SG.hu

FPS, ami úgy néz ki, mint egy lövöldözésről készült testkamerás videófelvétel

Az Unrecord nem azért tűnik valóságosnak, mert jobb grafikája van, mint más játékoknak, hanem mert úgy néz ki, mint amit a híradóban látunk. A játékfejlesztők a külföldi háborúkról készült videókkal szemben a rendőrségi testkamerákból merítettek ihletet.

Egy rövid videó jelent meg egy készülő FPS-ből, és annyira valódinak tűnik, hogy elsőre nehéz felismerni, hogy egy játékról van szó. Az Unrecord nevű játék az Epic Unreal Engine 5 grafikai motorját használja, de ránézésre inkább hasonlít az amerikai rendőrök által viselt testkamerákkal rögzített YouTube-os felvételekre. A videón első személyű perspektívából látunk egy férfit, aki fegyverrel üldöz valakit egy raktárépületben. Az anyagban technológiailag semmi forradalmi nincs, mégis ijesztően valószerű.

"Ez nem egy VR-játék, billentyűzet és egér segítségével működik." - írta a francia fejlesztő a játék Steam oldalán. A játék Discord-csatornáján a fejlesztők megosztottak egy másik videót is, amelyen egy játékos mozog ugyanebben a környezetben, csakhogy megmutassák, ez valóban egy videojáték, és nem valamiféle trükk. Az Unrecord pályatervezője és környezettervezője, Michele Evangelista azt is tisztázta, hogy a videón látható környezet nem egy valós környezet, amit egyszerűen csak "beszkenneltek" a játékba, hanem számítógéppel rajzolták meg.


Hogyan sikerül tehát egy kis francia fejlesztőcsapatnak hétköznapi játékfejlesztő eszközöket használva olyan videót készítenie, amely összetéveszthető a való élettel? Nem arról van szó, hogy az Unrecord több poligonnal vagy kifinomultabb shaderekkel rendelkezik, mint más játékok. Ehelyett ügyesen alkalmazza a testkamerás felvételeket, amelyek az utóbbi években egyre gyakrabban láthatók bárki számára, ahogy a nyilvánosság egyre nagyobb érdeklődést mutat a rendőrségi akciók iránt.

Az Unrecord nincs egyedül. A Digital Cybercherries egy hasonló trailert adott ki a Paranormal Tales-hez, amelyet "testkamerás horrorjátékként" jellemzett. A Ready or Not - egy SWAT shooter játék - lehetővé teszi, hogy lássuk, mit lát az osztagunk többi tagja a sisakkamerájukon keresztül. Még a tavalyi Call of Duty: Modern Warfare is lehetővé teszi, hogy a játékosok sisakkamerán keresztül nézzék a barátaikat.


Ezekben a játékokban az emberek ahelyett, hogy úgy éreznék, mintha egy kommandóst testesítenének meg, olyan típusú médiát utánoznak, amelyet sajnos mindannyian ismerünk és a valós világbeli erőszakkal társítunk. Sokkal valóságosabbnak tűnnek a halszemoptika és a a kamera remegése miatt, vagy mert a fegyvert tartó kéz benyúlik a képbe. Amellett, hogy realizmusra törekszenek, ezek a játékok a rendőrségi testkamerák felvételeivel való ismeretségünkből merítenek, amelyek feszültséget, sőt rettegést keltenek a játékosban. Ez nagyon hatékony tud lenni, és néhány potenciális játékost is kellemetlen helyzetbe hozott.

"Francia stúdiónk globális közönséghez szól, a játék nem foglalkozik semmilyen politikával és nem ihlette semmilyen valós esemény. A játék kerülni fog minden nemkívánatos témát, mint például a diszkrimináció, a rasszizmus, a nők és a kisebbségek elleni erőszak. Tiszteletben tartjuk és megértjük azokat az embereket, akiket zavarhatnak a játék képei. A művészet nem küzdhet az értelmezés ellen." - közölték a fejlesztők.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • HubaBuba #6
    Ez sokkal hosszabb videó: https://www.youtube.com/watch?v=zvrRCBlTmDE
  • Macropus Rufus #5
    azért ez elég ütős látvány. Amikor először láttam, tényleg azt hittem, hogy ez valami átvezető videó, ami a szokástól eltérően nem rendelet dolog, hanem rendes videó.
    Nagyon üt ez a látvány.
  • Tetsuo #4
    Sosem szerettem a testkamerás, a mobilos, a kamkorderes felvételek minőségét. Na azt a részét már majdnem hozza ez is.
  • BladeW #2
    Real embervadászat testkamerával rögzítve, videójátéknak hazudva, amiről csak néhány kevés kiválasztott tudja, hogy valóság.
    Mekkora sztori
  • rebekakocsis #2
    Úgy néz ki, mert szvsz az is.
  • takysoft #1
    Ez történik, ha:
    -Nem szaturálod túl a színeket, mint a játékok felében.
    -Nem próbálsz mesterségesen sötét helyszíneket csinálni, mint a játékok másik felében.