SG.hu

Ingyen adna egy OLED tévét egy cég, cserébe csak reklámokat kell nézni

A tévének két képernyője van, a második, kisebb kijelzőn reklámok és egyéb információk futnak. Erre is igaz, hogy nincs ingyen ebéd: ha egy termék vagy szolgáltatás ingyenesnek hirdeti magát, akkor ilyenkor a fogyasztó a termék.

A Pluto TV társalapítója, Ilya Pozin által létrehozott Telly egy olyan tévét kínál, amely úgy kompenzálja az ingyenességet, hogy egy második, kisebb kijelzőn reklámokat játszik le. A cég ezt a vékony képernyőcsíkot "Smart Display"-nek nevezi, amelyet egy soundbar választ el magától a tévétől. A reklámok megjelenítésén kívül számos egyéb infót lehet ezen közzétenni, például sporteredményeket, rendkívüli híreket, időjárásjelentést vagy akár tőzsdei árfolyamokat. A hirdetések a Smart Display jobb szélén vagy a képernyő bal oldalán jelenhetnek meg. "A Pluto TV társalapítójaként egy teljesen új üzleti modellt hoztam létre, amely elképesztő tévés tartalmakat kínál a nézőknek ingyen" - írja Pozin a bejelentésben. "Most a Tellyvel ehhez az eszközt is ingyenesen biztosítjuk".

Bár a hirdetések nem szakíthatják meg a fő kijelzőn nézett tartalmakat, ha nincs használatban a tévé a hirdetések mindkét kijelzőt használhatják. "Szó szerint több száz dolgon gondolkodunk, hogy a valaha volt legmegragadóbb hirdetési élményt hozzuk létre." - mondta Dallas Lawrence, a Telly stratégiai vezetője. Ezek közé tartozik például, hogy a cég a felhasználókat ajándékkártyával jutalmazza majd olyan szolgáltatásokhoz, mint a Netflix vagy a Starbucks, olyan dolgokban való részvételért, mint például a képernyőn zajló szavazások.


A fő kijelző egy 55 hüvelykes 4K HDR panel, amely a vállalat operációs rendszerén, a TellyOS-en keresztül kapcsolódik a másodlagos kijelzőhöz. A Telly egy ingyenes 4K Android TV eszközzel együtt érkezik, amellyel bármilyen streaming szolgáltatás nézhető. A készülék más streaming eszközökkel is kompatibilis, beleértve a Roku-t, az Amazon Fire Stick-et és az Apple TV-t. Három HDMI bemenettel, 2 USB bemenettel és egy tunerrel rendelkezik. A tévé azonban nem csak a két kijelzőből áll: a soundbar közepére egy kamerát is raktak. Ez lehetővé teszi a videókapcsolatot, például a Zoom használatát, illetve "ingyenes, fejlett mozgáskövető fitneszprogramok" használatát. Erre adatvédelmi okokból takarólemezt raktak, azaz tetszés szerint nyitható és zárható.

Persze ez az egész így is határokat feszeget, hiszen a Telly egy kamerával és mikrofonnal felszerelt, a reklámokat megjelenítő márkák által fizetett eszközt akar elhelyezni az otthonokban. Az adatvédelmi következmények messze túlmutatnak a Vizio, a Roku, az LG, a Samsung és más tévégyártók által használt nyomkövetésen. A Telly a nézési és aktivitási adatokra vonatkozó szabályzatában ki is jelenti, hogy "információkat gyűjthet az Ön által megtekintett audio- és videotartalmakról, a megtekintett csatornákról és a nézési munkamenetek időtartamáról", valamint arról, hogy "hogyan lép kapcsolatba" a tévével. Ez magában foglalja a keresések naplózását, a megnyomott gombok rögzítését és "az Ön és a TV-t használó más személyek fizikai jelenlétének figyelését egy adott időpontban".


Mindazonáltal a Telly senkit nem kötelez a programban való részvételre, de aki nem kíván részt venni az adatgyűjtésben akkor vagy vissza kell küldenie a tévét, vagy magának kell kifizetnie a két képernyős tévé és a soundbar költségét. Minden arra utal, hogy Pozin hatalmas célokat tűzött ki magának. és korábbi projektje, a Pluto TV az egyik legsikeresebb ingyenes, reklámokkal támogatott streaming TV szolgáltatás. Nyilván nem fogja senki erre cserélni a már otthonában lévő készüléket, de a Telly mert nagyot álmodni: a freetelly.com weboldalon lehet lefoglalni az 500 000 ingyenes tévé egyikét, amelyeket "idén nyáron" kezdenek el szállítani.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #9
    Igen, ennek a tv-nek foleg ugy lenne igazan piaca, hogy szorakozohelyeken telepitve benne lenne az ado es a tv elofizetes dija is. Viszont ugy mar nem biztos, hogy megerne a cegnek.
  • wraithLord #8
    "A Pluto TV társalapítójaként egy teljesen új üzleti modellt hoztam létre..."

    Teljesen új, csak mindenki csinálja ezt már kb. negyed évszázada. :D
    Én is inkább azért fizetnék (bármivel kapcsolatban), hogy hagyjanak békén a reklámjaikkal, és user követés se legyen benne. Ez utóbbi akkor se teljesül, ha fizet az adott termékért/szolgáltatásért az ember.
  • Kelta #7
    Én meg dupla árat adok olyan TV-ért amin nem mennek müsor közben reklámok
  • Szefmester #6
    Csak hogy a kijelző ára eltörpül amellett az adó mellett amit a publikus helyen történő tévézés miatt kell fizetned! Pár hónapnyi adóról beszélünk. Aki egy saját készülékrevalót nem tud kitermelni egy fél év alatt az ne akarjon meccset nézetni a betévedőkkkel.
  • Ellaberin #5
    Na az leszép, amikor feltörik a szerverüket és kikerülnek a netre a nem kívánt / véletlenül felvett home poreszek.
    Amúgy szerintem is halott modell otthonra, mert kijátszhatónak tűnik, de az is igaz, hogy egy 4K-s 55"-os smart TV ára már nem olyan nagy, hogy ennyiért beengedjük a kandi-kamerát meg 0-24s reklámfolyamot.
  • kvp #4
    A mindig aram alatt es neten kell tartani az egyertelmu, mert kulonben nem megy a video stream-eles a kamerarol. Plusz csak akkor fizetnek nekik a reklamokert, ha van a tv elott ember es azt is tudni kell, hogy kicsoda, tehat nemcsak rogzitik a videokepet, hanem azt is meg kell nezniuk arcrol, hogy ki ul eppen elotte es az mit csinal. Mas a reklamok dijszabasa ha mindenki a kijelzot nezi es mas ha a felhasznalok eppen mast csinalnak, pl. az agyukban.

    Ez inkabb nyilvanos helyekre, pl. kocsmakba lehet jo, ahol az emberek ugyis feltetelezik, hogy kep es hangfelvetel keszul roluk. Mindazonaltal ma mar annyira olcsoak a sima buta okostv-k, hogy nem nagyon lathato az uzleti modell eletkepessege.
  • repvez #3
    mondjuk ez a kamerás megfigyelés eléggé gáz, de ha csak azt figyeli, hogy mikor nézem a TV-t akkor ki lehet játszani a dolgokat, mert a TV elé rakok egy szekrényt , hogy kitakarja a reklámokat aztán felölem mehet egész nap ugy sem látom,
    Mondjuk azt nem fejtették ki, hogy jha a reklámnak hangja is van akkor hogy és mikor játsza le , ha közben én meg nézném a filmet vagy mondjuk aludnék és nem nézem a TV-t de a reklám része meg menne akkor is ?

    Amugy ebben a reklámos dologban nem értem, hogy mi a haszna a felhasználonak, mert ahhoz tényleg nagyon rá kell , hogy fuggjon a TV-re , hogy 200k-ért ugymnond eladja magát több éávre egy cégnek aki megfigyeli minden szokását és kki tudja, hogy a kamerán keresztül mit rögzit.

    Ha azt mondom, hogy minden reklámnak lenne egy összege amit ha megnéz akkor amolyan kuponként gyujtheti a felhasználo és beválthatja olyan termékre amire akarja.

    De enélkül ez puszta kizsákmányolás
  • Gabbbbbbbbbbbb #2
    Szerintem meg ebből sohasem lesz semmi, mert nem lehet nyereségesen üzemeltetni. Én lennék az a konzumidióta, aki ingyen elfogadja a tető alá focit nézni, vagy a szerződésben az is benne lesz, hogy mindig áram alatt kell tartani és naponta 1 órát nézni is kell? :-D
  • duke #1
    Igazi agyatlan konzumidiotanak kell lenni, hogy valaki ezt a sok szart, meg a kameraval megfigyelest bevallalja egy tv-ert, meg tv nezesert.