsejével, valamint abszurditásaival. Akár kulcstartókat árulnak, akár kézműves kávét szolgálnak fel, akár egy éttermet üzemeltetnek, a Google nélkülözhetetlen - és amíg ez így van, addig kötelező feladat a robotoknak való írás.
A nagyobb webáruházakban több tízezer termék várja a vásárlókat, de kevesen tudják, hogy mire van pontosan szükségük, valakinek segítenie kell nekik ebben. A keresésoptimalizálást segítő, kulcsszavakkal és kifejezésekkel megpakolt és mesterséges intelligenciaeszközökkel generált termékleírások szinte beszívják a keresőből érkező fogyasztókat. Ez a nagyon kompetitív, de az emberek számára egyértelmű termékeknél tűnik ki nagyon, például egy polóboltnál. Ezen a piacon hatalmas az online verseny, egy jó bolt a leírásokat a Google robotjainak szánja, nem pedig a vásárlóknak. A "poló" szó ismétlődése a fejlécben, majd három bekezdés, amely leírja a ruhadarab alapvető formáját és azt, hogy mire való nem nyújt értelmes információt az emberek számára. A Google előnyben részesíti a hosszú termékleírásokat, ezért egy keresésre jól optimalizált szöveg a felsorolások hosszú listáját, szószátyár kifejtést és ismétlődő információkat tartalmaz elszórtan.
A Google monopóliuma arra vonatkozóan, hogy az internetfelhasználók hogyan találnak meg termékeket, éttermeket, bárokat, üzleteket és egyéb információkat azt jelenti, hogy nem lehet egyszerűen csak elkészíteni egy honlapot - annak felfedezhetőnek kell lennie, és a keresőalgoritmusoknak képesnek kell lennie arra, hogy felvegyék azt az adatbázisukba. Keresőoptimalizálás (SEO) nélkül egy áruház talán soha nem lesz látható. Ez egy általános tapasztalat a kisvállalkozók számára, akik a Google-re, mint a forgalom és a vásárlók fő forrására támaszkodnak.
A Google Kereső dominanciája a SEO szakemberek háziiparát hozta létre, akik azt ígérik, hogy megosztják jövedelmező trükkjeiket, hogy feljuttassák ügyfelüket a keresési találatok élére. A YouTuberektől a saját fejlesztésű eszközökkel házaló cégekig a SEO-sok véget nem érő marketingtartalmak áradatát terjesztik, amelyek elárasztják a keresőt. Egyes cégek olyan eszközöket árulnak, amelyek lehetővé teszik a marketingesek számára, hogy tömegesen készítsenek és terjesszenek blogbejegyzéseket, sajtóközleményeket, sőt, akár robotok által elbeszélt podcast anyagokat is, azzal a céllal, hogy egy adott tartalomra mutató linkeket hozzanak létre, melyek döntenek a rangsorolásról. A kisvállalkozásoknak el kell dönteniük, hogy maguk próbálják-e elsajátítani a SEO-ismereteket, vagy rengeteg pénzt fizetnek azért, hogy egy reklámcég végezze el ezt helyettük.
Ez azonban a Google legfontosabb termékének, a keresésnek a leépüléséhez is vezetett az idők során. A probléma várhatóan csak tovább fog fokozódni, ahogy az üzlettulajdonosok, kiadók és más, a keresésre támaszkodó vállalkozások egyre inkább mesterséges intelligenciaeszközöket használnak a kereséssel kapcsolatos teendők elvégzésére. Az online médiában már most is ez történik - rengeteg angolszász kiadvány kezdett el tömegesen használni generatív MI-eszközöket SEO-csali cikkek előállítására. Az online vásárlók egyre gyakrabban találkoznak majd számítógép által generált szövegekkel és képekkel, valószínűleg a mesterséges intelligencia eszközeinek bármilyen jelzése nélkül.
A Shopify e-kereskedelmi vállalat - amelyet több millió vállalkozás használ, köztük a játékgyártó Mattel - elindított egy mesterséges intelligencia eszközt, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy kulcsszavak segítségével termékleírásokat generáljanak. Más MI-cégek olyan eszközöket kínálnak, amelyek teljes weboldalakat generálnak automatizálási eszközök segítségével, és kevesebbért, mint egy ebéd ára, feltöltik az oldalakat cégnevekkel, hamis vásárlói ajánlásokkal és képekkel. Az eredmény a minden eddiginél testreszabottabban, gyorsabban és olcsóbban előállított SEO-csali. Az internet nagyrészt azért néz ki úgy, ahogyan kinéz, hogy táplálja a Google folyamatosan változó, átláthatatlan keresőalgoritmusát. Most, hogy a vállalat maga is MI keresőrobotokat épít, a jelenlegi formájában az üzletág arra készül, hogy felfalja önmagát.
A Google keresőalgoritmus preferenciáinak ujjlenyomata mindenhol megtalálható. Egy nemrégiben készült anyák napi blog, amely ajándékötleteket tartalmaz, például egy híres ember idézettel kezdődik, választ ad az örökké kereshető kérdésre: "Mikor van anyák napja 2023-ban?", és szövegblokkokat tartalmaz a bolti termékekre mutató linkek között. Mindezt egyetlen ember sem olvassa el. A tartalom keresőre történő optimalizálása az egyik első olyan terület, ahol automatizálható a munka. A terméknevek általában hosszúak kell legyenek, a képfájlok címeinek is tartalmazniuk kell kulcsszavakat, és nem lehet halott link az oldalon. A Copymatic nevű mesterséges intelligencia íróeszköz szöveget generál, egy másik eszköz pedig elemzi a szöveget, és SEO-pontszámot ad neki. Kiszámított és szintetikus, egyetlen célja a kulcsszó-mérőszámok elérése és a forgalom növelése.
MI használatával most már bármelyik kiskereskedő, legyen az kicsi vagy nagy, szövegírók csapata nélkül is több szöveget adhat hozzá a weboldalához, és mivel a mesterséges intelligencia hajlamos valótlanságokat generálni, még kevésbé garantálható, hogy amit a fogyasztók olvasnak, az valós. A mesterséges intelligencia írásra használata kettős hatással jár: egyrészt megdúsítja a szövegeket az oldalon, másrészt új, egyedi tartalmat ad, amely különbözik az azonos termékeket forgalmazó más kiskereskedőktől. Ez azért fontos, mert a Google ellenőrzi a duplikált tartalmakat az egész weben, és ennek alapján értékeli a webhelyek minőségét.
Ez az a fajta tartalom, aminek előállításával a kiadók, a márkák és a kis- és középvállalkozások megszámlálhatatlanul sok órát töltenek, és aminek elérésére a hackerekkel és árusokkal teli, virágzó SEO-gazdaság ígéreteket tesz. A keresésre erősen támaszkodó iparágak - webáruházak, digitális kiadók, éttermek, fogorvosok, vízvezeték- és villanyszerelők egyre több szöveget, címkét és kulcsszót pörgetnek ki, csak hogy láthatók legyenek. Egy Google keresésnél már most is szédítő számú szponzorált termék népesíti be a találati lista tetejét, majd lejjebb további szponzorált kiskereskedők - plusz néhány kapcsolódó link - következik, mielőtt a releváns kulcsszavakkal megjelölt képek tömkelege bukkan fel. Ezután a Google által relevánsnak ítélt keresőkérdések panelje következik. Jelenleg az első oldalon csak néhány közvetlen, nem szponzorált link található a ténylegesen keresett dologra.
A keresett dologra való rátalálás, az erőfeszítés nem sokkal különbözik attól a munkától, amit a kiskereskedők tettek azért, hogy megtalálják őket. Ez mindkét oldalról értelmetlen és bosszantó munka - szemetet termelni és szemetet fogyasztani. Ez nem volt mindig így, mégis nehéz visszaemlékezni, mikor nem volt ez utoljára így. És nem lehet így örökké.
A nagyobb webáruházakban több tízezer termék várja a vásárlókat, de kevesen tudják, hogy mire van pontosan szükségük, valakinek segítenie kell nekik ebben. A keresésoptimalizálást segítő, kulcsszavakkal és kifejezésekkel megpakolt és mesterséges intelligenciaeszközökkel generált termékleírások szinte beszívják a keresőből érkező fogyasztókat. Ez a nagyon kompetitív, de az emberek számára egyértelmű termékeknél tűnik ki nagyon, például egy polóboltnál. Ezen a piacon hatalmas az online verseny, egy jó bolt a leírásokat a Google robotjainak szánja, nem pedig a vásárlóknak. A "poló" szó ismétlődése a fejlécben, majd három bekezdés, amely leírja a ruhadarab alapvető formáját és azt, hogy mire való nem nyújt értelmes információt az emberek számára. A Google előnyben részesíti a hosszú termékleírásokat, ezért egy keresésre jól optimalizált szöveg a felsorolások hosszú listáját, szószátyár kifejtést és ismétlődő információkat tartalmaz elszórtan.
A Google monopóliuma arra vonatkozóan, hogy az internetfelhasználók hogyan találnak meg termékeket, éttermeket, bárokat, üzleteket és egyéb információkat azt jelenti, hogy nem lehet egyszerűen csak elkészíteni egy honlapot - annak felfedezhetőnek kell lennie, és a keresőalgoritmusoknak képesnek kell lennie arra, hogy felvegyék azt az adatbázisukba. Keresőoptimalizálás (SEO) nélkül egy áruház talán soha nem lesz látható. Ez egy általános tapasztalat a kisvállalkozók számára, akik a Google-re, mint a forgalom és a vásárlók fő forrására támaszkodnak.
A Google Kereső dominanciája a SEO szakemberek háziiparát hozta létre, akik azt ígérik, hogy megosztják jövedelmező trükkjeiket, hogy feljuttassák ügyfelüket a keresési találatok élére. A YouTuberektől a saját fejlesztésű eszközökkel házaló cégekig a SEO-sok véget nem érő marketingtartalmak áradatát terjesztik, amelyek elárasztják a keresőt. Egyes cégek olyan eszközöket árulnak, amelyek lehetővé teszik a marketingesek számára, hogy tömegesen készítsenek és terjesszenek blogbejegyzéseket, sajtóközleményeket, sőt, akár robotok által elbeszélt podcast anyagokat is, azzal a céllal, hogy egy adott tartalomra mutató linkeket hozzanak létre, melyek döntenek a rangsorolásról. A kisvállalkozásoknak el kell dönteniük, hogy maguk próbálják-e elsajátítani a SEO-ismereteket, vagy rengeteg pénzt fizetnek azért, hogy egy reklámcég végezze el ezt helyettük.
Ez azonban a Google legfontosabb termékének, a keresésnek a leépüléséhez is vezetett az idők során. A probléma várhatóan csak tovább fog fokozódni, ahogy az üzlettulajdonosok, kiadók és más, a keresésre támaszkodó vállalkozások egyre inkább mesterséges intelligenciaeszközöket használnak a kereséssel kapcsolatos teendők elvégzésére. Az online médiában már most is ez történik - rengeteg angolszász kiadvány kezdett el tömegesen használni generatív MI-eszközöket SEO-csali cikkek előállítására. Az online vásárlók egyre gyakrabban találkoznak majd számítógép által generált szövegekkel és képekkel, valószínűleg a mesterséges intelligencia eszközeinek bármilyen jelzése nélkül.
A Shopify e-kereskedelmi vállalat - amelyet több millió vállalkozás használ, köztük a játékgyártó Mattel - elindított egy mesterséges intelligencia eszközt, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy kulcsszavak segítségével termékleírásokat generáljanak. Más MI-cégek olyan eszközöket kínálnak, amelyek teljes weboldalakat generálnak automatizálási eszközök segítségével, és kevesebbért, mint egy ebéd ára, feltöltik az oldalakat cégnevekkel, hamis vásárlói ajánlásokkal és képekkel. Az eredmény a minden eddiginél testreszabottabban, gyorsabban és olcsóbban előállított SEO-csali. Az internet nagyrészt azért néz ki úgy, ahogyan kinéz, hogy táplálja a Google folyamatosan változó, átláthatatlan keresőalgoritmusát. Most, hogy a vállalat maga is MI keresőrobotokat épít, a jelenlegi formájában az üzletág arra készül, hogy felfalja önmagát.
A Google keresőalgoritmus preferenciáinak ujjlenyomata mindenhol megtalálható. Egy nemrégiben készült anyák napi blog, amely ajándékötleteket tartalmaz, például egy híres ember idézettel kezdődik, választ ad az örökké kereshető kérdésre: "Mikor van anyák napja 2023-ban?", és szövegblokkokat tartalmaz a bolti termékekre mutató linkek között. Mindezt egyetlen ember sem olvassa el. A tartalom keresőre történő optimalizálása az egyik első olyan terület, ahol automatizálható a munka. A terméknevek általában hosszúak kell legyenek, a képfájlok címeinek is tartalmazniuk kell kulcsszavakat, és nem lehet halott link az oldalon. A Copymatic nevű mesterséges intelligencia íróeszköz szöveget generál, egy másik eszköz pedig elemzi a szöveget, és SEO-pontszámot ad neki. Kiszámított és szintetikus, egyetlen célja a kulcsszó-mérőszámok elérése és a forgalom növelése.
MI használatával most már bármelyik kiskereskedő, legyen az kicsi vagy nagy, szövegírók csapata nélkül is több szöveget adhat hozzá a weboldalához, és mivel a mesterséges intelligencia hajlamos valótlanságokat generálni, még kevésbé garantálható, hogy amit a fogyasztók olvasnak, az valós. A mesterséges intelligencia írásra használata kettős hatással jár: egyrészt megdúsítja a szövegeket az oldalon, másrészt új, egyedi tartalmat ad, amely különbözik az azonos termékeket forgalmazó más kiskereskedőktől. Ez azért fontos, mert a Google ellenőrzi a duplikált tartalmakat az egész weben, és ennek alapján értékeli a webhelyek minőségét.
Ez az a fajta tartalom, aminek előállításával a kiadók, a márkák és a kis- és középvállalkozások megszámlálhatatlanul sok órát töltenek, és aminek elérésére a hackerekkel és árusokkal teli, virágzó SEO-gazdaság ígéreteket tesz. A keresésre erősen támaszkodó iparágak - webáruházak, digitális kiadók, éttermek, fogorvosok, vízvezeték- és villanyszerelők egyre több szöveget, címkét és kulcsszót pörgetnek ki, csak hogy láthatók legyenek. Egy Google keresésnél már most is szédítő számú szponzorált termék népesíti be a találati lista tetejét, majd lejjebb további szponzorált kiskereskedők - plusz néhány kapcsolódó link - következik, mielőtt a releváns kulcsszavakkal megjelölt képek tömkelege bukkan fel. Ezután a Google által relevánsnak ítélt keresőkérdések panelje következik. Jelenleg az első oldalon csak néhány közvetlen, nem szponzorált link található a ténylegesen keresett dologra.
A keresett dologra való rátalálás, az erőfeszítés nem sokkal különbözik attól a munkától, amit a kiskereskedők tettek azért, hogy megtalálják őket. Ez mindkét oldalról értelmetlen és bosszantó munka - szemetet termelni és szemetet fogyasztani. Ez nem volt mindig így, mégis nehéz visszaemlékezni, mikor nem volt ez utoljára így. És nem lehet így örökké.